Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو - ایرنا - فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان مرز صلح و دوستی و از مرزهای نمونه و امن کشورمان است .

سردار سرتیپ قاسم رضایی ،عصر سه شنبه در پایان یازدهمین اجلاس فرماندهان مرزبانی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در باکو ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: طی پنج سال گذشته هماهنگی لازم بین مرزبانان دو کشور انجام گرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: در مرز مشترک دو کشور مشکلات چندانی نداریم ولی به لحاظ وضعیت توپوگرافی و ویژگی های فیزیکی سطح زمین، امکان تردد های غیر مجاز ممکن است.
سردار رضایی گفت: به مردم خوب جمهوری آذربایجان این پیام را می دهم که جمهوری اسلامی ایران به طور جد مراقب مرزهای مشترک هست و بطور کامل این مرزها را کنترل می کند و اگر مشکلات جزئی پیش می آید به جهت وضعیت فیزیکی زمین و وجود جنگل و ارتفاعات است.
وی تصریح کرد: برای مقابله با ترددهای غیر مجاز، توافق هایی بین مرزبانی دو کشور در رابطه با اجرای عملیات همزمان داشته باشیم و اگر خبری مبنی بر تردد غیر مجاز بیاید، مرزبانان دو کشور می توانند بصورت همزمان عملیات انجام دهند و راه را برای افراد مخل امنیت و کارهای غیر قانونی ببندند.
سردار رضایی اضافه کرد: همچنین قرار شد برای مرزنشینان آموزشی های همگانی برگزار و قوانین و مقرات مرزی برای آنها تشریح شود که این امر باعث کاهش جرائم می شود.
وی افزود: از آنجاییکه مرز دو کشور مرز صلح و آرامش و یکی از مرزهای مشترک مطرح است، قرار شد آموزش های لازم را به نیروهای مرزی بدهیم که تیراندازی های بیجا نداشته باشند ولی برای کسانی که می خواهند مخل امنیت باشند بصورت مشترک مقابله خواهد شد.
فرمانده مرزبانی ، با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت در مرزهای شرقی و مقابله با قاچاق مواد مخدر و ترددهای غیر مجاز ، گفت: قرار شد فرمانده مرزبانی و مقامات جمهوری آذربایجان دیداری از مرزهای شرقی داشته باشند .
سردار رضایی افزود: حداکثر تا یک ماه آینده یک نشست مشترک در مرزهای شرقی ایران خواهیم داشت با حضور تمام مرزبانان میدانی دو کشور خواهیم داشت.
وی افزود: در این نشست توافق کردیم گشت های همزمان نیروهای مرزبانی دو کشور که الان نیز جریان دارد ، تقویت شود.
فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ادعا نمی کنیم که خلاء مرزی نداریم ولی با تبادل اطلاعات و همکاری مشترک این خلاء ها راپوشش خواهیم داد.
سردار رضایی در پایان افزود: همچنین در این اجلاس قرار شد، فرماندهان مرزبانی دو کشور در نوروز سال آینده و همزمان با تحویل سال 1398 یک نشست در نقطه صفر مرزی درکنار مرزبانان داشته باشند.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات دوشنبه شب برای سفر یک روزه وارد باکو شد.
سردار رضایی ، امروز با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، ذاکر حسن اف ، وزیر دفاع ، رامیل اوسوب اف وزیر کشور و الچین قلی اف فرمانده مرزبانی این کشور دیدار کرد.
جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو ، فرماندهی مرزبانی کشورمان را در این دیدارها همراهی می کرد.
خاورم ** 337** 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي توافق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می گذاریم.

 کنعانی افزود: استمرار تلاش های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است