Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-23@08:04:02 GMT

پرداخت ۲۷۰ میلیون تومان برای خسارت تلفات پلنگ

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۶۳۹۴

به گزارش وانانیوز، 

 بیمه پلنگ ایرانی یکی از فصول برنامه ملی حفاظت و مدیریت پلنگ ایرانی است که در اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی شرکت بیمه ما به‌طور رایگان(بدون دریافت حق بیمه) صادر شد و طی دو سال اخیر بیش از یک میلیارد تومان خسارت وارده به اشخاص ثالث، دام و خود پلنگ را تحت پوشش قرار داده است.

صندوق ملی محیط زیست با هماهنگی اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید بخش از این مبلغ را به زیان‌دیدگان حوزه پلنگ از جمله به شخص فوت شده در استان سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، پلنگ ایرانی بزرگترین گربه سان موجود در ایران از لحاظ جمعیتی وضعیت شکننده‌ای دارد و در معرض خطر انقراض قراردارد که در صورت عدم حمایت صحیح از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و سایر ارگان‌های دولتی ، خصوصی و همراهی جوامع بومی و محلی که نقش بسزایی در حفاظت از این‌گونه ارزشمند دارند، شانس کمی برای بقا خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: بیمه پلنگ ایرانی سازمان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز محیط زیست آذربایجان شرقی به وسایل مدرن/ پهپاد، دوربین های دید در شب و تجهیزات ایمنی تحویل محیط بانان شد

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، داوود قاسم زاده مجموعه اعتبارات هزینه شده برای تجهیزات جدید محیط بانی آذربایجان شرقی را ۱۳۲ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: تجهیزات مزبور در اختیار محیط بانان حفاظت از محیط زیست استان قرار گرفته است.

وی مجهز شدن به پهپاد برای سرشماری جامعه جانوری مناطق تحت حفاظت، دوربین های چشمی جدید، دوربین های دید در شب و تله ای، تجهیزات ایمنی کامل، بی سیم های نل جدید و تجهیزات انفرادی برای محیط بانان را از جمله وسایل و ابزارآلات جدید محیط بانان بیان کرد.

قاسم زاده از آغاز عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی به صورت جهادی و در کمترین بازه زمانی خبر داد و افزود: همسو با منویات مقام رهبری در مسیر بالندگی رشد و توسعه کشور و با آغاز فصل جدید کاری در ادامه اجرای طرح ها و پروژه های سازندگی دولت مردمی با محوریت توسعه سطح هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت استان، نوسازی پاسگاههای محیط بانی و ادارات محیط زیست شامل با سرعت ادامه دارد.

وی بهسازی و بازسازی ادارات تابعه شامل ایزوگام، نقاشی، تعویض درب و پنجره ها، تامین تجهیزات خودرویی و موتوری، خریداری لوازم تکمیلی و تخصصی برای پایش و اجرای عملیات ها در مناطق شامل تحت مدیریت در دستور کار قرار گرفته است.

قاسم زاده با تاکید بر تقویت شیوه‌های نظارتی طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی محیط زیست استان، انجام مهندسی ارزش برای طرح‌های عمرانی را لازم دانست و ادامه داد: پارسال با تخصیص اعتبارات مناسب، بخش اول طرح های عمرانی و تجهیزاتی محیط زیست استان تامین شد و امسال نیز ضمن تدوام این روند، بخش زیادی از این طرح‌های عمرانی از جمله احیای ساختمان برخی پاسگاه های غیرفعال را تعیین تکلیف می کنیم.

وی با اشاره به وسعت مناطق طبیعی تحت مدیریت آذربایجان شرقی و کمبود نیرو به ویژه در حوزه محیط بانی، یادآور شد: با یک گام اساسی جدید در مسیر احیای این پاسگاه ها و تامین نیروی انسانی مورد نیاز را به طور جدی پیگیری می کنیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع انسانی حفاظت محیط زیست استان از همکاری مجموعه های تلاشگر و دوستدار محیط زیست و سازمان مدیریت برنامه ریزی به جهت تامین اعتبارات لازم قدردانی کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897459

دیگر خبرها

  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • نگرانی از انباشت ۲۰ میلیون تن پسماند ساختمانی در قم
  • تجهیز محیط زیست آذربایجان شرقی به وسایل مدرن/ پهپاد، دوربین های دید در شب و تجهیزات ایمنی تحویل محیط بانان شد
  • تجهیز محیط بانان آذربایجان شرقی به وسایل مدرن