Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کوه‌ها علاوه بر سایر خدمات اکوسیستمی که در اختیار ساکنین زمین قرار می‌دهند، منبع آب شیرین نیز هستند از این رو می‌توان آن‌ها را منشا حیات دانست. در کشور ما نیز حضور رشته کوه‌های البرز و زاگرس سبب ایجاد تنوع آب و هوایی و ایجاد زیستگاه‌ها و رویشگاه‌های مختلف شده است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، شیده عطری کارشناس اکولوژی مناطق کوهستانی سازمان حفاظت محیط زیست: کوه‌ها علاوه بر سایر خدمات اکوسیستمی که در اختیار ساکنین زمین قرار می‌دهند، منبع آب شیرین نیز هستند از این رو می‌توان آن‌ها را منشا‌ء حیات دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور ما نیز حضور رشته کوه‌های البرز و زاگرس سبب ایجاد تنوع آب و هوایی و ایجاد زیستگاه‌ها و رویشگاه‌های مختلف شده است. درصد بالایی از ارتفاعات کشور به دلیل ویژگی‌های خاص و حساسیت بالای زیستگاهی تحت عنوان مناطق چهارگانه توسط سازمان، مدیریت می‌شوند.

به همین منظور هماهنگی با استان‌ها برای پیگیری امور در سطح استانی صورت می‌گیرد، موارد خاص بررسی و ارائه طریق می‌شود.

پیگیری و رسیدگی سازمان سبب ممانعت از ادامه روند پروژه جاده کشی به دماوند، ممانعت از ادامه فعالیت معادن دماوند و تعارضات به اثر طبیعی ملی سبلان شد.

علاوه بر آن سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون ۴ قله دماوند، علم کوه، تفتان و سبلان را به عنوان اثر طبیعی ملی معرفی و ثبت کرده است و این قلل تحت قوانین خاص آثار طبیعی ملی مدیریت می‌شوند.

سازمان با فدراسیون کوه نوردی ازطریق کارگروه محیط زیست کوهستان به عنوان یکی از کارگروه‌های تخصصی فدراسیون که مسئولیت آموزش مسایل مرتبط با محیط زیست کوهستان به کوهنوردان را نیز برعهده دارد، همکاری داشته و در این کارگروه عضویت دارد.

سازمان حفاظت محیط زیست برای دستیابی به توسعه پایدار کوهستان و حفظ حیات این اکوسیستم حساس و شکننده با مجامع بین المللی ذیربط و سازمان‌های مردم نهاد داخلی، همکاری می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست کوه کوهستانی کوهنوردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت حقابه ایران از افغانستان اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری آقای قمی، سفیر ایران در افغانستان، مرتبا درحال پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند هستند. پیگیری این حقابه را جدای از بحث های معاهدات درحال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: دولت طالبان به ما قول داده بود تا همتای آنان در سطح رئیس محیط زیست به ایران بیاید و حقابه را پیگیری کنیم. روندها و مسائل منطقه ای اجازه نداد سفر مقام افغانستانی به کشورمان انجام شود. از سوی دیگر مقامات طالبان ادعا میکردند که منابع آبی و مقدار بارش ها در کشورشان به اندازه ای نیست که توان رهاسازی آب به سمت کشور را داشته باشند. البته مردم افغانستان نیز در این زمینه مطالباتی دارند که امیدواریم در نهایت با رایزنی های موثر، حقابه ایران به سمت کشور رهاسازی شود.

کد خبر 846653 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد