Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@23:08:24 GMT

سیر صعودی قیمت یورو در بازار ثانویه

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۷۹۴۱

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، براساس اعلام بانک مرکزی، هر یورو امروز در سامانه نیما به ۹۷۱۸ تومان رسید که نسبت به روز یکشنبه با افزایش حدود ۲۰۰ تومانی روبه‌رو بوده است.

براساس این گزارش، مجموع معاملات در سامانه نیما از نیمه مرداد تاکنون از ۱۱ میلیارد یورو عبور کرد و امروز به ۱۱ میلیارد و ۷۶ میلیون یورو رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اعلام بانک مرکزی، مجموع فروش ارز حاصل از صادرات در همین مدت یعنی از نیمه مرداد تاکنون به پنج میلیارد و ۸۹۰ میلیون یورو و در مقابل مجموعه تأمین ارز برای واردات در مدت مذکور به پنج میلیارد و ۱۸۶ میلیون یورو رسیده است.

همچنین امروز مجموع فروش ارز حاصل از صادرات ۳۹ میلیون یورو و مجموع تامین ارز از این سامانه برای واردات ۲۶ میلیون یورو بوده است.

دولت با تغییر سیاست‌های ارزی خود از فروردین‌ سال‌جاری تصمیم گرفت برنامه‌ای را اجرایی سازد که براساس آن صادرکنندگان و واردکنندگان بتوانند ارز موردنیاز و صادرات خود را در بازار ثانویه معامله کنند.

با اجرای این سیاست‌ها، به تدریج میزان ورود ارز به این سامانه افزایش یافت، اما معافیت‌هایی برای برخی صادرکنندگان در نظر گرفته شده بود که باعث شد به اندازه انتظار ارز به این سامانه وارد نشود.

در همین راستا، از نیمه مرداد دولت تصمیم گرفت تا با لغو معافیت‌ها، همه صادرکنندگان ارزی را وارد این سامانه کند تا علاوه بر تأمین ارز موردنیاز برای واردکنندگان، ورود ارز به این سامانه را نیز افزایش دهد.

با این‌حال هنوز، انتظار می‌رود که با توجه به میزان صادرات قطعی اعلام‌شده توسط گمرک، باز هم حجم ورود ارز به این سامانه افزایش پیدا کند؛ در واقع انتظار از این سامانه بیشتر از این ارقامی است که تاکنون وارد شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت سکه در بازار تهران

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) بازار طلای تهران و بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با یک میلیون و ۴۰۷ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، به قیمت ۲۶ میلیون تومان داد و ستد شد.

همچنین ربع سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۱۶ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۲۰۰ تومان داد و ستد شد.

امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران با ۶۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۲۲ هزار تومان قیمت خورد.

 

دیگر خبرها

  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو در مرکز مبادله
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
  • قیمت یورو امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در بازار
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟