Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

نشست علمی «قیام علیه سرمایه‌داری؛ بررسی تحولات و اعتراضات مردم فرانسه علیه نظام سرمایه‌داری» با حضور اساتید دانشگاهی عصر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد.

ابراهیم فیاض استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران در این نشست با بیان اینکه هر موضوع رسانه‌ای که به وجود آمده باعث تشکیل یک انقلاب جمعی است، اظهار کرد: مطبوعات دوران مشروطه سبب انقلاب مشروطه، رادیو باعث تشکیل انقلاب نفت، تلویزیون سبب انقلاب اسلامی ایران بوده است و در حال حاضر هم رسانه‌های اجتماعی سعی بر تشکیل جنبش‌های اجتماعی را دارند، ضمن اینکه رئیس جمهور فعلی آمریکا هم با این جنبش در ارتباط بوده و در مقابل رسانه‌های قدرتمند هم ایستاده که در حال حاضر هم با مشکلات متعددی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اینکه اعتراضات مردم فرانسه عدالت طلبی جهانی است، گفت: این قیام در مقابل نظام سرمایه داری جهانی، لیبرالیسم و... است، دولت کنونی در کشور ما هم یک نظام سرمایه داری جهانی محسوب می‌شود؛ به طور مثال یک وزیر به مدت ۵ سال فعالیت می‌کند و به مسکن و کشور از جمله مسکن مهر، آسیب فراوانی وارد می‌کند و متاسفانه کسی هم واکنش خاصی به این موضوع نشان نمی‌دهد.

فیاض تصریح کرد: این عدالت طلبی جهانی مرکزیت حزبی سوسیالیسم ندارد و برخی از نخبگان حزب چپ هم اذعان کرده‌اند که این‌گونه حرکت‌ها هم  پوپولیستی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه عدالت طلبی در اروپا یک فاشیسم جدید به حساب می‌آید، اذعان کرد: فدا کردن اقتصاد جهانی در برابر اقتصاد ملی و احیا کردن فرهنگ مردمی عدالت طلبی از نمونه‌های بارز این عدالت طلبی به شمار می‌رود. به طور جدی این انقلاب به انقلاب‌هایی در موضوعات علوم اجتماعی، علوم انسانی و فلسفه تبدیل خواهد شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: انقلاب مطبوعات تلویزیون انقلاب اسلامی ایران رئیس جمهور مشکلات لیبرالیسم مسکن نخبگان استاد دانشگاه اقتصاد فلسفه دانشگاه تهران دولت سرمایه داری فرانسه نفت پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان با اشاره به اینکه مسئولان، دولتمردان و دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر آنکه باید در مقابل شهروندان، ارباب رجوع و سلسله مراتب اداری پاسخگو باشند، پیش از آن باید در مقابل خداوند پاسخگو باشند و این تفاوت جدی نظام اداری ما با دیگر نظام‌های اداری است.

رئیس جمهور افزود: در نظام اداری اگر کسی قبول مسئولیت کند باید به طور کامل و بدون هیچ‌گونه کوتاهی مسئولیت خود را به انجام برساند چرا که هر کوتاهی و کاستی از سوی هر فرد و یا مسئولی نه فقط در حوزه مسئولیت او، بلکه به شکل دومینووار همه نظام اداری را متاثر می‌کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه همه مسئولان در بخش‌های مختلف موظف هستند موقعیت و عملکرد خود را بررسی کرده و ببینند که آیا عملکرد مطلوبی داشته‌اند یا می‌توانسته بهتر هم عمل کند، اظهار داشت: همه مسئولان عملکرد خود را مورد بازنگری قرار دهند و ببینند که آیا در عرصه علمی، فناوری، صنعتی، معدنی، کشاورزی، اجرای عدالت و اعتلای استقلال کشور به خصوص در عرصه اقتصادی می‌توانسته‌اند بهتر عمل کنند یا خیر!

رئیس جمهور تصریح کرد: مسئولان ببینند آیا عملکرد آنها در حل مشکلات، اجرای عدالت و ارتقای سرمایه اجتماعی موثر بوده است یا نه و اگر نشده در فرآیند کاری خود را مورد بازنگری قرار دهند. ببینید انتظار رهبر معظم انقلاب و مردم و اقتضای انقلابی زیستن، اندیشیدن و عمل کردن از یک مدیر مجرب، درس‌خوانده و صاحب سابقه و تجربه برآورده شده یا نه و اگر نشده باید طرحی نو در انداخته شود.دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم نظام بروکراسی و القاب و عناوین ما را از تلاش برای حل مشکلات و پیشبرد امور در اعتلای استقلال کشور، اجرای عدالت، توسعه یافتگی متناسب با نظام انقلابی ما دور کرده یا حتی روند کار ما را کُند نماید.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توازن و عدالت در اخذ مالیات باید لحاظ شود
  • بشریت به حقانیت موضع ایران در دفاع از فلسطین پی برده است
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • شجاعت و شهادت طلبی نیروهای مسلح کشور را به بازدارندگی رساند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است
  • گلایه‌های نماینده ولی فقیه از تخریب جنگل در مازندران
  • رفع ابهام دونوبته شدن کنکور/ آیا با تاثیر معدل در کنکور عدالت اجتماعی برقرار می‌شود؟