Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: به کمک بخش های صنعت، معدن، گمرک و نمایندگی وزارت خارجه باید بازاریابی ویژه ای برای فرش ایرانی صورت بگیرد تا این هنر اصیل کشورمان، بیش از گذشته به جهانیان شناسانده شود.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز سه شنبه در آیین افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی صادراتی فرش ماشینی دستباف در اصفهان افزود: فرش دستباف، هنر اصیل اسلامی- ایرانی است که در هر گره آن، تمدن ما نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: به فرش ایران دست درازی شده که این کار یا از سوی کشورهایی مانند چین و پاکستان صورت گرفته یا کم کاری ها در داخل باعث آن بوده است.

** وجود 270 هزار بافنده فرش دستباف در استان اصفهان***
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان نیز در این آیین گفت: فرش ایران قدمت چهار هزار ساله دارد و فرش های دستباف کاشان، نایین، نجف آباد، دهاقان و مناطق عشایری کشور از شهرت ملی و جهانی برخوردارند.
اسرافیل احمدیه افزود: فرش کاشان و نایین تاکنون ثبت جهانی شده و اقدامات برای ثبت جهانی فرش بقیه شهرهای دارای ثبت ملی نیز در دست پیگیری است.
وی ادامه داد: بیش از 270 هزار نفر بافنده در استان داریم که مشکل بیمه دارند که دولت درصدد رفع این مشکل است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ادامه داد: از یک میلیون مترمربع فرش دستبافی که در کشور بافته می شود استان اصفهان سهمی حدود 285 هزار مترمربع دارد که نشان دهنده رتبه بالای این استان در زمینه تولید فرش دستباف است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 541 فقره تسهیلات یکصد میلیون تومانی با سود 4 درصد و بازپرداخت سه ساله به بافندگان فرش دستباف داده شده است.
احمدیه، تعداد کارت صادر شده برای مشاغل خانگی تولید فرش دستباف در استان را 37 هزار فقره اعلام کرد.

** فرش دستباف باید به اقتصاد پویا تبدیل شود***
شهردار اصفهان نیز در این مراسم گفت: در طول تاریخ، هنر فرش دستباف به عنوان یک هنر برجسته و ناب ایرانی معروف بوده است، اگرچه مصری ها قصد دارند این فرش را به نام خود ثبت کنند اما روس ها و کشورهای اروپایی ثابت کرده اند که این هنر متعلق به ایران است.
قدرت الله نوروزی ادامه داد: هنر فرش دستباف، بخشی از فرهنگ مردم و سنت جامعه ماست که طبع نکته سنج هنرمندان را معرفی می کند.
وی بیان کرد: فرش دستباف باید به اقتصاد پویا تبدیل شود و زمینه ساز اشتغال جوانان و منبع تامین درآمد ارزی کشور شود که این کار مستلزم ساماندهی توسط هنرمندان است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان نیز با اشاره به پتانسیل اصفهان و ایران در زمینه فرش دستباف گفت: فرش ایرانی علاوه بر ارزش اقتصادی از ارزش فرهنگی نیز برخوردار است.
علی یارمحمدیان افزود: میراث ارزشمند فرش یکی از پتانسیل های بالقوه است که بر اساس آن می توان نمایشگاه جهانی فرش را در اصفهان برگزار کرد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان اضافه کرد: برگزاری 21 دوره نمایشگاه فرش در اصفهان، به برگزاری نمایشگاه جهانی فرش در این استان کمک می کند.
وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک نمایشگاه فرش منطقه ای در این استان برگزار شود.
به گزارش ایرنا، بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی صادراتی فرش دستباف اصفهان عصر امروز در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی این شهر گشایش یافت.
این نمایشگاه با بیش از 9 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی، دستاوردهای فعالان عرصه فرش دستباف از استان های اصفهان، تهران، قم، خراسان رضوی، گلستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، فارس و کرمان را به نمایش گذاشته است.
در بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی صادراتی فرش دستباف اصفهان، 150 تولیدکننده و فعال این هنر ـ صنعت حضور دارند.
نمایشگاه تخصصی صادراتی فرش دستباف روزهای 20 تا 25 آذر از ساعت 15 تا 22 در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان واقع در پل شهرستان اصفهان دایر است.
9913/6027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نمايشگاه فرش دستباف اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر پنج شنبه در آئین افتتاحیه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هفته سنه که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: روز و هفته فرهنگی سنه را به همه مردم کردستان به ویژه مردم شهر سنندج، شهر دارالاحسان، شهر خلاق موسیقی جهان، شهر فرهنگ و هنر تبریک عرض می‌گویم.

وی با بیان اینکه سنندج، سرزمین طبیعت، تاریخ و فرهنگ و خاستگاه مشاهیر، مفاخر و هنرمندان بزرگی است، افزود: سنندج نام و نشان‌شان شهره جهانی دارد و در طول تاریخ همواره مامن و خاستگاه مردان و زنانی است که با شجاعت، جسارت، عشق و ایمان خشت بر خشت نهاده و میراثی این چین گرانبها و گنجینه‌ای پر از هنر و دانایی و خرد از خویش به یادگار گذاشته‌اند.

شهردار سنندج از تدوین ۱۹ عنوان برنامه شاخص شهرداری سنندج به مناسبت هفته فرهنگی سنه خبر داد و اظهار کرد: شهرداری در راستای رسالت اجتماعی و فرهنگی خود در طول سال برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند که مورد استقبال مردم است.

رشیدی بیان کرد: در تمامی برنامه‌های فرهنگی به ویژه برنامه‌های هفته سنه به هنرهای گوناگون و رده‌های مختلف سنی توجه شده و در رویدادها و محتواهایی که در این هفته طراحی شده هنرهایی از جمله موسیقی، هنرهای تجسمی، عکاسی مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار سنندج از برپایی نمایشگاه کتاب با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های استان کردستان، دومین جشنواره ورزش پهلوانی، اکران فیلم کارگردان‌های سنندجی به مدت یک هفته اجرای تئاتر خیابانی، برپایی کارگاه و نمایشگاه نقاشی و برپایی ایستگاه نقاشی دیواری کودکان و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران و نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج به عنوان بخشی از برنامه‌های هفته سنه یاد کرد.

رشیدی همچنین، رونمایی از کتاب و پنل تخصصی موسیقی، کارگاه حکایت‌گویی، قصه‌گویی، موسیقی کودک و نقاشی کودک، همایش مستوره اردلان، مراسم مولودی‌خوانی سنتی و تجلیل از خاندان قرآنی، دومین جشنواره عکاسی و برپایی نمایشگاه به صورت ملی و بین‌المللی با موضوع هفته فرهنگی (سنه) را از دیگر برنامه‌های هفته سنه در شهر فرهنگی سنندج دانست.

وی به ظرفیت‌های شهر سنندج در حوزه ورزش به ویژه ورزش‌های پهلوانی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه سنندج همواره زادگاه ورزشکاران و قهرمانان ورزشی است در ویژه برنامه‌های هفته سنه به این مهم توجه خاصی صورت گرفته و در همین راستا دومین جشنواره ورزش‌های پهلوانی و زورخانه ای طراحی و برگزار می‌شود.

شهردار سنندج برپایی جشنواره مولودی‌خوانی سنتی و تجلیل از خاندان قرآنی، رونمایی از سردیس استاد نام آشنای کردستان استاد عباس کمندی نامگذاری خیابانی با عنوان آرمان بنفشی را نیز از برنامه‌های این هفته در سنندج دانست.

کد خبر 6088741

دیگر خبرها

  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد