Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@00:19:38 GMT

چین یک دیپلمات سابق کانادایی را بازداشت کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۷۹۸۹

رکنا: چین در پی بالا گرفتن تنش‌ها بر سر اقدام دولت کانادا در بازداشت یکی از مدیران ارشد شرکت «هوآوی»، یک دیپلمات سابق کانادایی را دستگیر کرده است.

چین در پی بالا گرفتن تنش‌ها بر سر اقدام دولت کانادا در بازداشت یکی از مدیران ارشد شرکت «هوآوی»، یک دیپلمات سابق کانادایی را دستگیر کرده است.

دو منبع به شبکه «سی‌بی‌اس» گفته‌اند «مایکل کاوریگ»، دیپلمات سابق کانادایی که در حال حاضر برای «گروه بین‌المللی بحران» کار می‌کند، در چین دستگیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی‌بی‌اس نوشته هنوز مشخص نیست آیا پرونده وی به دستگیری جنجالی «منگ وانژو»، از مدیران ارشد شرکت هوآوی مرتبط است یا خیر.

منابع خبری بامداد پنجشنبه (۱۵ آذرماه) اعلام کردند کانادا بنا به درخواست مقام‌های آمریکایی یکی از مدیران ارشد شرکت فناوری ««هوآوِی» که متهم به نقض تحریم‌ها علیه ایران است را دستگیر کرده و قصد دارد وی را به آمریکا مسترد کند.

این اقدام با واکنش تند چین مواجه شد. سخنگوی سفارت چین در کانادا گفت: «چین، به شدت با اینگونه اقدامات که به حقوق انسانی قربانی لطمات جدی وارد می‌کند مخالف است و مراتب اعتراض خود را اعلام می‌کند.»

سخنگوی سفارت چین در کانادا همچنین خاطرنشان کرد از طرف آمریکایی و کانادا خواسته «فوراً» این شهروند چین را آزاد کنند.

«لاری کادلو»، مدیر شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با «سی‌ان‌بی‌سی» درباره همین موضوع گفت: «ما از مدتها پیش به آنها (شرکت هوآوی) درباره نقض تحریم‌‌ها علیه ایران هشدار داده‌ایم.»

وی اضافه کرد: «ما این تحریم‌ها را علیه ایران وضع کرده‌ایم. اقدام آنها ضد سیاست‌های ما است. چرا نباید آن را اجرا کنیم؟»

یک روزنامه چین در واکنش به دستگیری«وانژو منگ»، که از اعضای هیئت رئیسه هوآوی و دختر بنیانگذار این شرکت ارائه‌دهنده سرویس‌های ارتباطی است نوشته هدف آمریکا از این اقدام هدف قرار دادن بازارهای جهانی هوآوی است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

گلزن فوتبال ایران در جام جهانی به کما رفت+عکس اقدام عجیب دختر خیابان انقلاب در کانادا / او بدکاری کرد + جزییات این مرد خبیث بعد از تجاوز به زنها اعضای بدن آنها را می فروخت+عکس 7 مرد هوسباز دختر 10 ساله را از جشن عروسی دزدیدند و به اوتجاوز کردند +عکس عروس طرف قاتل فرید شوهرش را گرفت ! +عکس زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد رازهای مرگبار زندان رجایی شهر را در این گزارش بخوانید / ندامگاه خوفناک دستگیری ملکه زیبایی که برای دانش آموزان عکس های کثیف خود را ارسال می کرد+عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا ماساژ تایلندی در خیابان جمهوری / پلیس وارد خانه مجردی شد + عکس 6 سال زندان برای خانم جاسوس حرفه ای سقف کلاس روی سر 2 دانش آموز رامهرمزی فرو ریخت ! طلافروشی های مشهد از این مردان وحشت داشتند شوکه شدن عوامل رادیو از شگرد عجیب عبدالله گدا له شدن یک موتورسوار در زیر چرخ‌های تریلی هجده چرخ + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: روزنامه دولت کانادا بازداشت دستگیر کانادایی عکس مرد دستگیر شد دختر تهران جوان ساعت مادر در خیابان زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود

به گزارش "ورزش سه"، دیوید بکام که در تبلیغی مربوط به باشگاه‌های ورزشی متعلق به مارک والبرگ شرکت کرده بود، مدعی شده که این بازیگر آمریکایی مبلغ ۹ میلیون یورو که قرار بوده در ازای این تبلیغات به او بدهد را نپرداخته است.

فوتبالیست سابق ادعا می‌کند که فریب خورده است تا سفیر برند شود و ۹ میلیونی را که مقرر شده بود دریافت نکرده است. توافق بکام با کمپانی ورزشی F45 بود که والبرگ ۳۶ درصد سهام آن را در اختیار دارد.

وکلای بکام اعلام کرده‌اند که این شرکت قرار بوده در سال ۲۰۲۲ به بازیکن سابق منچستر یونایتد ۹ میلیون پرداخت کند اما هنوز هم آن را دریافت نکرده‌اند.

در سمت دیگر پاسخ والبرگ و وکلایش این است که این اظهارات کاملا بی‌اساس هستند و از قاضی خواسته‌اند درخواست نمایندگان بکام را رد کند. با این حال قاضی با خواسته آنها مخالفت کرده و تصمیم گرفته پرونده را ادامه دهد.

بکام تصاویر و ویدئوهایی که برای این تبلیغ ساخته شده بود را از پیج اینستاگرامش پاک کرده کرده و در سمت مقابل کمپانی F45 هم تصمیمی مشابه بکام گرفته تا هر دو طرف درگیری را در فضای مجازی هم ادامه داده باشند.

در حال حاضر دوستی بکام و والبرگ که در سال ۲۰۰۷ به همراه خانواده‌هایشان با هم آشنا شدند پایان یافته و تنها ارتباط آنها فالو داشتن یکدیگر در اینستاگرام است.

دیگر خبرها

  • دستگیری یک تبعه رژیم صهیونیستی در مالزی که قصد انجام عملیات تروریستی داشت
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد
  • جزئیات پرونده قاچاق و خانه فساد دختران | بازداشت تصویربرداران فیلم مستهجن
  • جزئیات پرونده قاچاق دختران؛ ۸تصویربردار بازداشت شدند
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • عکسی از پوشش یک زن دیپلمات در دیدار با ابراهیم رئیسی
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود
  • سفیر چین در کانادا به پکن بازگشته است