Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، بازوند-استاندار کرمانشاه-در نشست مفصل بررسی مشکلات بازارچه مرزی سومار  گفت: وزارت راه و شهرسازی باید به محور گیلانغرب-سومار به عنوان یک پروژه ملی از محل منابع ملی ورود پیدا کند، چرا که عموم کشور از مواهب مرز بهره‌مند میشوند و تلقی تامین منابع از بودجه عمرانی استانی برای آن باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی گفت: درد‌‌دل و مطالبه رانندگان و ترخیص‌کارانی که در محور گیلانغرب-سومار تردد میکنند، موضوع بهسازی جاده است که باتوجه به حجم کالاهایی که از این محور و بازارچه صادر میشود، مطالبه‌ای صحیح و به حق است. 
 
 بازوند گفت: به معاون عمرانی استانداری مأموریت داده میشود که با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان به صورت ویژه موضوع بهسازی این محور را اجرایی کند. با وجود محدودیتها بخاطر منافع مردم استان، نیمی از این مبلغ را از محل منابع استانی به هر شکل ممکن تأمین میکنیم و توقع داریم که مابقی را نیز وزارت راه و شهرسازی در اسرع وقت تامین نماید.
 
وی بیان کرد: بازارچه ها و‌ پایانه‌های مرزی از نمادهای شأن یک کشور در مناسبات بین المللی هستند. اینکه یک بازارچه مرزی و پررونق در قواره بازارچه مرزی سومار فاقد نمازخانه باشد در شأن شهروندان ما نیست. سازمان همیاری شهرداری های استان باید طی یک ماه نمازخانه مناسبی در بازارچه مرزی سومار احداث کند.
 
وی گفت: معاون عمرانی استانداری موضوع ساماندهی بازارچه مرزی سومار را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد  و گزارش آن را به صورت مستمر ارائه نماید.
 
بازوند گفت: سامانه ها و زیرساختهای مخابراتی موجود برای رونق بازارچه مرزی سومار جوابگو نیست و میبایست برای تقویت این حوزه،  هماهنگی‌های لازم بین ارتش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته و تا پایان سال اجرایی شود.
 
وی ادامه داد:بخشی از مشکل آب در بازارچه مرزی سومار نشأت گرفته از وضعیت اقلیمی منطقه است. برای ساماندهی موضوع باید با یک برنامه ریزی جامع، موضوع تأمین آب شرب و آب بهداشتی غیرشرب از هم تفکیک شده و عملیات آبرسانی باید به صورت مستمر و منظم از طریق تانکر و تأمین آب معدنی، و آب بهداشتی نیز از طریق منابع آبی موجود در منطقه تأمین شود.
 
وی افزود:برق مبنای خدمات رسانی در عرصه های دیگر است و با اختلال آن ارائه خدمات‌در دیگر عرصه ها نیز کاملا مختل میشود. معاون عمرانی پیگیری کند که ادارات کل و شرکتهای حوزه وزارت نیرو باید تدابیر لازم را برای تأمین برق اضطراری بازارچه مرزی سومار اتخاذ نمایند.
 
انتهای پیام/ز


 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بازار کتاب تا پایان نمایشگاه سی‌وپنجم غیرفعال است

به گزارش قدس آنلاین، سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز مانند دوره‌های سی‌وسوم و سی‌وچهارم در دو بخش حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

فعالیت بخش مجازی نمایشگاه از طریق زیرساخت‌های «سامانه بازار کتاب» ‌ صورت می‌گیرد. بنابراین به دلیل انتقال فعالیت این سامانه به سامانه «نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» خرید از این سامانه تا ۳۰ اردیبهشت ماه به صورت موقت غیرفعال است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه امسال در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • سامانه بازار کتاب تا پایان نمایشگاه سی‌وپنجم غیرفعال است
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان