Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویترز: قیمت رسمی فروش نفت سبک ایران برای خریداران آسیایی (به منظور تحویل در ماه ژانویه) با یک دلار کاهش نسبت به ماه قبل تعیین شده است؛ گفتنی است، این قیمت ۳۰ سنت بالاتر از میانگین شاخص نفت عمان/ دوبی قرار داده است و بزرگترین تخفیف دهه اخیر است.

خبرگزاری رویترز طی گزارشی ادعا کرد؛ ایران، قیمت رسمی فروش نفت (گرید سبک) برای خریداران آسیایی (به منظور تحویل در ماه ژانویه) را با یک دلار کاهش نسبت به ماه قبل تعیین کرده است؛ گفتنی است، این قیمت 30 سنت بالاتر از میانگین شاخص نفت عمان/دوبی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که قیمت نفت سبک عربستان سعودی برای تحویل به خریداران آسیایی در ماه ژانویه، یک دلار بالاتر از میانگین شاخص نفت عمان/دوبی قرار دارد و بدین ترتیب، تخفیف قیمتی ارائه شده توسط ایران به خریدارانش در بزرگ‌ترین سطح یک دهه اخیر نسبت به گرید مشابه عربستان سعودی قرار دارد.

شایان ذکر است، در حوزه نفت سنگین، قیمت نفت سنگین ایران حدود 1.25 دلار به ازای هر بشکه کمتر از گرید نیمه سنگین عربستان سعودی است. همچنین، قیمت نفت خام گرید فروزان نیز 1.10 دلار کمتر از قیمت گرید نیمه سنگین عرب است.  تخفیف‌های ارائه شده توسط ایران به منظور جذب خریداران با توجه به شرایط تحریمی پیش روی ایران خواهد بود.

در کشور چین انتظار می‌رود با بازگشت دو پالایشگاه دولتی این کشور به زمره خریداران نفت ایران در ماه دسامبر، میزان خرید این کشور از ایران بازیابی شود. در بین سایر کشورهای جنوب شرق آسیا نیز پالایشگاه‌های نفت کره جنوبی و ژاپن در ماه ژانویه به بازار ایران بازخواهند گشت.

در هند نیز شرکت نفت هندوستان پس از شش ماه مجددا به خریداری محموله طلای سیاه از ایران خواهد پرداخت. این شرکت در ترکیب با Indian Oil Corp و Mangalore و Petrochemicals Ltd در ماه ژانویه به خرید 9 میلیون بشکه نفت از ایران خواهند پرداخت؛ اما شرکت پتروشیمی Formosa در تایوان اعلام کرده است، با وجود دریافت معافیت از ایالات متحده برای واردات روزانه 16 هزار بشکه نفت، به خرید نفت از ایران نخواهد پرداخت و دلیل آن را نبود مکانیسم مناسب پرداخت اعلام کرده است.

 

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000BLd برچسب ها: نفت ، تحریم ، رویترز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نفت تحریم رویترز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟

به گزارش همشهری آنلاین، افزایش تنش‌های نظامی در منطقه بحث برسر تحریم‌های نفتی ایران را افزایش داده و حتی جمهوری‌خواهان در آمریکا در تدارک طرحی برای افزایش تحریم‌های نفتی ایران هستند، اما روز گذشته بلومبرگ اعلام کرد بایدن تمایلی به افزایش تحریم‌های نفتی ایران ندارد.

بلومبرگ همچنین توضیح داد: درحالی‌که قانونگذاران آمریکایی در واکنش به پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی، در تلاش برای اقدامات جدیدی هستند، بازار انتظار ندارد هرگونه تحریم جدیدی، تأثیری روی صادرات نفت ایران داشته باشد. تحلیلگران بازار نفت می‌گویند که بایدن از انجام هرگونه حرکتی که قیمت نفت خام یا بنزین را افزایش دهد، بیزار است. آمارها نیز نشان می‌دهد شیب قیمت نفت نزولی شده و دیروز حتی قیمت نفت به مرز ۸۶دلار رسیده است.

سایر خبرها در حوزه انرژی نیز نشان می‌دهد با وجود بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا فروش نفت ونزوئلا با کمک ارزهای دیجیتال شتاب گرفته است. به‌زعم برخی تحلیلگران ایران نیز می‌تواند با استفاده از مکانیسم ارزهای دیجیتال تجارت خارجی خود را به‌ویژه در حوزه انرژی افزایش دهد.

بیشتر بخوانید

صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟

آمارهای موجود از بازار فروش موبایل درجهان نیز نشان می‌دهد فروش آیفون اپل در چین طی ۳ماهه اول سال میلادی جاری، ۱۹.۱درصد کاهش یافته است؛ درحالی‌که فروش هوآوی ۶۹.۱درصد افزایش داشته است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا هم دیروز با بیان اینکه اقتصاد جهان در یک نقطه عطف قرار گرفته است، گفت: واقعیت‌های گذشته با عدم‌قطعیت‌های جدید جایگزین شده‌اند، اما برخی موارد به‌طور قطع ثابت باقی خواهند ماند.

دیروز در عین حال مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران از عزم ایران و پاکستان برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری به‌منظور دستیابی به تجارت ۱۰میلیارد دلاری ۲ کشور خبر داد.

کد خبر 846768 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها نفت قیمت نفت و گاز ایران و آمریکا بایدن تحریم هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟