Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@00:28:18 GMT

بوی منتشره از پالایشگاه تبریز در عرض 2 روز رفع شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۷۴۴۳

بوی منتشره از پالایشگاه تبریز در عرض 2 روز رفع شد

تبریز- ایرنا- مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به اخبار منتشره در خصوص انتشار بوی نامطبوع از این شرکت گفت: این بو ناشی از ایجاد مشکل در یکی از مخازن شرکت بود که در کمترین زمان ممکن رفع شد.

غلامرضا باقری دیزج روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: روزهای گذشته در یکی از واحدهای این شرکت به دلیل شستشوی گاز مایع که با کاستیک انجام می شد، بوی نامطبوعی در اطراف شرکت منتشر و موجب دریافت اخطاریه از اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این بو به دلیل نشتی یکی از مخازن شرکت ایجاد شده بود، ادامه داد: برنامه ریزی و تهمیدات لازم برای برطرف کردن این مشکل در نظر گرفته شده بود ولی باید قبل از هر کاری ایمن سازی انجام می گرفت که به همین دلیل با کمی وقفه در حل مشکل مواجه شدیم.
باقری تاکید کرد: این نشتی هیچ ضرر و زیانی برای سلامتی نداشت و فقط بوی نامطبوعی به دلیل استفاده از کاستیک برای خنثی سازی گاز مایع ایجاد شده بود.
وی گفت: در همان روز نخست برای ایمن سازی و حل مشکل مخزن اقدامات لازم انجام شده بود که متاسفانه با بارش های شدید باران مواجه شدیم که به خاطر نشتی این ماده و افزایش سطح تماس آن، باعث انتشار بو در اطراف شرکت شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای بخش آسیب دیده انجام شد، افزود: این واحد در طی دو روز به صورت سریع ایمن سازی شد و در زمان حاضر از مخزن استفاده نمی شود و تولید این ماده نیز انجام نمی گیرد.
وی یادآوری کرد: در حال حاضر با روش های ابداعی کارکنان پالایشگاه تبریز این ماده که فقط بوی نامطبوعی دارد دیگر تولید نمی شود و برای حل مشکل دو راهکار ارائه کرده ایم که یکی برای استفاده از آن در صنایع پایین دستی است که در حال گرفتن موافقت سازمان محیط زیست هستیم.
باقری گفت: راهکار دیگر این است که نوع جذب اچ 2 اس را از روش کاستیک به روش جذب آمین تغییر دهیم که این روش نیز در حال طراحی است.
وی با تاکید بر اینکه پالایشگاه تبریز از جمله شرکت هایی است که اقدامات بسیار خوبی در راستای حفظ محیط زیست انجام داده است، یادآوری کرد: مشکل به طور کامل حل شده و به هیچ وجه به واحد تولیدی بنزین سازی ربط نداشته است.
به گزارش ایرنا، پالایشگاه نفت تبریز در جنوب غربی این شهر مستقر است.
مراحل طراحی و ساخت این پالایشگاه از سال 1353 توسط شرکت ملی نفت ایران آغاز و در سال 1356 راه اندازی شد.
ظرفیت اسمی اولیه این پالایشگاه 80 هزار بشکه در روز بود که با اجرای طرح‌های توسعه ظرفیت، هم اینک این رقم به 110 هزار بشکه در روز افزایش یافته‌است.
نفت خام مورد نیاز پالایشگاه تبریز توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و از میدان نفتی اهواز و میدان نفتی مارون تأمین می‌شود.
6120/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پالايشگاه تبريز محيط زيست تبريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریزگردی با اتوبوس‌های اسنا در ایام نوروز

  اتوبوس‌های گروه بهمن(شرکت اتوبوس سازی اسنا) با همکاری شهرداری تبریز در ایام نوروز 1403جهت رفاه حال مسافران در طرح تبریز گردی مشارکت و به کار گرفته شد. مشارکت اتوبوس‌های گروه بهمن در طرح تبریزگردی نوروز امسال در حالی است که آذرماه سال گذشته این شرکت خودروسازی با شهرداری تبریز قرارداد ۱۵۰ دستگاه اتوبوس شهری دیزلی برقی ، ۲۰۰دستگاه اتوبوس برقی تک‌ کابین و ۲۰۰ دستگاه سواری تاکسی‌ برقی را امضا کرد. پیش از این نیز گروه بهمن قرارداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین با شهرداری تبریز منعقد کرد که تمامی اتوبوس‌ها تحویل شد. در این قراردادها شرکت خودرو سازی اسنا (عضو گروه بهمن) مسئولیت ساخت و تامین اتوبوس‌های دیزلی و برقی را بر عهده دار است. در ماه‌های اخیر نیز شرکت اسنا یکصد دستگاه اتوبوس در اختیار شهرداری تبریز داده و اکنون این اتوبوس‌ها خدمت‌رسان شهروندان هستند. اتوبوس‌های تک کابین تولیدی شرکت اسنا با امکاناتی نظیر دوربین داخل کابین، تهویه مطبوع، پورت شارژ موبایل اختصاصی هرصندلی و امکانات رفاهی راننده جزو مدرن‌ترین اتوبوس‌های شهری است؛ این اتوبوس با امکاناتی نظیر بخاری درجا مناسب مناطق سردسیر نظیر شهر تبریز به شمار می‌رود. همچنین در سال گذشته در سه نوبت اتوبوس‌های اسنا در اختیار شهردای تهران قرار گرفت. طبق قرارداد شرکت اسنا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری دیزلی تک کابین تحویل شهرداری تهران خواهد داد و این شرکت در آبان ماه سال 1402 نیز قراردادی با شهرداری اصفهان برای تأمین پنجاه دستگاه اتوبوس دو کابین برای خطوط BRT  منعقد کرد.

دیگر خبرها

  • گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز
  • گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز + فیلم
  • تبریزگردی با اتوبوس‌های اسنا در ایام نوروز
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • ۷۱۶ دستگاه رمز ارز در تبریز کشف شد
  • ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • بهره برداری از ۶۰۰ واحد مسکن مهر دارای مشکل حقوقی در پرند تا نیمه اول امسال