Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی،‌ اطلاع‌رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه از تشکیل شورای حل اختلاف اصحاب رسانه خبر داد و گفت: خبرنگار باید یک روان‌شناس اجتماعی و جامعه‌شناس باشد و خبر را به هر قیمتی به‌خورد مردم ندهد. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی افتخاری عصر امروز در جمع مدیران رسانه‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: بیش از 70 درصد افرادی که به دادگاه مطبوعات احضار می‌شوند با رضایت یا اقرار یا تحلیف پرونده آنان مختومه می‌شود اما برای نظام ما بار صددرصدی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این راستا پیشنهاد تشکیل شورای حل اختلاف اصحاب رسانه داده شد افزود: در حال حاضر تجهیزات کامل و اعضاء مشخص شده و به‌زودی شورای حل اختلاف اصحاب رسانه تشکیل می‌شود.

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی،‌ اطلاع‌رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه با ابراز اینکه اثر قانون بد در جامعه چالش ایجاد کرده و بسیار بد است گفت: منشور اخلاقی اصحاب رسانه با حضور مدیران و پیشکسوتان رسانه تدوین شده است که به امضای تمامی آنها خواهد رسید.

افتخاری با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون برای همه اقشار فیلم ساخته شده است اما تاکنون برای یک قاضی فیلم ساخته نشده است تصریح کرد: در این راستا استارت کار زده شده و فیلمی به‌نام «بازپرس» در شرف تولید است.

وی خاطرنشان کرد: این فیلم در خصوص زندگی یک بازپرس است و بحث تاب‌آوری قاضی در مقابل فشارها و برخورد صبورانه قضات با مردم را به‌نمایش می‌گذارد.

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی،‌ اطلاع‌رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه یادآور شد: متأسفانه برخی از قلم‌به‌دستان بیزینسی عمل می‌کنند و به‌دنبال خبر زرد هستند و زندگی سیاسی و قضایی یک نفر را بر باد می‌دهند.

افتخاری اظهار داشت: تاکنون برای اصحاب رسانه کارگاه آموزشی برگزار کردیم تا به‌دنبال این نباشند که آنان را به‌عنوان یک خبرنویس قوی بشناسند و سپس تبعات آن خبر را به‌گردن نگیرند.

وی با تأکید به اینکه خبرنگار باید یک روان‌شناس اجتماعی و جامعه‌شناس باشد اضافه کرد: بلکه خبرنگار باید ببیند خبری که منتشر می‌کند چقدر به‌نفع مملکتش است و همچنین باید خبرنگار به‌نفع مملکت خود حرکت کند.

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی،‌ اطلاع‌رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه گفت: درست است خبرگزاری‌های مجازی به جنگ خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های کاغذی آمده‌اند و به اقتصاد این حوزه آسیب می‌زنند اما خواهش ما این است که خبرنگار خبر را به هر قیمتی به‌خورد مردم ندهد.

افتخاری با بیان اینکه "امروز اکثر مردم صفحه حوادث را می‌خوانند چون ما ذائقه مردم را به اخبار تلخ عادت داده‌ایم" ادامه داد: متأسفانه برخی از اصحاب رسانه اضطراب بلاوجهی در جامعه ایجاد می‌کنند بنابراین این‌که قلم‌به‌دستان ما جامعه‌شناس باشند بسیار مهم است.

وی با اعلام اینکه در رویکرد جدید قوه قضاییه تلاش شده که از هنر در راستای پیشگیری از وقوع جرم استفاده بیشتری شود تصریح کرد: همچنین بحث افکارسنجی نیز انجام می‌شود.

ماجرای اختلافات اکران فیلمهای "مارموز" و "آستیگمات" به‌روایت دبیر کمیته انضباطی اکرانکنارگذاشتن اختلافات لازمه توسعه و پیشرفت شهرستان طبس استنشست شورای همکاری در سایه اختلافات اعضاء و بحران خاشقجیجلسه تاج و سلطانی‌فر برگزار شد/ پایان اختلاف‌ها در سئول؟آیت‌الله علوی‌گرگانی: مدارس غیرانتفاعی به اختلافات طبقاتی دامن می‌زند


انتهای پیام/ش

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،آیت الله عبادی در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه دشمنان همواره در پی تضعیف نظام بودند افزود: باید مسئولان در حوزه کاری خود و با همکاری هم برای رفع آسیبهای جامعه اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به برملا شدن چهره واقعی دشمنان گفت: جریان غرب، قتل و عام، جنگ و فساد دشمنان و غربی‌ها در حال حاضر برای همه دنیا برملا شده و چهره واقعی غربی‌ها رو شده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این شورا در خصوص اجرای طرح نور گفت: باید پلیس را در این طرح همراهی کرد و در کنار پلیس اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

قناعت با اشاره به پاسداشت زبان فارسی گفت: باید در معابر شهر ۷۰ درصد عبارت‌ها فارسی باشد. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار نیز در این شورا  از اجرای طرح نور و موفقیت این طرح در استان تقدیر کرد.

 طالبی افزود: این طرح بازخورد خوبی در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها داشته و باید تداوم داشته باشد


در این جلسه از پوشش خوب تصویری و خبری و زنده مراسم ۵ اردیبهشت در کشور از سوی صدا و سیما استان تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت