Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمد انشایی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به مقایسه وضعیت صنایع دستی استان تهران در سال‌های ۱۳۵۷ و ۱۳۹۷ پرداخت و اظهار کرد: براساس آمار ارزیابی شده، در سال ۱۳۵۷، تعداد صنعتگران استان تهران حدود۳ هزار نفر بوده  این در حالی است که هم اکنون با افزایش ۴ ونیم درصدی، حدود۱۴هزار نفر صنعتگر در سطح این استان شناسایی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود:تعداد کارگاه‌های صنایع دستی در سال۱۳۵۷، ۱۲۰کارگاه بوده و هم اکنون آمار این کارگاه‌ها به حدود۲ هزار عدد رسیده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت:رشته‌های فعال استان تهران نیز در سال۱۳۵۷، حدود۲۰رشته بوده است ولی هم اکنون بیش از ۱۰۰رشته فعال صنایع دستی در سطح استان تهران شناسایی شده اند. تعداد مراکز عرضه در سال۱۳۵۷، ۸۰عدد بوده و هم اکنون به ۶۰۰ مرکز عرضه رسیده است.

 به نظر می‌رسد که وضعیت صنایع دستی استان تهران در ۴۰ سال گذشته و پس از شکوفایی انقلاب اسلامی خوب بوده البته این به معنای رسیدن وضعیت این عرصه در پایتخت به بهترین وضع خود نیست و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به عرضه صنایع دستی داشته باشند و بیش از پیش به آن رسیدگی کنند.
انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: صنایع دستی متولی خودش را دارد، اما در اشتغال بانوان هم موضوع تعاونی‌ها و مشاغل خانگی را داریم که ما در بخش صنایع دستی از اشتغال زنان در بازارچه‌ها ، تسهیلات و مجوز‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه درباره درج نام مادران در کارت‌های ملی فرزندان هم افزود: تا مرحله‌ای این کار را پیش بردیم، اما گفته شد این کارت‌ها منسوخ می‌شود و دیگر نیازی به اسم مادر و پدر نیست و فقط کد ملی جایگزین خواهد شد و موضوعیتی ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • قیمت سکه افزایش یافت