Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:31:56 GMT

10 هزار مترمربع از اراضی ملی مهریز رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۶۰۵۸

10 هزار مترمربع از اراضی ملی مهریز رفع تصرف شد

یزد - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت، 10 هزار مترمربع از اراضی ملی در دهستان تنگچنار این شهرستان که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود، این هفته رفع تصرف و حصار آن تخریب شد.

سید علی باقری عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اراضی توسط سودجویان در مناطق ییلاقی تنگچنار به عنوان باغ حصار کشی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی هدف از اجرای حکم رفع تصرف را جلوگیری از فعالیت سودجویانی ذکر کرد که به عرصه های ملی چشم طمع دوخته اند و نسبت به تصرف در گوشه و کنار روستاهای شهرستان اقدام می کنند.
به گفته این مسئول، ماموران یگان حفاظت و حقوقی رفع تصرف اراضی ملی در منطقه به صورت شبانه روز با همکاری مردم نسبت به حضور مستمر در مناطق ییلاقی اقدام و با سودجویان برخورد می کنند.
باقری تصریح کرد: طبق مقررات هرگونه ساخت و ساز و تصرف اراضی ملی در شهر و مناطق روستایی و ییلاقی ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود.
وی به مردم توصیه کرد که در صورت مشاهده هرگونه تصرف، دیوار کشی، خاکبرداری و گودبرداری در اراضی ملی با شماره تلفن 1504 به صورت شبانه روز تماس بگیرند.
ییلاقی بودن دهستان های میانکوه و تنگچنار مهریز موجب حضور زمین خواران برای تصرف اراضی ملی شده است.
بخش مرکزی مهریز شامل دهستان های میانکوه ، ارنان ، تنگچنار ، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت 50 هزار نفری این شهرستان حدود 30 درصد در روستاها زندگی می کنند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اراضي ملي رفع تصرف شهرستان مهريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد

شهردار منطقه ۲۰ تهران با تأکید بر برخورد قاطع در جلوگیری از تخلفات ساختمانی در حریم، از تخریب و آزادسازی مستحدثات در حریم این منطقه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، رضا شنگی با اشاره به تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز اظهار داشت: با توجه به بخشنامه‌های مربوط به تعیین تکلیف ساخت‌وسازهای حریم و براساس بازدیدهای مستمر و دستور قضایی، چند مورد تخلفات ساختمانی و زمین های زراعی شناسایی و با حضور اداره حریم، شهرداران نواحی، نیروهای کلانتری، یگان حفاظت، شهربان و حریم‌بان تخریب و آزادسازی شد. 

وی با تأکید بر افزایش گشت‌های نظارتی برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: 10 هزار و 500 مترمربع آزادسازی زمین و تخریب فنس‌کشی، دیوارکشی، پی کنی، در محدوده اراضی کوی مقداد و صنعت 2 انجام شد.

شهردار منطقه 20 تهران در ادامه سخنانش گفت: در همین راستا تخریب دیوار غیرمجاز سفره‌خانه سناتور واقع در خیابان شهید آوینی، تخریب ضلع غربی تصفیه‌خانه به مساحت 180 مترمربع و آزادسازی 40 هزار متر زمین زراعی و تخریب 1000 متر مربع بنای غیرمجاز در خاوران، روستای قاسم‌آباد تهرانچی، اراضی حریم قاسم‌آباد و کریم‌آباد انجام شد.

35 هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد

 شنگی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری، مسئله ورود جدی و قاطع به ساخت‌وسازهای بدون مجوز است که با تمام قدرت با هرگونه تخلف برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • رفع تصرف اراضی استملاکی شهرستان لاهیجان
  • آزاد سازی ۲۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر
  • جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه