Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل خدمات پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت، گفت: وزارت بهداشت دومین وزارتخانه بزرگ کشور از نظر تعداد پرسنل است و زنان حدود ۶۲ درصد پرسنل وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را تشکیل می‌دهند. میزان دقت، پیگیری و مدیریت زنان به مراتب بهتر از مردان بوده و میزان تخلفات اداری در زنان کمتر از مردان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، پریدار در دومین نشست هم اندیشی مشاورین روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در امور زنان و خانواده، ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در این نشست و آشنایی با همکاران حوزه امور زنان، اظهار داشت: در دوره‌های گذشته، وزارت بهداشت از وجود مشاور وزیر بهداشت در امور زنان محروم بود و خوشبختانه چند سالی است که نقش حوزه زنان و امور خانواده در حوزه سلامت نسبت به گذشته پررنگ‌تر شده و رکود سال‌های گذشته در امور زنان در حال جبران است. حوزه معاونت توسعه وزارت بهداشت نیز در راستای پیشبرد اهداف امور زنان، همکاری و حمایت خواهد کرد.

مدیرکل خدمات پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت با اشاره به نقش موثر زنان در خانواده و اجتماع، اظهار داشت: نقش آفرینی زنان در بخش توسعه از مردان بیشتر و پررنگ‌تر است، این در حالی است که هنوز به مقایسه زنان و مردان می‌پردازیم و نگاه ما به پشت سر است؛ لذا برای خروج از این وضعیت و به منظور بهبود نقش موثر زنان در توسعه باید آمار‌های دقیقی از فعالیت آن‌ها ارائه کنیم.

پریدار با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر زنان شجاع و توانمند را از جامعه حذف کنیم، شکست و انحطاط جامعه را به دنبال خواهد داشت، گفت: بسیاری از انحطاط‌ها و انحرافات معطوف به نقش ذاتی و تکوینی زنی است که از جامعه محو می‌کنیم، بنابراین باید زنان جامعه را برای رسیدن به اهداف توسعه توانمندتر کنیم.

مدیرکل خدمات پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت، افزود: بزرگترین شاخص و الگو برای زنان در جامعه، حضرت فاطمه (س) به عنوان نماد واقعی فضیلت است. باید برای زن ارزش قائل شویم تا آینده جامعه بهتر شود.

پریدار در ادامه با بیان اینکه وزارت بهداشت دومین وزارتخانه بزرگ کشور از نظر تعداد پرسنل است، گفت: حدود ۶۲ درصد پرسنل وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، زن هستند و میزان دقت، پیگیری و مدیریت زنان به مراتب بهتر از مردان بوده و میزان تخلفات اداری در زنان کمتر از مردان است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و ارتقای زنان در مباحث مدیریتی و توانمندی آنان، گفت: باید بتوانیم برنامه‌های دانشگاه‌ها را در حوزه زنان و امور خانواده عملیاتی و اجرایی کرده و برخی از بخشنامه‌ها را به مصوبات قانونی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت خانواده نقش آفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ باهدف ارائه طرح‌های کاربردی و برگزیده خاتمه یافته فصل زمستان در شورای پژوهشی دانشگاه، نشست فصلی ترجمان دانش با حضور محققان و اعضای هیات علمی در سالن جلسه‌های معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه برگزار شد.


طراحی و ساخت جلیقه کاهنده استرس حرارتی در حین کار، بررسی تاثیر همزمان همه گیری کرونا و آلاینده‌های هوا بر بیماری‌های تنفسی و قلبی، اثر ان-استیل سیستئین بر وضعیت متابولیک، نیتریک اکساید، بیومارکر‌های استرس اکسیداتیو، افسردگی و اضطراب در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس و بررسی دانش، نگرش، و عملکرد نسبت به کرونا ویروس جدید (کووید-۱۹) در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ شهرستان ایذه، عناوین طرح‌های ارائه شده در این نشست بود.


دکتر آرش سلحشوری، استادیار آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، دکتر سیداحمد حسینی، استاد بیوشیمی بالینی، دکتر بهزاد فولادی دهقی، استاد مهندسی بهداشت حرفه‌ای و دکتر محمدجواد محمدی، استادیار مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ارائه دهندگان این طرح‌های تحقیقاتی بودند.

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان