Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مراغه - ايرنا - مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان شرقي گفت: طرح آبخيزداري با 20 ميليارد تومان اعتبار در 14 شهرستان استان در دست اجراست.

به گزارش ايرنا، داور نامدار روز سه شنبه در بازديد از طرح هاي آبخيزداري آغبلاغ چايي و دهلان هشترود افزود: با توجه به مطالعات انجام شده، در 14 شهرستان استان که شامل 17 زير حوزه مي شود طرح هاي متنوعي را شروع کرده ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: در سالجاري و از محل صندوق توسعه ملي نيز براي دو طرح در هشترود بيش از 600 ميليون تومان هزينه شده است.
نامدار همچنين از اجراي طرح گرمايش منازل روستايي با انرژي هاي تجديد پذير در استان خبر داد و گفت: اين طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي و با هدف توسعه و استفاده از اين نوع انرژي ها، جلب مشارکت بهره برداران محلي در حفاظت از اراضي ملي و ترغيب و تشويق بهره برداران حوزه آبخيز براي حفاظت و مديريت حوزه آبخيز اجرا مي شود.
وي با بيان اينکه در اين طرح تعداد 10 دستگاه آبگرمکن خورشيدي در خانه هاي روستايي نصب شده افزود: اين طرح در مرحله اول با اعتبار 120 ميليون تومان در روستاهاي باباکندي و گله ده کوه شهرستان هشترود اجرا شده است.
مدير کل منابع طبيعي و آبخيز داري استان گفت: حدود دو ميليون و 500 هزار هکتار مرتع در استان وجود دارد که به سه بخش ييلاقي، قشلاقي و ميان‌بند تقسيم شده است.
وي افزود: طرح مرتع‌ داري در مراتع استان با مشارکت دامداران و با هدف رعايت ظرفيت مرتع اجرا مي ‌شود، چون مرتع از لحاظ توليد داراي کميت بوده و در زمان محدود مي ‌توان از آن بهره برد که با مشخص کردن ظرفيت مرتع از پيش چرا و چراي مفرط جلوگيري مي‌ شود.
نماينده مردم هشترود و چاراويماق در مجلس نيز خواستار اجراي طرح آبخيزداري در اطراف سد سهند شد.
سيدحمزه اميني گفت: جاده هاي بين مزارع، راه هاي زيرساختي و مسيرهاي انتقال آب در بخش هاي مختلف از مهمترين بخش هاي خسارت ديده از سيل در حوزه آبخيز شهرستان است.
وي گفت: سيل سال هاي گذشته باعث تخريب چند پل در روستاها شده که اگر آبخيزداري در مسير اجرا مي شد شايد چنين خسارت هاي سنگين را شاهد نبوديم.
شهرستان هشترود با 57 هزار جمعيت در 120 کيلومتري جنوب شرق تبريز مرکز آذربايجان شرقي واقع است.
3077/7486
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب

دریافت 18 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید اقبالی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن اظهار کرد: بند خاکی توسط مردم روستا برای آبگیری محلی باغات انجام شده بود که تذکرات لازم به آنان داده شده است.

به گفته رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن در پایین دست این بند خاکی کم عمق دو بند خاکی متعلق به این اداره در ۲ روستای کبودان و نظام آباد، آب رها شده را ذخیره و جمع آوری می‌کند.

کد خبر 6096603

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه