Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:11:42 GMT

کمیته امداد طی سه سال 15 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۷۷۲۶

کمیته امداد طی سه سال 15 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: این نهاد در سه سال گذشته 15 هزار فرصت شغلی پایدار با 228 میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان زیرپوشش ایجاد کرده است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خدرویسی روز سه شنبه در نشست اتاق اصناف و نمایندگان اتحادیه های استان کرمانشاه که در سرسرای کمیته امداد برگزار شد؛ با اشاره به اینکه در سال جاری 171 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال به کمیته امداد اختصاص یافته افزود: از ابتدای سال جاری هزار و 890 فرصت شغلی با 37 میلیارد تومان اعتبار ایجاد شده و پنج هزار پرونده اشتغالزایی نیز در دست اقدام داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 313 مددجو زیرپوشش کمیته امداد در مراکز فنی و حرفه ای آموزش دیدند، گفت: کمیته امداد برای صاحبان مشاغل و کارآفرین که مددجویان این نهاد را به کار گیرد مشوق های تسهیلاتی از 20 تا 250 میلیون تومان بر حسب شرایط پرداخت می کند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد بر حسب تقاضای صاحبان مشاغل ، مددجویان مهارت دیده در اختیار آنها قرار می دهد.
خدرویسی همچنین از بازسازی 581 فضای شغلی در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: راهبرد اشتغال کمیته امداد استان اشتغالزایی پایدار است و به همین دلیل این نهاد نظارت مستمر را در دستور کار قرار داده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود افراد تحت پوشش این نهاد در استان را 200 هزار نفر در قالب 72 هزار خانوار اعلام کرد که 45 هزار نفر از این تعداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
خدرویسی همچنین گفت: 100هزار نفر از این افراد زن ، 13 هزار نفر دانش آموز و دانشجو و هشت هزار نفر یتیم بی ‌پناه هستند.
او در ادامه بیان داشت از محل کمک‌های مردمی صدقات و زکات ماهیانه 300 میلیون تومان در استان جمع‌آوری می‌شود.
وی همچنین گفت: مستمری ماهیانه مددجویان 19 میلیارد و 400 میلیون تومان است که با احتساب هزینه های بهداشت، درمان، مسکن و کمک های موردی به 31 میلیارد تومان در ماه می رسد.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در حوزه اشتغال گام‌های مناسبی را برای توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش برداشته است ، افزود: کمیته امداد کرمانشاه امسال موفق به کسب رتبه نخست کشور در حوزه اشتغال شده است.
3209/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته امداد كرمانشاه فرصت اشتغالزايي اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار

به گزارش خبرنگار مهر، فرشته امین، مدیر کل اداره مهارت دانشگاه و دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران امروز در نشست خبری دومین نمایشگاه کار این دانشگاه اظهار کرد: انتخاب و جذب و استخدام نیروی انسانی متعهد و باانگیزه، چالش اساسی سازمان‌ها به شمار می‌آید، همچنین از دغدغه دانشجویان می‌توان به ارتباط رشته تحصیلی دانشجویان با شغل خود اشاره کرد، پس نمایشگاه بازار کار، انتخاب هوشمندانه بازار کار را در بین دانشجویان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار دانشجو و فارغ‌التحصیل در اولین نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران که سال گذشته برگزار شد، حضور داشتند. با ارزیابی‌های انجام شده متوجه شدیم که درصد خوبی از رضایت دو سویه بین دانشجویان و صنایع در قالب استخدام، کارآموزی، حمایت از پایان نامه‌ها و ... وجود داشته است.

امین تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم برنامه‌های مفرح‌تر و شادتری در نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران داشته باشیم. نه تنها این نمایشگاه فرصتی را برای جذب نیروی استخدامی به وجود آورد، بلکه ایجاد کنسرسیوم‌های بین سازمان‌ها برای تبادل نیروی انسانی و دانش یکی از اهداف ما بود؛ بنابراین امسال روی این موضوع تمرکز بیشتری خواهیم داشت و شعار خود را هم بر آن اساس انتخاب کردیم.

وی گفت: ارائه تنوع رشته و فرصت‌های شغلی شرط مهم دانشگاه تهران برای سازمان‌های مختلف در نمایشگاه بازار کار است، وظیفه دانشگاه تهران هم حمایت از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان جویای بازار کار است تا با نیازمندی سازمان‌ها و صنایع آشنا شوند.

امین ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار دانشجو از ۳ روز نمایشگاه بازدید کردند و از ۵ هزار رزومه به صنایع و شرکت‌ها توانستیم برای ۴۹۰ دانشجوی رشته‌های فنی و علوم انسانی از قبیل حسابداری و مدیریت فرصت شغلی فراهم کنیم.

امین گفت: از امروز درگاه سامانه باز و کارجویان و کارفرمایان می‌توانند ثبت‌نام کنند، ملاک ما این است که سازمان‌هایی که می‌توانند فرصت‌های شغلی متنوعی ارایه دهند حضور داشته باشند از این رو از طیف وسیع تری از سازمان‌ها در این نمایشگاه استفاده کردیم.

کد خبر 6085356

دیگر خبرها

  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار