Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:47:45 GMT

افزایش ۸۴ درصدی قیمت گوساله زنده در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۶۵۷۶

افزایش ۸۴ درصدی قیمت گوساله زنده در استان زنجان

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تغییرات گوشت قرمز در استان زنجان گفت: قیمت گوساله‌ نر(زنده) در استان زنجان ۸۴ درصد افزایش یافت. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان٬ حسین جعفری امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به مقایسه‌ وضعیت دام زنده گوساله‌ نر در استان زنجان اظهار داشت: دام زنده (گوساله‌ نر) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 84 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: براساس آخرین ارزیابی‌هایی که در بازار صورت گرفته قیمت دام زنده در بازار با قیمت 24 هزار و 833 تومان معامله می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان از افزایش 61 درصدی قیمت گوشت گوساله نر خبر داد و افزود: در حال حاضر گوشت قرمز مخلوط (گوساله نر) نیز  با قیمت 61 هزار و 666 تومان در بازار عرضه می‌شود.

فشار بی حد و مرز قصابان برای افزایش قیمت؛ بازار یاسوج گوشت قرمز نداردافزایش بی‌رویه قیمت گوشت قرمز در استان همدان + فیلمقیمت لبنیات، گوشت و مرغ در بازار اصفهان، شنبه 17 آذرماه+ جدول
وی عنوان کرد: گوشت قرمز مخلوط (گوساله نر) در فروردین ماه امسال با قیمت 37 هزار و 642 تومان در بازار عرضه می‌شد که با افزایش قیمت به 61 هزار تومان رسیده و همچنین قیمت دام زنده نیز از 13 هزار و 800 تومان به 24 هزار و 833 افزایش یافته است.

جعفری همچنین با اشاره به افزایش 56 درصد قیمت گوسفند زنده در استان بیان کرد:  گوسفند زنده هفته دوم آذر ماه سال 96 با قیمت 16 هزار و 800 تومان در میادین دام عرضه می‌شد که  امسال این میزان به حدود 40 هزار تومان رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین گوشت گوسفندی هم از 40 هزار تومان در هفته دوم آذر ماه سال گذشته به 57 هزار و 832 هزار تومان رسیده که شاهد افزایش 45 درصدی در استان هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه به روند سعوی افزایش قیمت مرغ در استان زنجان بیان کرد: قیمت مرغ زنده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود 51 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در طول فروردین ماه تا آذرماه امسال روند افزایشی قیمت مرغ در استان را شاهد بودیم عنوان کرد: قیمت گوشت مرغ گرم نیز در حدود 84 درصد افزایش یافته است.

جعفری با اشاره به روند تغییرات قیمت تخم مرغ در استان زنجان بیان کرد: قیمت تخم مرغ امسال در درب مرغداری حدود 58 درصد افزایش یافته و در درب مغازه این عدد به 51 درصد رسیده است.

وی ابراز کرد: قیمت تخم مرغ ابتدای امسال حدود 5 هزار و 934 تومان بود توسط مرغداریها عرضه می‌شد به 9 هزار و 666 تومان  رسیده و در درب مغازه‌ها هم از 7 هزار و 539 تومان به 11 هزار تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/ح

R41375/P1357/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود

 اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول