Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-19@04:10:16 GMT

یوفا از تیم منتخب تمام دوران ها رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۸۱۱۱

ساعت 24- تارنمای رسمی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) امروز (سه شنبه) در گزارشی فهرست تیم منتخب تمام دوران ها را با سلطه غول های اسپانیا یعنی رئال مادرید و بارسلونا، منتشر کرد.

یوفا روز سه شنبه در گزارش مفصل خود نوشت: در این تیم سه اسطوره لیگ برتر جزیره شامل نمایندگانی از آرسنال، لیورپول و منچستر یونایتد حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جمع 11 نفره در مجموع 33 مدال رنگارنگ لیگ قهرمانان اروپا و انبوهی از افتخارات و عناوین ریز و درشت دیده می شود.

** دروازه بان
ایکر کاسیاس – (رئال مادرید/ پورتو پرتغال)
دروازه بان اسبق تیم ملی اسپانیا بیشترین رای را در پست دروازه بانی به خود اختصاص داد، در واقع سه قهرمانی وی به همراه رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، در انتخاب کاسیاس تمام نشدنی به عنوان برترین گلر تاریخ این رقابت ها بی تاثیر نبوده است.
رقیبان: پیتر اشمایکل، اولیور کان، ادوین فن در سار، جیان لوئیجی بوفون

** مدافعان
دفاع چپ: فیلیپ لام – (بایرن مونیخ)
فیلیپ لام در دوران درخشان فوتبالی اش در جمع باواریایی ها با لقب «آقای قابل اطمینان» شناخته می شد.
در واقع قابلیت های تصاحب توپ، جای گیری های مناسب، پاس های صحیح و توانایی لام در مهار مهاجمان، او را به افسانه ژرمن ها تبدیل کرد.
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: یک دوره
رقیبان: مارسلو، لیزا رازو، اشلی کل، روبرتو کارلوس، پائولو مالدینی

** دفاع وسط: کارلوس پویول – (بارسلونا)
پویول پدیده طبیعی بارسلونا بود؛ چیزی شبیه رعد و برق، گردباد، میدان مغناطیسی، زمین لرزه و...
این افسانه نیوکمپ نشین، سد مستحکم قلب خط دفاعی ماشین مهار نشدنی «پپ گواردیولا» بود.
پویول در دوران اوج فوتبالی خود، نه تنها قدرت مهار بهترین و سخت ترین مهاجمان را داشت بلکه می توانست در قامت یک مهاجم هنرنمایی کند.
مدافعی برجسته و جنگنده که تقریبا تمام عناوین فوتبالی را تصاحب کرده است.
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: سه دوره

** دفاع وسط: جررارد پیکه – (بارسلونا)
گواردیولا، پیکه را از انزوای اولدترافورد بیرون کشید و از او یک مدافع تاثیرگذار در نیوکمپ ساخت.
در واقع، نیمه گمشده پویول، از یک مدافع درجه سه در منچستریونایتد به یکی از بهترین های بارسا تبدیل شد.
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: سه دوره
رقیبان: جان تری، ریو فردیناند، نمانیا ویدیچ، فرانک ریکارد، لوتار ماتئوس، فرانکو بارتزی

** دفاع راست: سرخیو راموس – (رئال مادرید)
راموس به همراه کهکشانی ها چهار بار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرده و علاوه بر این، با رکوردی منفی بیشترین اخطارها را هم در جریان این رقابت ها دریافت کرده است.
تقریبا همه ما راموس را به عنوان یک مدافع جنجگو و البته گاها دفاع وسطی شرور می شناسیم اما حقیقت این است که او فوتبال حرفه ای خود را در پست دفاع راست آغاز کرد و موفقیت های قابل توجهی را هم به دست آورد اما پس از تغییر پست و انتقال به مرکز خط دفاعی رئال، در عرض پنج سال چهار بار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان را تصاحب کرد.
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: چهار دوره
رقیبان: دنی کارواخال، دنی آلوز، گری نویل

** هافبک ها
هافبک وسط: ژاوی – (بارسلونا)
ژاوی هرناندز یکی از کامل ترین هافبک های تاریخ فوتبال است؛ مولد قوی و فعال میانه میدان بارسلونا را می توان به مثابه گره ای محکم دانست که تمام ارکان تیم تحت هدایت گواردیولا و «فرانک ریکارد» را در کنار یکدیگر نگه می داشت.
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: چهار دوره

هافبک وسط: استیو جررارد – (لیورپول)
شاید اگر بگوییم جررارد تک و تنها، قرمزهای آنفیلد را به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005 رساند، اغراق نکرده باشیم.
با وجود اینکه بحث برتری جررارد، فرانک لمپارد و پل اسکولز همواره سوژه داغ محافل ورزشی بوده است، یوفا قائله را با انتخاب «کاپیتان مارول» (شخصیت اصلی فیلمی ابرقهرمانی به همین نام) لیورپول پایان داد.
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: یک دوره

هافبک وسط: آندرس اینیستا (بارسلونا)
یک قهرمان و هافبکی موثر که تماشای بازی هایش مثل خوردن یک فنجان چای داغ در یک غروب سرد پاییزی لذت بخش است؛ اینیستا حتی کشیدن نقش و نگارهای پیچیده و ظریف سقف کلیسای سیستین واتیکان را هم آسان می کند.
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: چهار دوره
رقیبان: فرانک لمپارد، باستین شواین اشتایگر، پل اسکولز، روی کین، گنارو گتوزو، آندره آ پیرلو، کلارنس سیدورف، ادگار داویدز، زین الدین زیدان، پاتریک ویرا، لوکا مودریچ، دیوید بکهام، اوون هارگریوز، ژابی آلونسو

*** مهاجمان
بال راست: کریستیانو رونالدو (منچستریونایتد/ رئال مادرید)
ماشین گلزنی و مدل سابق کهکشانی ها پنج بار جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برده و شاید شرط بستن بر سر کسب ششمین قهرمانی وی به همراه یوونتوس ریسک زیادی را به دنبال نداشته باشد.
رونالدو با 121 گل در لیگ قهرمانان اروپا یک ماشین گلزنی ساخته دست طبیعت است.
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: پنج دوره
رقیبان: آرین روبن، ساموئل اتوئو، توماس مولر، لوئیز فیگو

مهاجم نوک: لیونل مسی (بارسلونا)
مسی نیاز به معرفی ندارد...جادوگر، اعجوبه، اسطوره فوتبالی و هر نامی از این دست بدون یک وجب کم و کاست روی قامت کاپیتان تیم ملی آرژانتین می نشیند.
در واقع، 106 گلی که مسی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده، گویای همه چیز در مورد او است.
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: چهار دوره
رقیبان: رونالدو، دیدیه دروگبا، وین رونی، آندری شوچنکو، آلساندرو دل پیرو، کریم بنزما، رائول، روت فن نیستلروی، روبرت لواندوفسکی، زلاتان ابراهیموویچ، فیلیپو اینزاگی، دوایت یورک، اندی کل، دنیس برکمپ

بال چپ: تیری هانری (آرسنال/بارسلونا)
مردی که به تنهایی یک تیم بود و در سال 2006، به همراه آرسنال و البته بدون همدستی قدرتمند منجر به حذف بزرگانی همچون اینتر میلان و رئال مادرید شد تا توپچی ها خود را در فینال معتبرترین رقابت باشگاهی قاره اروپا ببینند.
این در حالی است که او در لباس آبی اناری ها، جزئی تفکیک ناپذیر از مثلث هجومی بود که در سال 2009 با همراهی مسی و اتوئو، دست و پای شیاطین سرخ را بسته و آنها را در گوشه انبار تیره و تار شکست رها کردند.
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: یک دوره

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: یوفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امباپه بوم، لحظه‌شماری برای بارسلونا (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پرونده هفته بیست‌و‌ششم لوشامپیونه، روز گذشته با برگزاری 6 مسابقه بسته شد که در آخرین آنها پاری‌سن‌ژرمن صدرنشین میزبان خود مون‌پلیه را با نتیجه قاطع 2-6 در هم کوبید.

ویتینیا در دقیقه 14، کیلیان امباپه در دقایق 22، 50 و 63، لی کانگ این در دقیقه 53 و نونو مندز در دقیقه 89 برای PSG و نوردین در دقیقه 30 و ساوانیه در دقیقه 2+45 (پنالتی) برای مون‌پولیه گلزنی کردند.

قبل از بازی برای بسیاری جای سوال بود که امباپه بازهم از روی نیمکت بازی را شروع خواهد کرد یا خیر. در یک ماه گذشته امباپه بعضا در لیگ فرانسه روی نیمکت نشسته یا قبل از 90 دقیقه تعویض شده بود اما او دیشب کار را از ابتدا شروع کرد و یک شب به یادماندنی را ثبت کرد.

با احتساب بازی‌های ملی: 41 بازی، 44 گل و 15 پاس گل در فصل جاری!

این سه گل به کیلیان اجازه داد تا در لیگ 24 گله شود. او این تعداد گل را در 24 بازی زده یعنی متوسط هر بازی یک گل. ستاره فرانسوی فصل جاری در مجموع 37 بازی 38 گل به ثمر رسانده است. هفت گل در جام حذفی، 6 گل در لیگ قهرمانان و یک گل نیز در سوپرجام فرانسه.

او بار دیگر نشان داد که در بهترین فرم است و حالا می خواهد پی اس جی را در لیگ قهرمانان و بازی برابر بارسلونا به سمت نیمه نهایی هدایت کند. او امید گلزنی بزرگ پاریسی ها و البته هواداران رئال است که این هفته ها از درخشش او ذوق زده شده اند. آنها از حالا بازی های او در فصل بعد با پیراهن رئال را تصور می کنند.

امباپه که توپ بازی را هم به یادگار برداشت، در صفحه اینستاگرام خود این تصویر را منتشر کرد و با گذاشتن سه شکلک توپ نوشت، بوم!

دیگر خبرها

  • قهرمان لیگ قهرمانان اروپا چه تیمی است؟ ترنت الکساندر آرنولد به شما پاسخ می‌دهد
  • قهرمانی با اقتدار تیم منتخب کشتی فرنگی جوانان ایران در جام قهرمانان ترکیه
  • امباپه بوم، لحظه‌شماری برای بارسلونا (عکس)
  • ترومای اروپایی: چالش سمی بارسلونا و امباپه
  • بایرن تمرکز کند شانس قهرمانی چمپیونزلیگ را دارد
  • اشرف حکیمی: می‌خواهم اولین قهرمانی پاری سن ژرمن در اروپا با من باشد
  • ژاوی: یکی از بدترین قرعه‌ها نصیب بارسلونا شد
  • واکنش انریکه به بازی با بارسا: به خانه می آیم مانند کریسمس!
  • کدام کشور بهترین مربیان فوتبال جهان را دارد
  • ژاوی: بازی با اتلتیکومادرید بابت کورس قهرمانی لالیگا مهم است/ PSG یکی از دشوارترین رقبا است