Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@09:43:52 GMT

بررسی علل وفور موش در برخی مناطق تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۷۳۹۶

به گزارش فارس، شهروندان خواستار رسیدگی به موضوع معضل موش های کنار خیابان در تهران شدند.

هموطنان عنوان کردند«در گوشه و کنار شهر ، در حال گذر از عابرها ، و یا هنگام عبور با ماشین شاهد وجود موش های بسیار بزرگی هستیم که آزادانه در کنار خیابان ها در حال تردد هستند و زیبایی دو چندانی به شهر زیبای تهران بخشیده اند ، به طوری که خود نوعی سیرک خیابانی محسوب میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله خیابان هایی که میتوانید به سهولت با اندکی قدم زدن به مشاهده این سیرک جذاب بپردازید میتوان به نزدیکی سینما آزادی، چهارراه جهان کودک به سمت ونک و هزاران گذر و خیابان دیگر اشاره کرد که با توجه به حجم زیاد مردم در این معابر و وجود این موش ها که به فراوانی یافت میشوند چهره ترسناک و در عین حال با کفایتی را از شهرداری ها و شوراها و محیط زیست برای این معضل نمایان میکند.امیدوارم که بتوان با تهیه گزارش های محلی و یا میدانی فکری به حال این موش های کنار خیابان بکنند.»

حمیدرضا تحصیلی مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: شهرداری مناطق22 گانه به صورت روزانه و مستمر، نسبت به اجرای عملیات کنترل و مبارزه با موش در سطح معابر عمومی اقدام  کنند.

وی  در پاسخ به این پرسش که شهروندان اعلام کردند در نزدیکی سینما آزادی، چهارراه جهان کودک به سمت ونک موش زیاد شده است، گفت:  به منطقه مربوطه اعلام کردیم تا ضمن بررسی دقیق کارشناسی و شناسایی علل وفور موش در آن محدوده نسبت به رفع معضل موجود در اسرع وقت اقدام و متعاقبا نتایج مربوطه اعلام می شود.

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته در  زمینه کنترل حیوانات شهری(موش) گفت: انجام امر کنترل و مبارزه با موش در تهران به سه روش شیمیایی با استفاده از طعمه مسموم با خاصیت ضد انعقاد خون (آنتی کوآگوگلانت) ، روش مبارزه فیزیکی با استفاده از اصلاح و بهسازی محیط ، لانه کوبی و ... و روش مبارزه مکانیکی با استفاده از انواع تله (تله چسبی کتابی، تله کشنده و زنده گیر و ...که با توجه به میزان آلودگی و وضعیت منطقه مورد قرار می گیرد که در مجموع به کل روشهای مورد اشاره روش تلفیقی گفته می شود.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده موش  با سامانه 137 و 1888 ، ادارات ساماندهی مناطق 22 گانه و روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تماس بگیرند.

وی در خصوص روش های نوین مبارزه با موش گفت: استفاده از روش نوین مبارزه با موش به طریق حذف زیستگاه و انسداد فعال منافذ موش توسط تزریق گل رس که به صورت آزمایشی در حال انجام بوده ودر صورت داشتن بازخورد مثبت این روش به عنوان یکی از روشهای اصلی مبارزه در دستور کار قرارخواهد گرفت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه قم

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: پس از انجام مطالعات خردنگر و کلان‌نگر، هشت گزینه توسط مشاور برای احداث تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه بررسی و در نهایت یک گزینه انتخاب شد.

لیلی نیک خلق احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به انجام مطالعات فاز یک و دو تقاطع غیر همسطح میدان سپاه توسط مهندسین مشاور هگزا اظهار کرد: فاز یک طرح تقاطع میدان سپاه در سال ۱۳۹۹ تهیه شده بود اما با توجه به اهمیت موضوع، مطالعات جدیدی انجام شد.

وی افزود: در این راستا سه جلسه کمیته تصویب طرح‌ها و دو جلسه کارشناسی با حضور تمام ارکان تصمیم‌گیری برگزار شد و طی این جلسات مقرر شد مطالعات جامع خُردنگر و کلان‌نگر راجع این پروژه انجام شود.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به تهیه هشت گزینه برای اجرای این پروژه توسط مشاور تاکید کرد: در این مطالعات عملکرد محورها و تقاطع‌های مجاور و تأثیر آن بر میدان سپاه نیز بررسی شد.

نیک خلق احمدی با اشاره به اینکه در میان تمام گزینه یک گزینه نهایی انتخاب شده و طراحی فاز دو نیز انجام شده است گفت: برآورد ریالی پروژه تا پایان اردیبهشت ماه کامل می‌شود و خردادماه مناقصه این پروژه را در دستور کار خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در منفی یک یک چپ گرد از فاز پنج عمار یاسر به خیابان جمهوری خواهد داشت اضافه کرد: همسطح قابلیت تقاطع دارد و می‌تواند میدان هم باشد. از طرفی امکان یک چپ گرد چراغ دار از جمهوری به فاز پنج عمار یاسر در همسطح پروژه پیش بینی شده که در صورت وجود پس زدگی ترافیکی اجرا خواهد شد.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم اضافه کرد: اجرای رمپ جهتی شرق به جنوب به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع در کنار زیرگذر غرب به شرق به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع دیده شده است.

نیک خلق احمدی با اشاره به تهیه نقشه‌های فاز دو سیویل و آب‌های سطحی و تأیید آنها گفت: نقشه‌های فاز دو از نظر سازه هم در دست بررسی است و برآورد نهایی به زودی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به انجام مطالعات جامع خرد نگر و کلان نگر برای محور آیت الله صدوقی، تصریح کرد: جلسات کارشناسی در این زمینه برگزار شده و در حال حاضر گزینه مطرح است که تقاطع این محور با خیابان شهید اخلاقی احداث شود تا بار ترافیکی آیت الله صدوقی به سمت فاز پنج عمار یاسر و جمهوری هدایت شود.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به اینکه در طرحی میدان سپاه از سمت خیابان اخلاقی به فاز پنج عمار یاسر یک روگذر طراحی شده اما مسیر برگشت از فاز پنج به خیابان اخلاقی وجود نخواهد داشت، اضافه کرد: تلاش ما بر این است که بار ترافیکی این محدوده وارد خیابان اخلاقی و محور صدوقی نشده و از مسیرهای جایگزین مانند جمهوری و پیامبر اعظم (ص) استفاده شود.

نیک خلق احمدی با اشاره به پیش‌بینی گذرگاه عابر پیاده در تقاطع غیرهمسطح سپاه، گفت: مسئله گذرگاه عرضی عابر پیاده برای ما در تمام طراحی‌ها اولویت دارد و پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 746657

دیگر خبرها

  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • مبارزه علیه آفت سن گندم در بهمن
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی
  • آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه در قم
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه قم
  • بررسی طرح رصد در مناطق مختلف پایتخت در شورا
  • محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد