Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در آیین افتتاح کنفرانس اتحادیه بین‌المللی مؤسسات آموزش عالی جنوب‌ شرق آسیا ۲۰۱۸ (آسایهل) پیام علی اکبر ولایتی توسط قرائت شد.

در پیام مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل که توسط علیرضا شیخ عطار مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی قرائت شد، آمده است: آسیا به عنوان قاره کهن، در حال تبدیل شدن به قدرتی جدید در سطح جهان است، هر چند در این راه با موانع و دشمنانی نیز روبروست که پیشرفت های کشورهای آسیایی در حوزه های مختلف علمی را به عنوان تهدیدی برای سیطره قدرت خود می دانند چرا که آنها رهبری خود بر جهان را مبتنی بر اقتدار در تمامی زمینه ها از جمله نظامی، اقتصادی و سیاسی و به ویژه علمی می بینند زیرا پایه همه قدرتها علم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه پیام آمده است: با پیشرفت علمی مستقل کشورها اقتدار انحصاری هر قدرتی به خطر می افتد پس آنان که به دنبال انحصار قدرت جهانی هستند با رشد علمی مستقل کشورهای دیگر به مقابله برمی خیزند.

امروزه قدرت نرم، جایگاه ویژه‌ای نسبت به قدرت سخت یافته که محور اصلی آن هم تولید علم و فناوری است که یکی از دلایل مهم نگرانی سلطه ‌طلبان شده و گسترش روابط علمی و انجام پروژه های مشترک کاربردی راه پیشرفت سریع کشورهایی است که می خواهند قدرت نوظهور شوند پس باید به سوی این نوع همکاری ها با جدیت پیش رفت، هرچند در برخی نقاط جهان این امر مخالفانی هم داشته باشد.

در بخش دیگر این پیام آمده است: شرایط پرابهام بین‌المللی، درهم‌ ریختگی وضعیت اقتصاد جهان و قرار گرفتن صحنه بین‌الملل در دوره انتقال اقتضا می کند کشورهای آسیایی ارتباط بیشتری با هم داشته باشند و این امر تنها برعهده سیاستمداران کشورها نیست، بلکه در این میان دانشگاه ها، مراکز علمی، دانشگاهیان، اندیشمندان و فرهیختگان جایگاه ویژه ای دارند.

دکتر ولایتی در ادامه پیام خود آورده است: درخصوص پیشرفت های علمی، ما در ایران تجربیات خوبی داریم و برای نمونه توانسته‌ایم تعداد دانشجویان را که در قبل از انقلاب از حدود ۱۷۰ هزار نفر به بیش از ۴ میلیون نفر در بعد از انقلاب برسانیم.

در ادامه این پیام آمده است: ایران هم‌اکنون در زمینه های مختلف از جایگاه مناسبی در سطح منطقه و جهان برخوردار است و در بخش نانو، جزو ۱۰ کشور برتر جهان، ژنتیک اول منطقه و ۱۶ جهان، هوافضا اول منطقه و ۱۵ جهان است که آماده ایم این تجربیات را در اختیار دانشگاه های دیگر نیز قرار دهیم.

کنفرانس آسایهل ۲۰۱۸ از ۲۰ تا ۲۲ آذرماه با عنوان «نقش دانشگاه‌های خصوصی در گسترش و ارتقای آموزش عالی» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار می شود.

کد خبر 4482715

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد قزوین قزوین کنفرانس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» موجب خرسندی دل‌ مستضعفین جهان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و مشارکت بسیج اساتید واحد‌های نراق و دلیجان نشست فرهنگی با عنوان «وعده صادق: شکست استکبار از طبس تا نوآتیم» با حضور اعضای هیئت علمی این دانشگاه، دانشجویان و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی نراق برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی کاشانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های شرق استان مرکزی در این نشست ضمن تبریک حرکت اخیر سپاه که موجب خرسندی دل‌های مستضعفین جهان شد، به واقعه طبس اشاره و آن را واقعه حیرت‌انگیزی توصیف کرد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی کاشانی در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام به بیان خصائل و کرامات آن حضرت پرداخت.

علی ضباغیان عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق هم به نقش قدرتمند رسانه‌ها در سیاست امروزی جهان به‌خصوص در واقعه اخیر حمله موشک‌های سپاه به پایگاه نوآتیم اشاره کرد که ابتدا رسانه‌های صهیونیستی ادعای انهدام ۹۹ درصد از موشک‌ها را داشتند، اما گزارش‌های زنده‌ منتشره در فضای مجازی به‌واسطه تلفن‌های همراه موجب تغییر در ادعای رسانه‌های صهیونیستی شد.

سعید شریعتی مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق هم با بیان بحث انتخاب بین آزادی و آزادگی، مقاومت مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی را مصداق آزادگی آنان دانست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ دقیقا کی منتشر می‌شود؟
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • عملیات «وعده صادق» موجب خرسندی دل‌ مستضعفین جهان شد
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد