Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:23:24 GMT

انقلابی گری رسالتی بر دوش جنبش دانشجویی است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۸۲۳۱

انقلابی گری رسالتی بر دوش جنبش دانشجویی است

کرج -ایرنا- نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج دانشجو را پرچم دار گفتمان انقلابی گری دانست و گفت: انقلابی گری رسالتی بر دوش جنبش دانشجویی است و فراگیر سازی این گفتمان نقش دانشجو را می‌طلبد.

به گزارش ایرنا ،آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی شامگاه سه شنبه در جمع نخبگان و فعالان فرهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی البرز به مناسبت هفته دانشجو افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنا و ترسیم‌کننده راه یک دانشجوی انقلابی است و ایشان کلیات را مطرح می‌کنند و وظیفه دانشجویان عمل به این خط‌ مشی ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به ‌عنوان چشم بیدار جامعه بر نظریه مقاومت تأکید بسیاری دارند که وظیفه دانشجویان است تا این نظریه را در جامعه به گفتمان رایج تبدیل کرده به توسعه و تبیین آن بپردازند.
امام جمعه کرج گفت: آگاه سازی جامعه و فساد ستیزی از جمله وظایف دانشجو برای تحقق گفتمان انقلابی گری است .
وی افزود: دانشجو می تواند در زمینهٔ عدالت و تحقق تمدن اسلامی مطالبه گری و جریان سازی داشته باشد.
آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: چیزی که به دانشجو هویت می‌دهد مقدار انقلابی گری او در عرصه‌های مختلف جامعه است.
وی یاد آورشد: بعضی‌ها انقلابی گری را روحیه‌ای معنا می‌کنند که دائم با نظام مستقر مخالفت دارد و در هیچ چارچوبی قرار نمی‌گیرد در صورتی‌ که در فضای اسلامی انقلابی گری با نگاه به نتیجه معنا پیدا می‌کند.
امام‌جمعه کرج، انقلابی گری را لازمه تحقق آرمان‌های بزرگ انقلاب دانست و گفت: انقلابی گری یعنی تسلیم‌ناپذیری در برابر وضع موجود و مجاهدت برای عملی کردن آرمان‌ها که تنها از طریق تشکیل حکومت اسلامی میسر می‌شود.
آیت‌الله حسینی همدانی عنوان کرد: نفوذ، سستی، استحاله و تحریف، دشمن انقلاب است که با این نگاه وظیفه ما برای مراقبت از انقلاب اسلامی روشن می‌شود.
وی تعریف شاخصه‌های انقلابی گری را در دو حوزه باور و رفتار دانست و تأکید کرد: بحث باور و رفتار را جدی بگیرید چرا که کوچک‌ترین انحراف در باورهای دینی و انقلابی، انحراف‌های بزرگ در رفتار را در پی خواهد داشت.
آیت‌الله حسینی همدانی در پایان ضمن بازخوانی فرمایشات رهبری در موضوع شاخصه‌های انقلابی گری به تقوای سیاسی اشاره کرد و گفت: شخص انقلابی باید حق را بگوید و در موضع دفاع از حق باشد و در مقابل مفاسد بایستد، حالا این مفاسد از هر کس که می‌خواهد صادرشده باشد.
در این نشست تعدادی از دانشجویان تشکل‌ها و کانون‌های دانشگاهی، دغدغه‌ها و مطالباتشان را با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در میان گذاشتند.
8029/6993

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انقلابي گري دانشجويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

 

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • فیلم| سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو