Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@06:27:31 GMT

تغییر سبک زندگی؛ آسیب فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۸۰۶۵

تغییر سبک زندگی؛ آسیب فضای مجازی

به گزارش ایکنا از زنجان، فاطمه کرباسی روز گذشته 19 آذرماه در دومین نشست با فعالان حوزه مجازی اظهار کرد: مدیریت فرهنگی فضای مجازی نیازمند چندین جلسه است تا با جمع‌آوری دیدگاه‌ها و آرای مختلف، راهکاری مناسب ارائه شود.
وی در مورد نقاط قوت فضای مجازی بیان کرد: از نقاط قوت فضای مجازی می‌توان به عمومی بودن این فضاها، کاهش هزینه‌های اقتصادی، دستیابی آسان به آخرین اطلاعات تخصصی، تبادل اطلاعات، جذابیت و امکان نظرسنجی از مطالب و انتخابگر بودن فرهنگ فضای مجازی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هضم شدن فرهنگ اصیل بومی در فرهنگ قدرتمند جهانی، آشفتگی در خانواده، تعارض در ارزش‌ها، تغییر سبک زندگی و به خطر افتادن حریم شخصی و فرهنگ این فضا به عنوان فرهنگی انتخابگر را از نقاط ضعف فضاهای مجازی برشمرد.
وی با اشاره به اینکه هویت؛ به مجموعه نگرش‌ها، ویژگی‌ها، روحیات فرد و آنچه وی را از دیگران متمایز می کند، گفته می شود، افزود: هر فرد در هر جایگاه دارای هویت خاص خود است.
کرباسی خاطرنشان کرد: مجموعه خصوصیات و مشخصات اساسی اجتماعی، روانی، فرهنگی، فلسفی، زیستی و تاریخی همسان که به رسایی و روایی بر ماهیت و ذات گروه به معنای یگانگی و هماهنگی اعضای آن با یکدیگر دخالت می‌کند و آن‌ها را در ظرف زمانی معین و مشخص و به صورت آگاهانه از سایر گروه‌ها و افراد متمایز می کند تعریف علمی هویت است.
این مسئول تأکید کرد: برای اثرگذاری در فضای مجازی بایستی در ابتدای امر اثرگذاری در هویت مورد نظر را تعیین کرد چرا که هر فردی در فضای مجازی یک هویت فردی را به نمایش می‌گذارد که از روی عکس پروفایل و نوع فعالیت و مطالبی که منتشر می‌کند، قابل تشخیص است.
کرباسی با بیان اینکه مدیریت فرهنگی چنین فضاهایی بر کسی پوشیده نیست، گفت: پیش از این آیین‌نامه و دستورالعملی برای عملیاتی کردن این مقوله مهم وجود نداشته از این‌رو لازم است با تشکیل چنین نشست‌هایی و همفکری و تعامل با فعالان این حوزه دستورالعمل‌هایی تدوین و به کار گرفته شود.
کرباسی با اشاره به اینکه هویت در تاریخ مشترک افراد، اشیا و مکان‌ها ریشه دارد، تصریح کرد: هویت در سال‌های اخیر جامعه و جهان متاثر از فضای اطلاعات و ارتباطات بوده و در بستر تعاملات اجتماعی شکل می‌گیرد که یکی از مهمترین تعاملات، فضای مجازی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: وسایل نوین اطلاعاتی در اثر تغییرات برداشت انسان، هویت‌ها را در وضعیت تازه‌ای قرار می‌دهد که متفاوت و متغایر با گذشته است.
وی ادامه داد: هویت در اجتماعات مجازی و جامعه اطلاعاتی در مسیر جهانی شدن حرکت می‌کند، اشتراک افراد در فضای مجازی بر پایه علایق و منافع و دسترسی به اطلاعات هویت آنان را می‌سازد.
کرباسی از فعال شدن کارگروه‌های فرهنگ و هنر در استان خبر داد و گفت: نشست با فعالان فضای مجازی هم به صورت دو هفته یکبار با حضور فعالان این حوزه تشکیل خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان فرهنگ و ارشاد فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

ایسنا/اردبیل با حضور مسئولان استان و شهرستان نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل برگزار شد.

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی اردبیل امروز، ۵ اردیبهشت با حضور سیدمحمد اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل، رضوان باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اصغر تقی‌زاده شکیبا مدیر دایره المعارف استان و جمعی از اساتید و فعالان حوزه معماری با سخنرانی مجتبی رضازاده اردبیلی در سالن شهدای هنرمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

جشن و سرور در اردبیل قدیم جایگاهی داشت

مجتبی رضازاده ضمن بیان خاطرات و تجارب خود از طراحی هویت شهر اردبیل اظهار کرد: جشن و سرور در اردبیل قدیم جایگاهی داشت و در کنار آن، برای آیین‌های عزاداری ماه محرم نیز مسیرهای شمع نشانی در ۶ محله شهر اردبیل معین کرده بودند.

وی افزود: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و جمعه مسجد اردبیل را از مکان‌های ارزشمند از حیث هویت تاریخی و معماری کهن شهر اردبیل اعلام کرد و گفت: معماری مجموعه جهانی شیخ صفی مطابق با مراتب و مراحل عرفانی طراحی شده و سردر عالی قاپو یکی از این نمادهای مهم بوده است.

باید روی علت عقب ماندگی تاریخی شهرستان و استان اردبیل مطالعات انجام شود

محمد اعتماد اعجازی، فرماندار اردبیل هم در این نشست گفت: بعد از گذشت سه دهه از استان شدن و بعد از سپری شدن حدود یک قرن از شهرستان شدن اردبیل، متأسفانه مرکز این استان از نظر شاخص‌های توسعه رتبه‌های خوبی ندارد و باید روی علت عقب ماندگی تاریخی این شهرستان و استان مطالعاتی صورت گیرد.

آئین نقاره‌زنی در اردبیل احیاء می‌شود

رضوان باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم بر تشکیل اتاق فکر با مشارکت فعالان معماری برای آبادانی اردبیل تاکید کرد و گفت: در راستای احیای سنت نقاره زنی مذهبی در اردبیل، گروهی از افراد مستعد را برای دریافت آموزش‌های لازم به مشهد فرستاده‌ایم.

دکتر رضازاده عمر خود را صرف اعتلای فرهنگ اردبیل کرده است

امیر رجبی نیز در این نشست گفت: ابن بزاز اردبیلی نخستین اردبیل پژوه بوده که درباره شرح احوال شیخ صفی الدین اردبیلی کتاب تألیف کرده و در دوره معاصر نیز استاد باباصفری در عرصه اردبیل‌شناسی تحقیق و مطالعات فراوان کرده است و دکتر رضازاده نیز عمر خود را صرف تاریخ و اعتلای فرهنگ و هویت اردبیل کرده است.

اصغر تقی زاده شکیبا هم ابراز امیدواری کرد این نشست، نقطه عطف و سرآغازی برای جنبش اردبیل پژوهی و احیای معماری و تاریخ و فرهنگ این خطه باشد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود