Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم ـ ایرنا ـ استاد دانشگاه لایپزیک آلمان گفت: بهبود استانداردهای ایمنی خودرو، نقش چشمگیری در کاهش مرگ و میر در سوانح رانندگی دارد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا خانکه عصر سه شنبه در جلسه مجمع سلامت استان قم افزود: در حال حاضر خودروهای سواری در ایران دارای ایمنی مناسبی نبوده و در سال 2018 بیشترین مرگ و میر در تصادف های رانندگی در کشورمان را رقم زده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خودروهای سواری باید به گونه ای طراحی و تولید شوند که افراد در صورت بروز سوانح رانندگی بر اثر خطای انسانی، جان خود را از دست ندهند، پروژه ای که در کشورهای پیشرفته در اولویت قرار گرفته و با جدیت پیگیری می شود.
استاد دانشگاه لایپزیک آلمان با اشاره به هزینه های گزاف اقتصادی و اجتماعی سوانح رانندگی در ایران، بر ضرورت تلاش مضاعف برای کاهش تصادف ها تاکید کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته با وجود تعداد خودروی بسیار بیشتر، تعداد سوانح رانندگی به ویژه مرگ و میر ناشی از آنها به مراتب کمتر از ایران است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین مرگ و میر ناشی از تصادف های رانندگی در کشورمان در سنین 15 تا 45 سال است، آن را خسارت بسیار بزرگی دانست و افزود: با توجه به روند پیر شدن جامعه ایرانی و افزایش خطای انسانی در سنین بالای 60 سال، در سالهای آینده تعداد تصادف ها و هزینه های آن در ایران افزوده خواهد شد.
خانکه بر ضرورت توسعه آموزش ها و فرهنگ سازی در حوزه راهنمایی و رانندگی درکشورمان تاکید کرد و گفت: قوانین راهنمایی و رانندگی در ایران باید بسیار تقویت شده و ضمن ایجاد سازمان راهبر در حوزه کاهش سوانح رانندگی، استانداردهای ساخت و نگهداری جاده ها نیز توسعه یابد.
وی اهمیت خدمات امدادی و مدیریت صحنه های تصادف های رانندگی را مورد توجه قرار داد و گفت: جریمه های رانندگی برای پیشگیری از تخلفات رانندگی باید کاملا بازدارنده باشد و از جریمه های نقدی به سمت محرومیت های اجتماعی حرکت کند.
جلسه مجمع سلامت استان قم با حضور سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری، فرماندار و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی ذیربط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.
8146 / 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مجمع سلامت سوانح رانندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت بستن کمربند ایمنی در خودرو مخصوصا صندلی عقب (فیلم)



منبع:پیج vanoush.camper

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جزئیات حادثه مرگبار واژگونی اتوبوس در جاده شیراز (فیلم) وقتی بستن کمربند جان راننده تاکسی را نجات می‌دهد! (فیلم) ببینید چرا گفته می‌شود سرنشین‌های عقب هم باید کمربند ایمنی ببندند (فیلم)

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • ۸۲ نفر در سوانح رانندگی مشهد مصدوم شدند
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • اهمیت بستن کمربند ایمنی در خودرو مخصوصا صندلی عقب (فیلم)
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • نجات مصدومان حادثه واژگونی خودرو و ریزش بنزین در رشت