Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:23:39 GMT

مزایایی برای حمل و نقل عمومی ایجاد کنیم

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۷۶۶۷

مزایایی برای حمل و نقل عمومی ایجاد کنیم

رشت - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی سالانه در حال از دست دادن 10 میلیون مسافر است، گفت که لازم است مزایایی برای حمل و نقل عمومی ایجاد کنیم تا با حمل و نقل از طریق وسایل شخصی، قابل رقابت باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر امینی عصر سه شنبه در جلسه معارفه مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در رشت افزود: از سال 1390 تاکنون، 29 درصد کاهش متقاضیان استفاده از حمل و نقل عمومی داشته ایم که این خود زنگ خطری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سهم 90 درصدی حمل و نقل جاده ای کشور اظهار داشت: نزدیک به یک میلیارد و یکصد میلیون نفر مسافرت در کشور داریم که از طریق حمل و نقل عمومی، فقط 235 میلیون سفر سرویس داده می شود و همین مسئله زمینه ساز افزایش تصادفات است.
امینی تلفات جاده ای سالانه کشور در زمان حاضر را حدود 16 هزار نفر ذکر و اضافه کرد: از این تعداد کشته، 12 هزار نفر مربوط به حمل و نقل برون شهری و روستایی است.
وی با طرح این سوال که نقش توسعه زیرساخت ها در افزایش و کاهش تلفات چه میزان است؟ گفت: سهم خودروسازان و سایر عوامل جاده ای مشخص است اما بایستی با تدوین بسته سیاستی مناسب، به توسعه حمل و نقل عمومی توجه شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت استان گیلان افزود: گیلان به لحاظ خدمات، فرهنگ، گردشگری و کشاورزی سهم ممتاز و ویژه ای در کشور دارد و برخورداری این استان از انواع حمل و نقل اعم از ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی اهمیت آن را دو چندان کرده است.
وی ایمن سازی راه ها را یکی از وظایف راه و شهرسازی خواند و گفت: در ایمن سازی راه های استحفاظی گیلان، با اشکالی اساسی در تقسیم ملی و محلی روبرو هستیم که هیچگاه شبکه ملی و محلی را از هم جداسازی نکردیم.
به گفته امینی، این شبکه ملی حمل و نقلی که در حال حاضر استفاده می شود در سال 1302 پیشنهاد داده شده و بایستی ارتقاء یابد و به طور طبیعی شبکه های محلی و استانی نمی توانند این بار را در کنار شبکه ملی در کنار هم قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که شبکه ملی را برای استان های مختلف تعریف نکنیم و تقسیم کار برای آنها نداشته باشیم ، در پیچ و خم توسعه باقی مانده و نمی توانیم به آن دست یابیم.
وی بر ضرورت توسعه خدمات زیر بنایی نیز تاکید و بیان کرد: در صورت عدم توسعه این بخش خدمات به حوزه های مختلف اقتصادی متوقف خواهد شد و این بدان معناست که بدون توسعه شاخه های مختلف حمل و نقل، نمی توانیم حوزه های مختلف اقتصادی را توسعه دهیم.
امینی ادامه داد: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی قریب به 20 هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ها و حدود 20 هزار میلیارد تومان برای گشایش اعتبارات اسنادی گذشته مطالبات دارد ضمن آنکه 40 هزار میلیارد تومان مطالبات وزرات راه و شهرسازی مربوط به ساخت زیر بناها و برقراری سرویس برای سایر بخش های اقتصادی مثل کشاورزی و صنعت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین - رشت در محدوده منجیل شهرستان رودبار را از پروژه های مهم دانست و تاکید کرد که لازم است در این بخش، نقاط شهری از جمله رودبار و موارد مربوط به آن نیز مورد توجه باشد.
امینی یکی دیگر از پروژه های حائز اهمیت که باید سرمایه گذاران و پیمانکاران به آن توجه کنند را شکل گیری شبکه آزادراهی بین رشت و سه شهر پرجمعیت استان دانست و تصریح کرد: دولت قادر نیست این شبکه را با منابع مالی و عمومی خود توسعه دهد و بایستی سرمایه گذاران و پیمانکاران در این حوزه نقش آفرینی کنند.
وی احداث آزادراه برای تردد به سمت منطقه آزاد انزلی را ضروری دانست و گفت: منطقه آزاد انزلی نقش موثری در خدمات دارد از اینرو بایستی در خدمات آزادراهی ، لحاظ و از در هم تنیدگی ترافیک ملی و محلی اجتناب شود چراکه به استان آسیب می رساند.
در پایان این مراسم از زحمات شعبانعلی خاوری قدردانی و ماکان پدرام به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان معرفی شد.
طول جاده های گیلان حدود 10 هزار و 778 کیلومتر است و حدود 56 کیلومتر آزادراه، 419 کیلومتر بزرگراه و یک هزار و 375 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی را شامل می شود.
7296/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راه و شهرسازي گيلان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی بارگاهی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان طی سال گذشته در راستای انعکاس عملکرد و اخبار ادارات تلاش بسیاری داشته و همچنین در بحث انتخابات به عنوان بزرگترین رویداد سیاسی کشور نیز نقش بسزایی ایفا کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان دشتستان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها نقش و جایگاه ویژه ای در جامعه دارند، افزود: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌توانند در راستای ایجادِ نشاط و امید آفرینی در جامعه گام‌های بلندی بردارند.

وی به برخی از مشکلات روابط عمومی‌های ادارات اشاره کرد و گفت: با توجه به حجمِ بالای کاری روابط عمومی‌ها، مستقل شدن آنها در دستگاه‌های اجرایی به طور جدی دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به روابط عمومی‌ها نگاه ویژه داشته و آنها را تقویت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان دشتستان برخی از خصوصیات روابط عمومی توانمند را برشمرد و عنوان کرد: روابط عمومی‌ها باید علاوه بر پویایی و فعالیت در دستگاه‌های اجرایی، دارای خلاقیت و اندیشه‌ای نو باشند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی باید برای امید آفرینی در جامعه تلاش کنند، ابراز داشت: روابط عمومی‌ها باید عملکردها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی خود را با خلاقیت و نوآوری در سطح شهرستان منعکس کرده و در جامعه نشاط ایجاد کنند.

بارگاهی به نقش بارزِ روابط عمومی‌ها در خصوص جوانی جمعیت و حوزه نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: روابط عمومی باید اخبار دستگاه اجرایی و دستاوردهای دولت را در جامعه بخوبی اطلاع رسانی کند تا مردم از این خدمات ارزنده بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: با انتخاب هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان باید هم افزایی بیشتری داشته تا انعکاس بهتری از خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی ارائه شود.

بارگاهی بر تعامل روابط عمومی‌ها تاکید کرد و افزود: روابط عمومی‌ها باید با یک گروهی را ایجاد کرده و با مطرح کردن موضوعات به همدیگر کمک کنند و همچنین هم افزایی و هماهنگی بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها در انعکاس به موقع اخبار و عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان کمک می‌کند.

در پایانِ این نشست، انتخابات هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های شهرستان دشتستان با حضور ۳۷ روابط عمومی برگزار شد و ایمان خوشقدم به عنوان رئیس، جواد راهپیما به عنوان نایب رئیس، مرجان غلامی به عنوان منشی، علی نامی نظری و کوروش امینی به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

همچنین غلامرضا ابول زاده و اعظم شیخی به عنوان اعضای علی البدل و حبیب توکلیان و مریم موسوی به عنوان بازرس و خزانه دار انتخاب شدند.

کد خبر 6088046

دیگر خبرها

  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند