Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@20:39:01 GMT

نحوه صحیح استفاده از نخ دندان+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۶۴۴۴

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری میزان- آمار نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از افراد بزرگسال از بیماری‌های ناشی از لثه رنج می‌برند. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، آمار نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از افراد بزرگسال از بیماری‌های ناشی از لثه رنج می‌برند. در واقع دندان پزشکان بر این باورند که راه حل اکثر بیماری‌های مرتبط به دندان، ارتباط مستقیمی با خارج کردن غذا‌های جای مانده در بین دندان‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکثر افرادی که برای تمیز کردن دندان‌های خود از نخ دندان استفاده می‌کنند، معتقدند که این کار را به درستی انجام می‌دهند. اما این در حالی است که سخت در اشتباه هستند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
پیشنهاد پزشکان آن است که در حدود نیم متر نخ دندان را به دور انگشت میانه هر دو دست خود بپیچانید و سپس نخ را میان انگشت شست و انگشت اشاره قرار داده و به کمک آن‌ها نخ را میان دو دندان حرکت دهید.
نکته‌ای که در روش صحیح استفاده از نخ حائز اهمیت است، باید دقت داشت، علاوه بر تمییز کردن غذا‌های به جای مانده میان دندان ها،  باید فاصله لثه و دندان را نیز تمیز کرد. در واقع باید نخ دندان را به صورت منحنی بر خلاف جهت دندان حرکت داد. با تکرار این کار نخ دندان باید به صورت بالا و پایین حرکت داده شود. حرکت نخ دندان در یک نقطه کار اشتباهی است.
شایان ذکر است به گفته پزشکان استفاده از نخ دندان فقط یک بار در هر ۲۴ ساعت باید انجام شود، چرا که تکرار این کار باعث باقی ماندن غذا‌های بیشتر در میان دندان‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نخ دندان صحیح استفاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!

دانشمندان دیرینه‌شناس، اخیرا به کشف‌های جدیدی در خصوص یک گونه عجیب و ماقبل تاریخ از ماهی قزل‌آلا رسیدند. این ماهی در حد و اندازه‌ای بزرگ و با دندان‌هایی شبیه به عاج وجود داشته است.
مجله پلوس وان (Plos One) اخیرا پژوهشی را منتشر کرده است که متعلق به یکی از کشف‌های جدید دانشمندان از تاریخ اقیانوس‌هاست.

به گزارش فارس، ماهی Oncorhynchus Rastrosus، گونه‌ای غول‌پیکر از خانواده ماهی قزل‌آلا که چند میلیون سال پیش در شمال غربی اقیانوس آرام آمریکای شمالی زندگی می‌کرد، دارای یک جفت دندان جلویی بود که از کناره‌های دهانش مانند عاج بیرون می‌آمد.

تخمین زده شده است که این ماهی غول‌پیکر به طول ۲.۷ متر می‌رسد. در ابتدا، محققان تصور می‌کردند که دندان‌های جلویی بزرگ این ماهی مانند دندان‌های نیش به سمت عقب، یعنی به سمت دهان است. این تصور تا حد زیادی به این دلیل بود که فسیل‌های دندان‌ها جدا از بقیه جمجمه کشف شده است.


اگرچه تاکنون کاربرد‌های بالقوه این دندان‌های عجیب به طور کامل مشخص نشده است، اما محققان معتقدند که احتمالاً این ماهی از آن‌ها برای مبارزه یا به عنوان ابزاری برای کندن لانه‌ها در کف دریا استفاده می‌کرده است. دانشمندان خاطرنشان می‌کنند که این امکان وجود دارد که از دندان‌ها برای اهداف متعدد استفاده شوند، ولی احتمالاً از دندان‌ها براکشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!ی گرفتن طعمه استفاده نمی‌شده است.

کرین کلاسون، پژوهشگر اصلی و استاد آناتومی در کالج پزشکی فیلادلفیا، می‌گوید: «ما برای دهه‌ها می‌دانستیم که این ماهی قزل‌آلای منقرض شده از مرکز اورگان، بزرگترین ماهی‌هایی هستند که تاکنون زندگی کرده‌اند. اکتشافاتی مانند اکتشاف ما نشان می‌دهد که آن‌ها احتمالا غول‌های مهربانی نبوده‌اند. این دندان‌های بزرگ عاج‌مانند برای دفاع در برابر شکارچیان، رقابت با سایر ماهی‌های قزل‌آلا و در نهایت ساختن لانه‌هایی برای حفاظت از * استفاده می‌شده است.»

برایان سیدلاوسکاس، استاد دانشگاه ایالتی اورگان، می‌افزاید: «ما همچنین تأکید می‌کنیم که ماده‌ها و نر‌ها به طور یکسان دارای دندان‌های بزرگ و عاج‌مانند بوده‌اند.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پاندای قرمز گیاه‌ خوار با اصالت چینی (+عکس) این حیوان عجیب برای زنده ماندن باید در خواب هم غذا بخورد! (+عکس) خصوصیات جالب پاندا و بررسی انواع مختلف آن (+عکس)

دیگر خبرها

  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • سمیرم و لنجان ۲۱ اردیبهشت ماه میزبان دور دوم انتخابات مجلس هستند
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان چیست؟
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • فرهنگ عبور صحیح از خیابان