Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهرمحمدرضا، واعظ مهدوی در مراسمی که به پاس ۴۰ سال خدمتش در حوزه مددکاری اجتماعی برگزار شد، به اهمیت توجه به مشکلات آحاد جامعه و به ویژه روستائیان پرداخت و تاکید کرد اگر مسئولان گوش خود را برای  شنیدن مشکلات روستائیان و عشایر تیز نکنند با موج دیگری از مهاجرت روبه رو خواهیم بود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به آشنایی اش با شهید حسن اجاره­دار که از محصلان رشته مددکاری اجتماعی در دانشگاه ملی (شهید بهشتی) بود، گفت: آن زمان ما در دانشگاه جمع می شدیم و جلساتی را با موضوع مددکاری برگزار می کردیم و ایشان مفهوم انقلاب را با مددکاری برای ما معنا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه پیش و پس از انقلاب توفیق داشته است نزد شهید بهشتی شاگردی کند، ایشان را یکی از عوامل مهم در توجه به مساله مددکاری دانست و گفت: تاکید شهید بهشتی این بود که آرمان ما ارتقاء شرایط اجتماعی مردم است.

واعظ مهدوی با اشاره به جمله معروف «گوش شنوایی باشیم برای کسانی که صدایشان به جایی نمی رسد» از مرحوم عالی نسب که بر تمبر یادبودش نقش بسته، گفت: این جمله نصیحتی بود که مرحوم عالی نسب همیشه به ما داشتند و من امروز خوشحالم که در خدمت کسانی هستم که صدایشان در هیاهوها شنیده نمی شود.

استاد دانشگاه شاهد با بیان اینکه امروز روستائیان و عشایر از اقشار مظلومی هستند که گوش مسئولین برای شندین صدایشان باید تیز باشد، گفت: روستائیان حتی توان اعتراض کردن هم ندارند. آنها نمی توانند سر و صدا کنند، اعتراض کنند، تظاهرات کنند یا بیایند جلوی مجلس جمع بشوند بلکه آنها از سر ناچاری به حاشیه شهرها پناه می برند.

او همچنین افزود: تجربه به ما نشان داده است که روستائیان نسبت به  فشارها و مشکلاتشان بی صدا واکنش نشان می دهند.

واعظ مهدوی با بیان اینکه تا کنون ایران دو موج بزرگ مهاجرت را تجربه کرده است اولین موج را مرتبط با اصلاحات عرضی دانست، موجی که بسیاری آن را در وقوع انقلاب موثر دانستند و موج دوم را به تورم و گرانی دهه هفتاد مرتبط دانست و گفت: در شرایط فعلی ما در وضعیتی قرار داریم که امکان بروز موج سوم هم هست.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با برشمردن آسیبهای اجتماعی حاشیه نشینی گفت: رفتن به حاشیه یعنی عدم برخورداری هم از امکانات روستایی و هم شهری که با آسیب های اجتماعی زیادی هم همراه است.

او همچنین تاکید کرد: اگر برنامه ریزی و فعالیت های ما به سمت و سویی حرکت نکند که برابری و برخورداری همگانی از نعمت ها را محقق نکند بروز موج سوم حاشیه نشینی اجتناب ناپذیر است.

واعظ مهدوی، عدالت گستری را یکی از آرمان های انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم این آرمان به بهترین نحو تحقق یابد.

کد خبر 4482688

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام محمدخلیل‌پور   اظهار کرد: رهنمودها و نصیحت‌های امام جمعه محترم شهر ارومیه باید سرلوحه کارهای مجموعه مدیریت شهری قرار داده شود.

وی افزود: با اینکه جز کلان شهری‌های کشور نیستیم ولی هزینه‌های متناسب با کلانشهرهای کشور را در هر حال پرداخت می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به معضل ترافیک گفت: تعاملات دستگاه‌های ذیربط برای رفع معضل ترافیک در شهر ارومیه یک امر ضروری است.

خلیل‌پور تصریح کرد: راکد بودن ساخت و ساز در شهر باعث افزایش جرایم اجتماعی و افزایش شغل‌های کاذب در شهر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت ساخت و ساز یکی از اساسی‌ترین مباحث اشتغال در شهر ارومیه است به عنوان نماینده مردم در شورا از امام جمعه محترم درخواست مساعدت برای ابلاغ طرح تفصیلی جامع شهری که ارومیه را به عنوان کلان‌شهر معرفی می‌کند، داریم.

خلیل‌پور تاکید کرد: با این کار می‌توانیم ضمن ایجاد اشتغال از جذب کمک‌های دولتی در مباحث مربوط به مسائل ترافیکی و… بهرمند شویم که نقش بسزایی در رونق ساخت و ساز و اشتغال‌زایی و چرخه اقتصادی و توسعه شهر دارد.

 

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • حاشیه‌ای از دیدار امروز رهبر انقلاب با کارگران
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • مهاجرت معکوس در گرو رفع مشکل روستائیان
  • توضیحات سخنگوی دولت در خصوص لایحه افزایش تعطیلات + فیلم