Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه فقر عامل اصلی بازماندگی از تحصیل کودکان در استان است گفت: دولت اهتمام ویژه جهت شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، محمد مهدی شهریاری امروز در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی، با بیان اینکه استان از لحاظ سرانه فضای آموزشی در رتبه های آخر کشوری قرار دارد، گفت: بدون شک پایین بودن شاخص باسوادی در استان عامل عقب ماندگی استان از توسعه اقتصادی نیز می شود چرا که این مسئله با سواد رابطه تنگاتنگ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، عنوان کرد: در راستای بالا بردن شاخص باسوادی در استان در سالجاری اهتمام جدی داشته ایم که باعث افزایش ۳٫۲ درصدی شاخص باسوادی در استان شده است.

استاندار آذربایجان غربی، عنوان کرد: آذربایجان غربی با توجه به شرایطی آب و هوایی خاص خود مردم زیادی را در بستر روستا ها و یا به صورت ایل عشایردارد به طوری که  این استان دارای ۳ هزار روستا و مناطق عشایری است.

وی، دراینخصوص ادامه داد: در این روستا ها و مناطق عشایری نرخ باسوادی پایین تر است و جهت بهبود شرایط نیازمند برنامه ریزی و اقدامات بیشتری است.

شهریاری،با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه ۲۹ شاخص باسوادی درکل کشور را دارد، بیان کرد: نمیتوان معضلات و مشکلاتت موجود در جامعه را منکر شد اما باید با ایجاد بهترین شرایط درصدد بازگردانی کودکان بازمانده از تحصیل بکوشیم که در اینخصوص بیشترین تلاش متوجه بخش دولت است.

وی، ادامه داد:البته در برخی از مناطق شهری وروستایی نیز کم بودن در آمد خانوار یکی از علل اصلی بازماندگی کودکان از تحصیل است چرا که خانواده نسبت تامین مایحتاج زندگی اقدام کرده و قادر به تامین مایحتاج تحصیل فرزندان نیستند.

استاندارآذربایجان غربی، تاکید کرد: در راستای جلوگیری از بازماندن این کودکان از تحصیل کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نسبت به تامین مخارج تحصیل آنان اقدام کردند.

شهریاری، پیگیری جدی بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به محیط های آموزشی و مدارس را از اولویت‌های آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: باید آموزش و پرورش تلاش کند با طرح مسئله کودکان بازمانده از تحصیل در شورای آموزش و پرورش استان و استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه ها برای بازگشت این افراد به مدارس رتبه و شاخص‌های خود را در سطح کشور افزایش دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق اهداف وزارت صمت و مطابق برنامه زمانبندی ابلاغی کشوری مجوز عملیات اکتشافات و بهره برداری تعدادی از محدوده‌های اکتشافی و معدنی از طریق مزایده عمومی به دارندگان توان فنی و مالی لازم واگذار می‌شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: در مرحله نخست ۲۸۹ محدوده معدنی به مزایده عمومی گذاشته شده که متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات، دریافت اسناد و لیست موضوع مزایده به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس www.setadiran.ir مراجعه کنند.

سرتیپی اظهارکرد: تمامی اطلاعات، مدارک، اسناد و لیست معادن قابل واگذاری از طریق مزایده در سایت سازمان نیز بارگذاری شده است که متقاضیان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را علاوه بر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سایت سازمان صمت آذربایجان‌غربی نیز مشاهده کنند، اما شرکت در مزایده فقط از طریق سامانه تدارکات امکانپذیر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است