Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:39:34 GMT

نشانی از بی نشان ها رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۶۵۷۲

نشانی از بی نشان ها رسید

تهران- ایرنا- پیکرهای مطهر72 شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس در میان استقبال مردم شهید پرور ایران اسلامی از گذرگاه مرزی شلمچه در خرمشهر به خاک وطن منتقل شدند و نشانی از بی نشان ها که در اصل جاوید و ماندگار هستند بر ما افق روشنی را بنا نهاد.

به گزارش ایرنا، امروز سه شنبه 20 آذر ماه 1397، هرچند روی بدنه تابوت‌های حامل پیکر پاک این شهیدان نوشته شده بود شهید گمنام، اما مادران، پدران، برادران وخواهران بسیاری از نقاط مختلف آمده بودند تا این شهدای ماندگار را به نام واقعی شان صدا زنند نام هایی مانند پسرم، برادرم، غریب من و حتی مسافر کربلا و زائر ارباب بی کفن حسین (ع).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز گذرگاه مرزی شلمچه با حضور صدها تن از مردم شهید پروری که برای ورود پیکر 72 شهید گمنام دفاع مقدس گردهم آمده بودند حال و هوایی عاشورایی داشت و جمعیت سوگوار، همچون صدفی زیبا این پیکرهای پاک را چون مرواریدی در آغوش گرفته بود.
این شهدا در عملیات های رمضان، کربلای 5 و تک دشمن در اواخر جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند که پیکر مطهر آنها اخیرا در مناطق عملیاتی زبیدات، شلمچه و کتیبان از سوی گروه های تفحص در خاک عراق شناسایی شدند.
‌پیکرهای مطهر این شهدا با برگزاری آئینی بر روی دوش عشایر بسیجی اهل سنت منطقه گچین بندرعباس و نیز حضور اقشار مختلف مردم آبادان و خرمشهر از گذرگاه مرزی شلمچه وارد خاک میهن اسلامی شدند.
اما حرکت در میان کاروان شهدا حسی غریب ولی آشناست و تنها کافی است وسط موج انبوه حاضران گوش بسپاری به زمزمه های سوزناک صدها نفری که دستهایشان را به سمت کانون این موج عاشقی دراز کرده‌اند و در اشتیاق نوازش تابوت های شهدا هستند که پیکرهای پاک و نورانی این 72 شهید گمنام را در برگرفته و آنان را پاره تنم می خواندند.
آنان که امروز از سرچشمه زلال دریای عاشقی در شلمچه هم پای جمعیت مسیر به سمت دارالشهدا را با پای دل قدم زدند، به ‌روشنی فهمیدند آنان که با نام شهید گمنام روی دستان عاشق خود تشییع می شوند، بسیار نامی‌تر از ما هستند که هنوز در بند نام و نشان مانده ایم و از یاد برده ایم نشان عاشق در بی نشانی و گمنامی است.
اگرچه در قواعد دنیای روزمره ما شاید نگنجد اما باید به حقیقت نوشت که امروز آیین ورود 72 شهید نه گمنام بلکه نام‌آور و همیشه زنده در شلمچه برگزار شد که نام همگی آنان شهدای اقتدار ایران است و این چه نام مناسبی است برای آنان که به گفته خداوند متعال همواره زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خوردند.
رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گذرگاه مرزی شلمچه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در میان پیکرهای مطهر این شهدا پیکر چهار مجاهد شهید عراقی از لشکر بدر که در عملیات کربلای 5 به شهادت رسیده و اخیرا در جزیره عجراویه نزدیکترین جزیره به بصره تفحص شدند وجود دارد.
سردار سیدمحمد باقرزاده گفت: پیکرهای این چهار شهید لشکر بدر پس از انتقال به مشهد مقدس و طواف در حرم امام رضا(ع) برای خاکسپاری به کربلا و نجف منتقل می شوند.
وی گفت: 27 آذرماه نیز پیکرهای مطهر 46 شهید دوران دفاع مقدس که در مندلی و زرباطیه عراق شناسایی شده اند از مرز مهران به کشور باز خواهند گشت.
نوحه خوانی، سینه زنی، برپایی ایستگاه صلواتی، دود کردن اسپند، پاشیدن گل و گلاب بر روی پیکر پاک و نورانی این شهیدان گمنام و تشییع این عزیزان نام آور از سوی مردم شهید پرور کشورمان از دیگر زیبایی های این مراسم معنوی بود که ساعتها ادامه داشت.
اجتمام**1095*1193

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ما و شهدا تفحص شهدا شهداي گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرون کشیدن پیکرهای 210 شهید از گور دسته جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، تا کنون پیکرهای  210 شهید فلسطینی از بیمارستان ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه از گورهای دسته جمعی بیرون کشیده شده است.

پیش از این مدیر کل دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر یک مقبره داخل دیوارهای مجتمع پزشکی ناصر در نوار غزه ایجاد کرد تا جنایت های خود را مخفی کند.

وی تأکید کرد که پیش بینی می کنیم که 700 شهید در مقبرهای دسته جمعی داخل این مجتمع پزشکی وجود داشته باشند. این شهدا را رژیم اشغالگر اعدام کرده است.

مدیر کل دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه در ادامه گفت که تا کنون دو مقبره دسته جمعی پیدا کردیم و پیش بینی می کنیم که مقبره های بیشتری پیدا کنیم.

این مسئول فلسطینی تصریح کرد که رژیم اشغالگر ده ها نفر از آوارگان، زخمی ها، بیماران و تیم های پزشکی را اعدام کرده است.

امروز صبح خبرنگار الجزیره نیز گفته بود که تیم های دفاع شهری  تا کنون پیکرهای 190 شهید را از مجتمع پزشکی ناصر در شهر «خان یونس» در جنوب نوار غزه بیرون کشیده اند.

پیش از این یک مسئول فلسطینی با ارایه جزئیات بیشتری از جنایت‌ ارتش رژیم صهیونیستی در شهر خان‌یونس در جنوب باریکه غزه اعلام کرد که با کشف پیکر شمار دیگری از شهدا در یک گور دسته جمعی، شمار کل پیکرهای کشف شده در این شهر بعد از عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از آن به بیش ۱۵۰ پیکر رسید.

به گزارش شبکه الجزیره، سخنگوی سازمان دفاع شهری باریکه غزه اعلام کرد که در مجتمع پزشکی ناصر واقع در خان‌یونس پیکر ۵۰ شهید جدید در یک گورستان دسته جمعی یافت شد.

 

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • فیلم/ کشف پیکر ۳۵ شهدا در محوطه بیمارستان الناصر خان یونس
  • فیلم/ کشف پیکرهای مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱
  • افزایش پیکرهای کشف شده در گور جمعی بیمارستان ناصر
  • شمار پیکرهای شهدای کشف شده در بیمارستان ناصر در غزه به 310 پیکر رسید
  • افزایش پیکرهای کشف شده در گور جمعی بیمارستان ناصر به ۳۱۰ پیکر
  • پیشرفت ساخت یادمان شهید گمنام شهرستان اشکذر
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • غبارروبی مرقد شهدای گمنام در پردیس دانشگاه
  • بیرون کشیدن پیکرهای 210 شهید از گور دسته جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس