Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقوع سیلاب در شهرستان پلدختر خسارت بسیاری به بارآورد و همچنان راه‌های ارتباطی در این شهرستان قطع است. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، سیلابی که سوم آذر ماه در شهرستان پلدختر رخ داد سبب خسارات سنگین به زیر ساخت‌ها، تلف شدن دام روستائیان و زیر آب رفتن بیش از 100 روستا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسارت سیلاب به این شهرستان 300 میلیارد تومان اعلام شد و حجم خسارت سیل به این شهرستان سبب شد تا رئیس بحران کشور به پلدختر سفر کند و تنها یک میلیارد تومان اعتبار را برای جبران خسارت سیلاب لحاظ کند ولی هنوز از اعتبار یک میلیاردی هم خبری نیست و شهر سیل زده پلدختر با مشکلات فراوانی روبه رو است.

سید عیسی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه بر اثر سیلاب اخیر 50 درصد راه های عشایری شهرستان پلدختر مسدود است اظهار داشت: بزرگترین چالش مناطق عشایری پلدختر قطع شدن راههای ارتباطی،  تامین علوفه، مواد غذایی و نفت است که اداره عشایری چندین دستگاه بلدوزر و لودر را برای بازگشایی راههای ارتباطی عشایری اعزام کرده است وحدود 50درصد راههای ارتباطی مناطق عشایری بازگشایی شده است.

وی افزود: جاده منطقه عشایری پیرمار از رودخانه زال رد می شود که هر موقع بارندگی رخ می دهد آب سنگ های بزرگ با خود می آورد وجاده منطقه عشایری را قطع می کند که این منطقه نیاز به پل دارد، پیگیری هایی انجام شده ومطالعه آن صورت گرفته تا پل احداث شود ولی مردم با محل احداث پل مخالفت کردند.

رئیس امور عشایر پلدختر عنوان کرد: به خاطر مخالفت مردم طرح احداث پل تعطیل وبودجه آن برگشت خورده است، تاکنون پیگیری هایی انجام دادیم ولی با مردم منطقه برای احداث پل در محل جایی که کارشناسی شده به توافق نرسیدیم که در حال پیگیری برای گرفتن بودجه آن هستیم ولی همچنان این طرح مشکل اجتماعی دارد‌.

امکانات محدود لرستان پاسخ‌گوی کمک به مناطق روستایی و عشایری سیلاب زده پلدختر نبودسیلاب راه ارتباطی عشایر پلدختر را قطع کرد؛ 10 خودرو گرفتار در سیلخوزستان| عشایر دزفول در میان سیلاب محاصره شدند

وی بیان کرد: با هماهنگی اداره کل امور عشایر یک دستگاه بلدوزر به منطقه عشایری پیر مار اعزام و راه این منطقه که از سیلاب قطع شده بود بازگشایی شد.

کاظمی با بیان اینکه جاده های عشایری پلدختر به سبب بارندگی قطع وخسارت های جدیدی وارد شده است گفت: در حال حاضر راههای ارتباطی عشایری در منطقه میدان بزرگ، منطقه چل، منطقه کرکی، گردکانه، قلعه میشوند بسته است که تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر راههای عشایری فقط راه گشایی شده تا مردم بتوانند تردد کنند ولی هنوز این راهها مشکل دارند چون زیرسازی آنها را سیلاب خراب کرده وتخریب شده اند که اگربارندگی رخ دهد راههای بازگشایی شده دوباره قطع خواهند شد که برای آسفالت جاده های عشایری حدود شش میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس امور عشایر پلدختر خاطرنشان کرد: حجم خسارت به مناطق عشایری زیاد است وبا توجه به حجم زیاد خسارات امکانات شهرستان جوابگو نیست که اگر مشکلی ایجاد نشود تا یکماه آینده مشکلات مناطق سیل زده عشایر برطرف می شود.

انتهای پیام/ش

R41450/P1377/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ فریدون طالبی گفت: عشایر گیلان پارسال هزار و ۴۷۵ تن گوشت قرمز تولید کرده اند که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۳۱ تنی داشت.
وی با اشاره به اینکه پرورش دام، تولید گوشت قرمز، شیر، روغن حیوانی، پشم گوسفند، ماست، پنیر و کره نیز از فرآورده‌های دامی عشایر است افزود: عشایر استان گیلان سال گذشته ۵ هزار و ۶۵۶ تن شیر تولید کرده اند که نسبت به سال قبل ۶۸ تن افزایش داشت.
رئیس اداره امورعشایر گیلان گفت: جمعیت عشایری استان پارسال ۲۲ تن عسل، ۲۲۷ تن پشم و ۵۳ هزار جلد پوست گوسفندی هم تولید کرده اند.
فریدون طالبی اضافه کرد: عشایرگیلان همچنین حدود ۵ و ۳ دهم (۵.۳) تن گیاهان دارویی شامل آویشن، گلپر، گل گاوزبان نیز برداشت کرده اند.
وی با اشاره به تولیدات صنایع دستی عشایرگفت: عشایر گیلان ۲۴ هزار و ۵۰۰ مورد صنایع دستی شامل قالی، جاجیم، گلیم، جوراب پشمی، شال و کت و شلوار تولید می‌کنند. 
رئیس اداره امور عشایر گیلان با اشاره به اینکه گیلان هزار و ۵۹۸ خانوار عشایر با ۶ هزار و ۵۴۵ نفر جمعیت مورد تایید سازمان آمار کشور دارد، افزود:بیشترین جمعیت عشایری گیلان در شهرستان‌های غربی استان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد