Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مشاور عالي وزير نيرو گفت: اگر مشکل آب خراسان رضوي و کلانشهر مشهد را حل کنيم، کليد حل مشکل آب در کشور را به دست آورده ايم.

ستار محمودي عصر سه شنبه در مراسم پاياني دومين جشنواره ملي فناوري هاي آب در مشهد افزود: خراسان رضوي قطب مراکز دانشگاهي و منابع انساني و مديريتي است ولي به رغم اين نقاط قوت با چالشهاي بسيار مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: مساله آب از مهمترين چالش ها در اين استان است و تا اين مساله حل نشود، شکوفايي حاصل نخواهد شد.
وي گفت: 21 سال قبل عمليات اجرايي انتقال آب از سد دوستي آغاز شد و اين سد هم اکنون 40 درصد سهم آب مشهد را تامين مي کند.
مشاور وزير نيرو افزود: به دنبال سراب نيستيم، بايد به دنبال قابليتها باشيم ، طرح سد دوستي در 21 سال قبل طرح جسارت آميزي بود ولي امروز بايد براي مشهد فکر اساسي کرد، مشهد نمونه اي از ايران کوچک است.
وي اظهار داشت: در خراسان رضوي و مشهد به برکت وجود حضرت امام رضا (ع) کارهاي خوبي در حوزه آب و بازچرخاني آب انجام شده است.
معاون طرح و برنامه دانشگاه فردوسي مشهد نيز در اين مراسم گفت: دانشگاه فردوسي به سوي تبديل شدن به دانشگاه نسل سوم در حرکت است.
سعيد کيوانفر با بيان اينکه دانشگاه هاي نسل سوم دانشگاه هاي ارزش آفرين و کارآفرين هستند افزود: وجود مرکز فناوري هاي پيشرفته در دانشگاه فردوسي ناشي از اين برنامه ريزي است.
وي با بيان اينکه امروز در ايران دانشگاه ها جزو مظلوم ترين نهادها هستند اظهار داشت: افزايش مسئوليت پذيري اجتماعي، بين المللي سازي و ارتقاي رتبه دانشگاه در رده هاي ملي و بين المللي از جهت گيري هاي اصلي دانشگاه فردوسي مشهد است.
در اين مراسم از مديران و فعالان پيشکسوت حوزه آب از جمله مهندس ستار محمودي مشاور وزير نيرو و مهندس محمد مقدوري معاون سابق استاندار خراسان رضوي قدرداني شد.
دومين جشنواره ملي فناوريهاي آب با تمرکز بر موضوع آبهاي نامتعارف، به همت دانشگاه فردوسي و معاونت فناوري نهاد رياست جمهوري مدت 2 روز در مشهد برگزار شد.
7505/ 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت طوفان به تاسیسات برق شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سیدرضا عباسی نیشابوری در گفتگویی با بیان اینکه طوفان شب گذشته خساراتی در استان بر جای گذاشت که در بخش تاسیسات برق قابل توجه بوده است، اظهارکرد: این خسارات به تاسیسات برقی در شهرهای مشهد، نیشابور، فیروزه، بردسکن، کوهسرخ، کاشمر، نیشابور، خلیل آباد، سبزوار، داورزن، رشتخوار و خواف گزارش شده است.

وی با اشاره به سقوط ۱۳۸ اصله درخت در مشهد، گفت: دیشب برق در برخی نواحی مشهد به علت افتادن اشیای خارجی از جمله ورق های فولادی ساختمان های نیمه تمام و شاخه درختان قطع شد که با حضور گروه‌های اتفاقات شرکت برق مشکل برطرف شد.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: همچنین توفان با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت سبزوار را در نوردید که براثر این حادثه در روستای "ایزی" بخش مرکزی این شهرستان حادثه ریزش سقف یک باب منزل مسکونی گزارش شد.

عباسی افزود: در این حادثه یک خانواده سه نفره زیرآوار مانده و مصدوم شده بودند که باحضور به موقع نیروهای آتش نشانی به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی اضافه کرد: شبکه توزیع برق در شهرستان فیروزه نیز خسارت دیده است که باعث قطع برق در مناطقی از این شهرستان شد.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به وقوع توفان ۶۰ کیلومتری در منطقه "ترشیز" شامل شهرستانهای "کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ" اعلام کرد: یک بند خاکی غیرمجاز در روستای" بیجورد" دهستان کوهپایه بخش مرکزی بردسکن بر اثر توفان تخریب شد.

عباسی اعلام میزان خسارت توفان دیشب در خراسان رضوی را به بررسی و جمع بندی کارشناسی در روزهای آینده موکول کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904187

دیگر خبرها

  • توجه به تولید دانش بنیان کلید حل مشکل اقتصادی کشور است
  • خسارت طوفان به تاسیسات برق شهرستان‌های خراسان رضوی
  • تجلیل و پاسداشت مقام معلم در مشهد
  • توان‌افزایی اساتید درس دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه فردوسی مشهد
  • افتتاح بیش از ۴۰ مدرسه در طرح سه‌شنبه‌های امید مشهد
  • پارک علم و فناوری خراسان رضوی، قطب انرژی شرکت‌های فناور کشور
  • مشهد قطب آجیل ایران می‌شود
  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی