Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:11:58 GMT

تجاری سازی اکسید گرافن در اسفراین مجوز گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۸۱۹۱

تجاری سازی اکسید گرافن در اسفراین مجوز گرفت

بجنورد - ایرنا - مدیر شرکت نوین نانو نگاشت مرکز رشد اسفراین گفت: تولید صنعتی محصول «اکسید گرافن» هسته فناور مرکز رشد این شهرستان مجوز تجاری سازی و تولید انبوه گرفت.

علی خرسند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تولید این محصول از اواخر سال 94 با تشکیل هسته فناور و تاسیس شرکت نوین نانو نگاشت در این مرکز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تولید آزمایشگاهی این محصول در کشور صورت می گرفته ولی این واحد فناور توانسته گواهینامه ملی نانومقیاس و تاییدیه تجاری سازی آن با استانداردهای کشوری را برای مصارف صنعتی کسب کند.
عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین گفت: اکسید گرافن متشکل از لایه هایی به ضخامت حدود یک نانومتر است که از اکسید کردن لایه های گرافیت طی فرآیندهای شیمیایی به دست می آید.
خرسند افزود: این فرآورده به دلیل خواص منحصر به فرد فیزیکی و شیمیایی به عنوان یک ماده مادر، کاربردهای بسیاری در تحقیقات آزمایشگاهی و صنایعی همچون نفت و گاز، پتروشیمی، سرامیک سازی و ساخت حسگرها دارد.
وی با اشاره به بازاریابی برای این محصول گفت: برای فروش این محصول در مقیاسی بالاتر، رایزنی هایی را با برخی صنایع آغاز کرده ایم.
مرکز رشد اسفراین از بهمن ماه 93 در مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین آغاز به کار کرد و هم اکنون 24 هسته و شرکت فن آور را در خود دارد.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
5132/7189

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي مركز رشد اسفراين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ساکنان ۴ مجتمع مسکونی تجاری در قزوین به دلیل گودبرداری

یاسر شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گودبرداری غیراصولی در میدان میرعماد، کوچه کاروان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۲ شهید بابایی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه سه مجتمع مسکونی تجاری در قالب ۱۳ واحد مسکونی به دلیل گودبرداری غیراصولی، بخشی از سازه آن تخریب شده بود که در معرض خطر ریزش قرار داشت.

شکوری ادامه داد: آتش نشانان با ایمن سازی مکان ضمن هشدار به ساکنان مبنی بر تخلیه واحدهای خود، نسبت به ایمن سازی مکان اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه و مدیریت حوادث در این مکان صورت گرفته است.

شکوری یادآور شد: آتش نشانان با ایمن سازی مکان حادثه، ساختمان مذکور را برای انجام اقدامات قانونی تحویل عوامل شهرداری منطقه ۲، مأموران شرکت آب، برق، گاز و نیروی انتظامی دادند.

کد خبر 6087101

دیگر خبرها

  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی - تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • تخلیه ساکنان ۴ مجتمع مسکونی تجاری در قزوین به دلیل گودبرداری
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط