Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@04:35:46 GMT

بازداشت ۴ هزار و ۵۲۳ معترض در اعتراضات فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۷۶۰۶

بازداشت ۴ هزار و ۵۲۳ معترض در اعتراضات فرانسه

خبرگزاری مهر: به نقل از آناتول، بر اساس گزارش پلیس فرانسه از آغاز اعتراضات موسوم به «جلیقه زردها» در این کشور در ۱۷ نوامبر سال جاری میلادی (۲۶ آبان ماه) تاکنون ۴ هزار و ۵۲۳ نفر بازداشت شده اند.

گفتنی است حدود ۲۸۷ هزار نفر از مردم فرانسه تحت عنوان «جلیقه زردها» سازماندهی شده و از روز شنبه ۱۷ نوامبر سال جاری در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع صد‌ها خیابان در سراسر این کشور را بستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراضات جلیقه زرد‌ها با وجود اظهارات مقامات دولت فرانسه مبنی بر اینکه تعرفه اضافی بر سوخت مایع در سال آینده لغو خواهد شد، امروز نیز ادامه دارد.

معترضان در واکنش به سیاست‌های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور به خیابان‌ها آمده و خواهان استعفای وی شده اند.

این در حالیست که اسپوتنیک دقایقی پیش در خبری فوری از آغاز اعتراضات دانشجویان در فرانسه خبر داد.

پیش از ظهر امروز اعلام شده بود که هر چند «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه برای آرام کردن اوضاع کشورش با نمایندگان اتحادیه‌های مختلف کارگری دیدار و وعده‌هایی را به مردم داد؛ اما سندیکای اتحاد ملی دبیرستانی‌ها در پی سخنان دیروز رئیس جمهوری فرانسه، امروز را «سه‌شنبه سیاه» اعلام کردند و دست به اعتصاب زدند.

اعتراضات جلیقه زرد‌ها در فرانسه وارد پنجمین هفته خود شده و تمهیدات دولت ماکرون برای فرونشاندن اعتراضات تا کنون راه به جایی نبرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: بازداشت اعتراضات فرانسه جلیقه زردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش خبرآنلاین «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898970

دیگر خبرها

  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه
  • غلیان جنبش ضداسراییل در دانشگاه های آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه