Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:29:41 GMT

تخریب زنان مسلمان راه یافته به کنگره آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۷۰۲۴

تخریب زنان مسلمان راه یافته به کنگره آمریکا

تهران - ایرنا - تارنمای شبکهٔ خبری سعودی العربیه در گزارشی با عنوان 'جزئیات مبارزه خواهران مسلمان علیه ترامپ' سعی در تخریب دو نماینده مسلمان راه یافته به کنگره آمریکا و دیگر زنان حامی آنان کرد و نوشت: به روشنی می توان ارتباط هایی میان آنان و جهادگرایان مشاهده کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، برای نخستین بار در تاریخ سیاسی ایالات متحده، دو زن مسلمان به صف اعضای کنگره آمریکا پیوستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان انتخاباتان میان دوره کنگره (2018) شیده طالب و الهان عمر، دو نامزد مسلمان حزب دموکرات از ایالت‌های میشیگان و مینسوتا موفق شدند به مجلس نمایندگان آمریکا راه یایند.
تارنمای شبکهٔ خبری العربیه در گزارشی نوشت: مبارزه دموکراتها علیه کنترل جمهوری خواهان بر کنگره آمریکا، منجر به اتحاد با جنبش های سیاسی اسلامی شد تا کنترل خود را بر مجلس نمایندگان افزایش دهند و در این فرایند، نامزدهای مسلمان و فعالان زن اقلیت های مهاجر نیز در صحنه انتخابات نقش ایفاء کردند.
در این انتخابات شیده طالب و الهان عمر، موضع مشترک داشتند و هر دو علیه ترامپ و تیم سیاسی و سیاست های آنان، به ویژه سیاست خارجی رئیس جمهوری آمریکا فعالیت می کردند. در کنار این دو کسانی قرار گرفتند که خواهان حمایت از حقوق جوامع مهاجر، اقلیت سیاه و به طور کلی نفوذ زنان بودند. یک نمونه از آن افراد، لیندا صرصور بود.
لیندا صرصور فعال فلسطینی - آمریکایی در پیشینه خود ارتباط هایی با اخوان المسلمین داشته و عضو شورای روابط آمریکایی-اسلامی است که به نام 'CAIR' شناخته می شود.
صرصور زمانی که باراک اوباما در سال 2008 به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده انتخاب و در کاخ سفید به یک چهره آشنا تبدیل شد و از آوریل 2010(اردیبهشت 1389) تاکنون حداقل به هفت جلسه در کاخ سفید دعوت شده و موق به دریافت جایزه 'قهرمان تغییر' از سوی اوباما در سال 2012(1391) شد.
در سال های اخیر، صرصور در اعتراضات و تظاهرات ضد ترامپ حضور داشته است. او در جلسه سالانه شبکه بین المللی اخوان المسلمین در آمریکای شمالی و کانادا در سال (1385)2016 که در سپتامبر(شهریور) به مدت سه روز برگزار شد، شرکت داشت.
این شبکه خبری با زبانی طعنه امیز اضافه می کند: آموزه های مورد نظر صرصور ریشه در افکار و عقاید نظریه پردازان اسلامی و تئوریسن های مذهبی اخوان المسلیمن دارد. چنانچه وی در یکی از سخنرانی خود می گوید: 'خداوند منتظر ماست تا نسبت به سرکوب افراد، نه تنها در خاورمیانه و در خارج از کشور، بلکه در اینجا یعنی در همین ایالات متحده ایستادگی کنیم و این نوعی جهاد است.
انتخابات میان دوره ای امسال کنگره آمریکا شاهد حضور بی سابقه نامزدهای مسلمان بود. تعداد این نامزدها از 12 نفر در انتخابات دور قبل به 100 نفر افزایش یافته بود. چیزی که از تلاش های این طیف برای مقابله با سیاست ها و لفاظی های اسلام هراسانه و نژادپرستانه ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حکایت دارد.
شبد**9460**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تخريب مسلمانان كنگره آمريكا العربيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک

آفتاب‌‌نیوز :

پاتل در گفتگو با خبرنگاران گفت که هیات ایرانی فقط می‌تواند در شعاع دو خیابان از مقر سازمان ملل، مسیر میان سازمان ملل متحد و نمایندگی و اقامتگاه ایران، و مسیر سازمان ملل متحد و فرودگاه جان اف کندی حرکت کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی با استقبال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد؛ این نخستین سفر وزیر خارجه ایران در سال جدید شمسی به نیویورک، مقر اصلی سازمان ملل متحد و سومین سفر پس از آغاز جنگ اسرائیل در غزه است.

قبل از تشدید محدودیت‌های تردد دیپلمات‌های ایرانی در دولت ترامپ، دولت‌های پیشین آمریکا رفت و آمد نمایندگان ایران را به حدود ۲۵ مایل از مرکز منهتن محدود کرده بودند. این محدودیت تردد همان چیزی است که دولت بایدن آن را حفظ خواهد کرد.

دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تیرماه سال ۱۳۹۸ محدودیت‌هایی را علیه تردد دیپلمات‌های ایران در نیویورک اعمال کرده و از آن‌ها خواست رفت‌وآمد‌های خودشان را به مسیر سازمان ملل، دفتر نمایندگی ایران، محل اقامت سفیر و فرودگاه جان اف‌کندی محدود کنند.

اعمال این محدودیت‌ها بخشی از سیاست موسوم به «فشار حداکثری» بود که دولت ترامپ آن را بعد از خروج از برجام با هدف آوردن ایران پای میز مذاکره بر سر آنچه به زعم او «توافق بهتر» خوانده می‌شد آغاز کرد.

دونالد ترامپ در حالی ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی کاخ سفید را ترک کرد که در تحقق این هدف ناکام ماند و به دلیل سیاست‌هایش در قبال ایران شدیداً مورد انتقاد گروه‌های مختلف قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • برق ۳۶۶ روستای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد/ تخریب ۲۷۲ اصله پایه شبکه برق
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر