Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@08:34:57 GMT

سفیر گرجستان به وزارت خارجه احضار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۶۳۱۹

سفیر گرجستان به وزارت خارجه احضار شد

سفیر گرجستان با دستیار وزیر و مدیر کل اوراسیای وزارت امور خارجه دیدار و توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت برخورد ماموران مرزی گرجستان با برخی متقاضیان سفر به آن کشور ارائه کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، در این دیدار که روز گذشته انجام گرفت دیدار مراتب گلایه مندی ایران و اعتراض هموطنان از رفتارهای ناشایست برخی از ماموران مرزی گرجستان با اتباع ایرانی به «یوسب چاخواشویلی» سفیر گرجستان سفیر اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری مقدم با اشاره به پیشینه و سوابق دوستانه روابط دو کشور، این گونه برخوردهای نامتعارف بعضی از ماموران مرزی گرجستان و افزایش میزان بازگرداندن اتباع ایرانی را مغایر با روابط دوستانه فیمابین اعلام کرده و تداوم این روند را آسیب زننده به روابط و ارتباطات خوب مردم دو کشور دانست.

مدیر کل اوراسیای وزارت امور خارجه ضمن درخواست اصلاح روند کنونی، رسیدگی و برخورد قضایی با مامورین مرزی خاطی گرجستان را الزامی دانست.

سفیر گرجستان در تهران نیز ضمن اظهار تاسف از برخی برخوردهای صورت گرفته، گزارشی از وقایع پیش آمده ارائه و قول داد شخصا به تفلیس سفر و موارد را پیگیری و نتیجه را اعلام نماید.

به دنبال انتشار اخبار ی مبنی بر برخوردهای توهین آمیز با اتباع ایرانی در مرزهای گرجستان روز گذشته بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه از شهروندان ایرانی خواست تا اطلاع ثانوی از سفر به گرجستان خودداری کنند تا وزارت خارجه بتواند در یک سازوکار مشخص چرایی این مشکل و مصائبی که دولت گرجستان برای اتباع ایرانی ایجاد کرده را روشن کند.

وی روز گذشته در یک گفت‌وگوی رادیویی افزود: ما با حساسیت ویژه برخی مسایل که برای ایرانیان در مرزهای زمینی و هوایی گرجستان اتفاق افتاد را در تهران و تفلیس دنبال می‌کنیم و در حال مذاکره هستیم و یک بار سفیرشان در این‌باره احضار شده است.

قاسمی با اشاره به دیپورت تعدادی از اتباع ایرانی در مرزهای هوایی و زمینی گرجستان اظهارداشت:ما این رفتار دولت گرجستان را مورد انتقاد قرار می‌دهیم و مراتب ناراحتی ما به سفیرشان ابلاغ شد و برنامه‌هایی داریم که ظرف یکی دو روز آینده انجام می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سفیر گرجستان وزارت خارجه احضار سفیر گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات این کشور پیش از عملیاتِ ایران التماس می‌کردند | سفیر سوئیس به سپاه احضار شد!

دستیار وزیر کشور در امور فلسطین می‌گوید که وزرای خارجه کشور‌های مختلف پیشنهاد دادند که فعلا آتش‌بس غزه را قبول می‌کنیم و به رفح حمله نمی‌کنیم و در مقابل ایران از پاسخ صرفنظر کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان سید مجتبی ابطحی اطلاعات دست اولی از عملیات وعده صادق ایران که بر علیه اسرائیل انجام شد ارائه کرد. بخش‌های از این نکات و اطلاعات جدید را اینجا می‌خوانید.

آخرین تماس را مقامات مصری ۳ ساعت پیش از عملیات داشتند و التماس می‌کردند که این کار انجام نشود.

احدی از مسئولان، فرماندهان، اعضای هیأت دولت و کسانی که در شورای امنیت ملی هستند، هیچ کدام نگفتند که نزنید بلکه همه می‌گفتند بزنیم و خودمان هم بزنیم؛ این درحالیست که اگر ظریف وزیر خارجه و حسن روحانی رئیس‌جمهور بود معلوم نبود که چه بر سر ما می‌آمد.

بالستیک ظرف ۱۵ دقیقه، کروز ظرف ۳ ساعت و پهپاد طی ۷ ساعت به دشمن رسیدند.

ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی دشمن را درگیر کند.

کل پهپاد‌هایی که ایران استفاده کرد در مجموع زیر ۲۰ میلیون دلار خرج برداشتند.

بعد از پهپاد‌ها موشک‌های ما شلیک شد و تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به فضل الهی به هدف اصابت کرد و حتی یک هایپرسونیک هم دچار مشکل نشد.

فرماندهان ما در ۷ ساعت در یک اتاق عملیات نشستند و با همه اتاق‌های فکر منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و جهانی درگیر شدند.

ساعت ۳ بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین وقتی که عملیات وعده صادق تقریباً به پایان رسیده بود سفیر سوئیس را به عنوان حافظ منافع آمریکا برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احزار شد و به او هشدار‌های لازم را دادند که اگر آمریکایی‌ها کوچکترین اقدامی انجام دهند، تمام منطقه را روی سرشان خراب می‌کنیم.

آمریکایی‌ها نیز سریع پیام را دریافت و اعلام کردند که ما کاری نداریم و اصلا دخالتی نمی‌کنیم.

tags # اسرائیل سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد!
  • مقامات این کشور پیش از عملیاتِ ایران التماس می‌کردند | سفیر سوئیس به سپاه احضار شد!
  • مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد
  • جمهوری چک سفیر ایران را احضار کرد
  • بلژیک سفیر ایران را احضار کرد
  • احضار سفرای ایران در چند کشور اروپایی
  • احضار سفرای ایران در بلژیک و جمهوری چک
  • این کشوراروپایی سفیر ایران را احضار کرد
  • این کشوراروپایی هم سفیر ایران را احضار کرد
  • آلمان سفیر ایران را احضار کرد