Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: به دنبال شجره نامه امام زاده‌ها نباشید و به قول مقام معظم رهبری باید به همه امام‌زاده‌ها ارادت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رضا صادقی اظهار کرد: مسجد امام خمینی در میدان نقش جهان متعلق به اوقاف است و با اینکه حتی بلیت فروشی آن در اختیار اداره کل میراث فرهنگی است، بخشی از هزینه‌های آن را اداره کل اوقاف متحمل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقف‌نامه مسجد امام 9 متر است.

وی ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان علاقه‌ای به تملک موقوفات ندارد و ترجیح می‌دهد تنها نقش نظارتی بر تحقق نیت واقف داشته باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: برای مثال اگر وقفی برای نیازمندان است باید تحت نظارت اداره کل اوقاف در اختیار کمیته امداد باشد. یا اگر وقفی در رابطه با دانش آموزان نیازمند است، باید با نظارت اداره کل اوقاف در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد.

صادقی تصریح کرد: یک زمانی وقف برای قهوه و قلیان روضه‌ها بود و امروز باید برای محیط زیست باشد. در جامعه وقف باید برای رفع مشکلات جاری انجام شود. اگر امروز مشکلات اجتماعی وجود دارد باید واقفان بزرگوار این وقف‌ها را برای رفع این مشکلات اجتماعی داشته باشند.

وی افزود: وقف برای زوج‌های جوان، وقف برای ایجاد اشتغال، وقف برای علم و فناوری و حتی وقف برای بهداشت و سلامت از نیازهای امروز اصفهان و حتی ایران است. روزگار این که برای کاروانسرا وقف انجام شود گذشته است و در این زمینه باید بر روی وقف‌های گذشته سرمایه گذاری شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: برخی از امام‌زاده‌ها زیارتی و سیاحتی است، برخی از امام زاده‌ها بیشتر سیاحتی است.

به همین دلیل است که بر روی گردشگری برخی از امام زاده‌ها از جمله آقا علی عباس فعالیت می‌شود. برخی امام زاده‌ها نیز همچون امام زاده اسماعیل تاریخی است و برخی برای تاریخی بودن آن و برخی برای زیارت می‌آیند.

صادقی در خصوص شناسنامه امام‌زاده‌ها ادامه داد: نباید دنبال شجره نامه امام زاده‌ها باشیم. در سال 1395 مقام معظم رهبری در جمع مدیران ادارت اوقاف گفتند" ارادت خاصی نسبت به همه امام‌زاده‌ها دارند". ایشان به نقل از یکی از بزرگان مذهبی گفتند "امام زاده‌ها این همه دل‌ را به هم نزدیک کرده‌ و همین اهمیت دارد." / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع تمام قد برادر داماد رئیسی از کاظم صدیقی

در چند روزگذشته انتشار برخی اخبار درباره زمین‌خواری امام جمعه موقت تهران منتشر شده است که حواشی زیادی را درپی داشت. روزنامه فرهیختگان در واکنش به این اخبار نوشته بود: «سوال مهم و ابهام حیاتی این روز‌ها نحوه واکنش امام جمعه موقت تهران و دفتر اوست؛ چرا تاکنون سکوت کرده‌اند و پاسخ آنها به این اسناد چه خواهد بود؟» درپی انتقاد شدید از این ماجرا، امام‌جمعه موقت تهران در پی انتشار اسنادی از تخلف قابل تامل در مجموعه تحت مدیریتش نامه‌ای به دادستان تهران نوشت.

در همین راستا میثم نیلی، مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و برادر داماد ابراهیم رئیسی در واکنش به حواشی اخیر کاظم صدیقی، امام جمعه تهران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

با شکایت‌نامه روشنگر و متن پرهیزکارانه عالم زاهد و روحانی مجاهد، جناب آیت الله صدیقی، بازی‌های پشت صحنه بزودی روشن و شفاف خواهد شد. روحانیت انقلابی و ولایی کماکان آماج حملات دشمن است. باید مراقب بود و بموقع تبیین نمود، و البته خورشید حقیقت همیشه پشت ابر نمی‌ماند.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟ مغز انسان چند ثانیه پس از جدا شدن سر از بدن زنده می‌ماند؟

دیگر خبرها

  • امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک بین اوقاف با دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری تهران و بنیاد تعاون ارتش
  • ببینید | نامه‌ عاشقانه یک پدر به امام رضا(ع)
  • نامه‌ عاشقانه یک پدر به امام رضا«ع» (فیلم)
  • نامه‌ عاشقانه یک پدر به امام رضا(ع) + فیلم
  • دفاع تمام قد برادر داماد رئیسی از کاظم صدیقی
  • بخش چغامیش آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی
  • دشمن به دنبال فریب مردم و استحاله فرهنگی است
  • معرفی آثار منتخب رویداد فیلمنامه‌نویسی «کودکان غزه»
  • بودن این «فرد خاص» در کنار امام، نعمت بود و نبودش مشکلات زیادی ایجاد می‌کرد
  • سید حسن خمینی: در ایران بحران نارضایتی وجود دارد/ حذف‌ها نتیجه‌اش به همین جا می‌رسد/ یک راه بیشتر نیست و آن آشتی با مردم است/ چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد/ هر درختی که میوه‌اش فقر و نداری باشد، شجره خبیثه است