Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@17:51:26 GMT

استعلام خلافی خودرو تنها ظرف چند دقیقه

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۶۵۳۳

استعلام خلافی خودرو تنها ظرف چند دقیقه

اطلاع از میزان خلافی خودرو یکی مباحث مطرح در زمینه جرایم رانندگی و نقل‌وانتقال اسناد مالکیت خودروهای در حال تردد کشور بوده و اغلب مالکان اتومبیل برای طی مراحل قانونی به آن نیازمندند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام همراه مکانیک، اما خوشبختانه در حال حاضر شیوه‌های متعددی جهت گرفتن خلافی خودرو وجود دارد و هموطنان عزیز می‌توانند بدون نگرانی، از راه دور و با امکاناتی چون دریافت خلافی خودرو به صورت آنلاین و یا گرفتن خلافی خودرو با پلاک برای اطلاع از میزان جریمه‌ها، عوارض و دیون دولتی خود در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استعلام خلافی خودرو آنلاین

​یکی از شیوه‌های محبوب گرفتن خلافی خودرو در حال حاضر بهره‌گیری از امکانات اینترنتی و در واقع گرفتن خلافی خودرو آنلاین از طریق وب‌سایت راهور ناجا است. در سال‌های اخیر و بنا به بهبود زیرساخت‌های لازم، برخی از خدمات دولتی از راه دور نیز قابل دسترس شده‌اند که استعلام خلافی خودرو نیز یکی از آن‌هاست.

برای گرفتن خلافی خودرو آنلاین تنها کافی است به وب‌سایت‌ راهور ناجا مراجعه کرده و در صفحه مختص گرفتن خلافی، شماره VIN که در پشت کارت خودرو (زیر بارکد پستی) به شکل عمودی درج شده را وارد نمائید تا تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد نوع خلافی، محل و میزان جریمه خودروی مورد نظرتان را دریافت کنید.

تذکر: طبق گفته وب‌سایت‌ راهور، اطلاعات ارائه شده در این صفحه به روز نیست و پس از ۷۲ ساعت به‌روزرسانی می شود.

برای گرفتن خلافی خودرو تنها یک پیام کوتاه کافی است

یکی دیگر از شیوه‌های ارائه‌شده از سوی راهور ناجا بهره‌گیری از سامانه پیامکی #۱۱۰* است که توسط آن شما با کد VIN مندرج روی کارت یا سند خودرو قادر به استعلام خلافی خودرو مد نظرتان هستید.
شیوه دومی که برای گرفتن خلافی خودرو با پیامک قابل اجراست، ارسال همان شماره VIN خودرو به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ است و به راحتی از طریق هرگونه تلفن‌همراه قابل انجام است. هزینه دریافت این پیامک مبلغ ۳۵۰ تومان است.

استعلام خلافی خودرو با پلاک

جالب است که بسیاری از کاربران به دنبال روشی برای دریافت خلافی خودرو با پلاک هستند. تا همین چند ماه قبل چنین امکانی در اختیار شهروندان وجود نداشت و در هیچ یک از روش‌های استعلام خلافی خودرو (اعم از حضوری و غیرحضوری) امکان دریافت جریمه‌ها تنها با دسترسی به پلاک خودرو وجود ندارد. اما پلیس راهور ناجا به تازگی این امکان را نیز در اختیار کاربران قرارداده تا به صورت تلفنی شیوه دریافت خلافی با پلاک را هم تجربه کنند.

برای این منظور کافی است با شماره ۸۸۲۸۸۸۸۸-۰۲۱تماس بگیرید. پس از تماس با این شماره گویا و با وارد کردن عدد ۱ می‌توانید نسبت به استعلام تخلفات رانندگی با وارد کردن پلاک خودرو اقدام کنید.

استعلام خلافی خودرو به شکل حضوری

متاسفانه به دلیل وجود برخی اشکالات فنی و یا عدم اعتماد به روش‌های آنلاین همچنان برخی افراد مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ را در اولویت قرار داده و به روش‌های سنتی امور پایبند مانده‌اند. بنابراین اگر شما هم به دنبال گرفتن خلافی خودرو به صورت حضوری هستید بهتر است با در دست داشتن کارت خودرو (مدرک شناسایی) به یکی از مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کرده و استعلام خلافی خودرو مورد نظرتان را با خیال راحت انجام دهید.

اما اگر به صرفه‌جویی در زمان نیاز داشته و به همان اطلاعات ارائه شده از سوی وب‌سایت‌ راهور قانع هستید، با استفاده از روش‌های استعلام خلافی خودرو از راه دور فرآیند مد نظرتان را به پایان برسانید و از حجم ترددهای شهری هم کم کنید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خلافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانتی ها و چرخی های تهران بخوانند ؛ شهربانان در کمین کسانی که سد معبر می کنند

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس وظایف ذاتی و مأموریتی این شرکت و در راستای درخواست شهروندان برای جلوگیری از مزاحمت‌های شغلی و سد معبر سیار از جمله وانتی‌هایی که معمولا با حضورشان باعث انسداد خیابان‌ها و معابر می‌شوند. مسعود رنجبریان با بیان این مطلب تاکید کرد: «عوامل انضباط شهری در مناطق با مشارکت پلیس راهور به پاکسازی معابر و رفع سد معبر سیار که اقدام به پوشش پلاک خودرو یا پارک ممنوع، پارک دوبل و سوبل، اقدام می کنند.»

به گفته مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان با بیان اینکه جرایمی که پلیس راهور برای آنها در نظر می‌گیرد باعث نظم و انضباط بیشتری در سطح شهر خواهد شد. آن طور که رنجبریان عنوان کرده: «پس از تعطیلات نوروز ، ۲۶۲ مورد رفع سد معبر سیار با مشارکت یگان عملیات راهور تهران انجام شد و علاوه بر اعمال جرائم برای سد معبر کنندگان سیار ، ۳ دستگاه خودرو متخلف نیز توسط پلیس به پارکینگ منتقل شده است.»

درطرح‌ ساماندهی چرخی ها ۹۹ نفر از نیروهای اجرایی معبربان، ۲۸دستگاه خودرو و ۳۱ نفر از نیروهای یگان عملیات راهور تهران حضور دارند.

محور طرح ساماندهی مشاغل سیار منطقه ۲: حد فاصل بزرگراه محمدعلی جناح و میدان خبرنگار واقع در خیابان شهید گلاب(محله طرشت)، منطقه ۳: حدفاصل سیدخندان و مترو قلهک(محور شریعتی) منطقه ۷: نظام‌آباد و خیابان دماوند منطقه ۹ : چهل‌وپنج متری زرند منطقه ۱۰: خیابان امام خمینی(ره) منطقه ۱۱: خیابان وحدت اسلامی منطقه ۱۳: خیابان نیروی هوایی منطقه ۱۴ : خیابان شکوفه و درودیان منطقه ۱۵ :خیابان شهرزاد منطقه ۱۶ : خیابان بیست‌متری جوادیه منطقه ۱۷: بزرگراه نواب(شیخ محمدی) منطقه ۲۱ : بلوار تهرانسر حدفاصل خیابان شاهد و شهید رجایی کد خبر 846972 برچسب‌ها شهردارى تهران تهران دستفروش - دستفروشی - دستفروشان

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • وانتی ها و چرخی های تهران بخوانند ؛ شهربانان در کمین کسانی که سد معبر می کنند
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • مهمترین اخبار چهار اردیبهشت/خودروهای برقی در صف دریافت پلاک
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • میلان قهرمانی اروپا را از دست داد