Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@14:07:49 GMT

طرح استخدام دهیاران به مجلس شورای اسلامی ارائه شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۸۱۵۵

طرح استخدام دهیاران به مجلس شورای اسلامی ارائه شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل حسن بیگی شامگاه سه‌شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستای باقرآباد از توابع بخش مرکزی دامغان به میزبانی حسینیه این روستا ضمن بیان اینکه دولت سه میلیون نفر حقوق‌بگیر دارد، ابراز داشت: طرح استخدام دهیاران به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و معتقدیم با تصویب آن در صحن علنی مجلس زمینه خدمت هرچه بیشتر دهیاران در روستاها تقویت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه به دنبال افزایش سطح رفاه در روستاها هستیم، اضافه کرد: یکی از فواید تصویب این طرح در اولویت استخدام قرار گرفتن دهیاران در روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت است که این امر به ارتقا ارائه خدمات مطلوب‌تر به روستاها کمک می‌کند.

اختصاص ۲۷ هزار تن قیر رایگان به استان سمنان

نماینده مردم دامغان در مجلس ضمن اشاره به اختصاص ۲۷ هزار تن قیر رایگان به استان سمنان، ابراز داشت: سهم استان در ابتدا ۱۵ هزار تن بود که با پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته این سهمیه به ۲۷ هزار تن افزایش پیدا کرد تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم شامل آسفالت، آب شرب، برق و گاز بتوانیم زمینه بازگشت روستائیان به روستاها را فراهم کنیم.

حسن بیگی در ادامه تصریح کرد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد از محل اختصاص قیر رایگان ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان سمنان آسفالت شود.

وی اضافه کرد: مسئولان می‌بایست در بحث شناسایی و شناخت هرچه بهتر روستاها برای آبادانی آن تلاش کرده و از واگذاری زیرساخت‌های لازم به روستاها غفلت نکنند.

لزوم به کارگیری جوانان 

نماینده مردم دامغان بابیان اینکه یکی از اقدامات مجلس در کمک به اشتغال در روستا اختصاص ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب پرداخت تسهیلات با بهره شش درصد است، ابراز داشت: استفاده از این تسهیلات زمینه اشتغال و آبادانی روستاها را فراهم می‌کند.

حسن بیگی بابیان اینکه تخریب در کشور به سازندگی لطمه می‌زند، تصریح کرد: هر جا که تخریب وجود داشت نتوانستیم به وحدت دست پیدا کنیم و نتایج خوبی را به همراه نداشت.

وی خاطرنشان کرد: برای کمک ‌به رشد و سازندگی کشور باید از نیروهای جوان استفاده شود زیرا یکی از امتیازات استفاده از نیروهای جوان و بومی باسواد بودن و درک و شناخت درست آن‌ها از شهرستان محل خدمت خود است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست پیرامون آسفالت جاده اصلی، تأمین آب شرب، اصلاح شبکه، تحویل شبکه آب و فاضلاب روستایی، روشنایی معابر اصلی، تقویت آنتن تلفن‌های ثابت و همراه، واگذاری زمین مسکونی برای ساخت‌وساز، لوله‌گذاری گاز، واگذاری زمین برای احداث بوستان روستایی و ایجاد خانه‌های بوم‌گردی بحث و تبادل‌نظر شد.

کد خبر 4482761

منبع: مهر

کلیدواژه: توسعه روستاها دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی به مجلس ارائه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی راهکارهای رفع موانع حقوقی و قضائی جهت برخورد با تخلفات فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش، نشر کتب و همچنین فضای مجازی اظهار داشت: در این نشست که با حضور معاون قضائی دیوان عدالت اداری، معاون دادگستری استان تهران، معاون حقوقی و توسعه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش پرورش و جمعی از کارشناسان مرتبط با موضوع برگزار شد، اعضای حاضر در جلسه پیرامون اهمیت هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و قضائی و ضرورت اصلاح رویه‌ها اتفاق نظر داشتند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در این جلسه مقرر شد کارگروهی شامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و همچنین دیوان عدالت اداری و دادگستری جهت بررسی فرآیند رسیدگی و ارائه راهکار برای همگرایی بیشتر میان دستگاه‌ها در جهت رفع ایرادات موجود از سوی کمیسیون اصل نود مجلس تشکیل شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: پیرو اعمال نظارت قبلی کمیسیون اصل نود مجلس در موضوع انتشار برخی محتواهای مغایر با ارزش‌های فرهنگی اسلامی بر بستر سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی داخلی و سکوهای اینترنتی و تداوم این روند، مقرر شد بررسی اقدامات بازدارنده جهت عدم تکرار انتشار محتوای ضد فرهنگی در فضای مجازی تهیه و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمیسیون اصل نود تقدیم شود.

کد خبر 6084826 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه بین محلات از اهداف شورای شهر ارومیه
  • برنامه جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی به مجلس ارائه می‌شود
  • شروط بنیاد مسکن مانع تخصیص «قیر رایگان» به روستاها می‌شود
  • ماجرای اتوبوس‌های برقی داخلی به کجا رسید؟
  • واگن‌های ملی در حال طی کردن مراحل آزمایشی است
  • شورای وحدت در تهران و سایر حوزه‌ها لیست می‌دهد/نامزدها برای مرحله دوم برنامه ارائه دهند