Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:17:38 GMT

جمهوری اسلامی در تولید قایق های پرنده خودکفاست

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۸۵۷۶

جمهوری اسلامی در تولید قایق های پرنده خودکفاست

تبریز- ایرنا - معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان گفت: در تولید انواع ناوشکن ها و قایق های پرنده و رادار گریز به خودکفایی رسیده ایم.

دریادار امیر رستگاری عصر سه شنبه در همایش تبیین دکترین مقاومت در دانشگاه تبریز افزود: با تولید این محصولات بومی، توان دفاعی کشورمان افزایش یافته است و در آینده از لحاظ کمیت و کیفیت تولیدات گام های موثری برخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امروز افتخار نیروهای مسلح این است که در کشور هیچ تولید غیربومی دفاعی نداریم افزود: امروز سازمان های صنعتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نماد عینی اقتصاد مقاومتی است زیرا که تمامی دکترین ها، سیاست گذاری ها و هدف گذاری ها مبتنی بر تولید ملی و توانمندی درونی است.
وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در همه ابعاد نظامی وابسته به خارج بودیم اما امروز به همت متخصصان داخلی در این عرصه به کشوری قدرتمند تبدیل شده ایم.
رئیس سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس با مهندسی معکوس؛ مشابه تجهیزات خارجی را تولید می کردیم، اما امروز به مدد نخبگان و دانشمندان ایرانی، وزارت دفاع دارای ذخیره غنی برای طراحی و تولید انواع محصولات دفاعی است.
وی کشورمان را در طراحی و تولید انواع ناوشکن ها و شناورها جزو 5 کشور برتر جهان دانست و گفت : به همت فرزندان این آب و خاک در دهه فجر امسال زیر دریایی فاتح به ناوگان نیروی دریایی خواهد پیوست.
دریادار رستگاری با بیان اینکه امروز وزارت دفاع درصدد نوآوری در تولید و استفاده از توان صنعتی و علمی کشور است، به تاثیرات توان دفاعی در حوزه اقتصادی نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال، حفظ ثروت، تولید محصول، کاهش وابستگی و افزایش ضریب نفوذ از جمله آثار قدرت دفاعی کشور در حوزه اقتصادی است.
وی با بیان این‌که سازمان‌های صنعتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نماد عینی اقتصاد مقاومتی است، افزود: در این سازمان‌ها، تمامی دکترین‌ها، سیاست‌گذاری‌ها، هدف‌گذار‌ی‌ها، راهبردها و اقدامات اجرایی مبتنی بر تولید بومی و درونی است.
دریادار رستگاری با بیان این‌که در حوزه صنایع فولاد آلیاژی نیز به طراحی انواع فولاد‌های حوزه زیردریایی دست پیدا کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: یک اژدر ایرانی قابلیت برابری با 6 موشک کروز را دارد، زیرا که این اژدر در فاصله 6 متری از زیر شناور منفجر شده و شناور را در کسری از ده ثانیه غرق می‌کند.
معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از برگزاری دومین 'همایش پیشرانه‌های دریایی کشور' با همکاری دانشگاه شریف در هفته اول اسفند خبر داد و افزود: در این همایش از اولین سامانه رانش واترجت کشور که جزو سامانه‌های تحریمی است رونمایی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه سازمان صنایع دفاعی امروز به توان طراحی و تولید انواع تسلیحات رزم زمینی دست یافته است، افزود: تانک پیشرفته کرار، انواع خودروهای زرهی، انواع توپ‌های سنگین، ضدهوایی و سبک، انواع سلاح‌های سبک انفرادی، راکت اندازها و نارنجک‌اندازها، موشک‌های ضد زره در تیپ‌های مختلف از جمله این تجهیزات است.
وی با بیان این‌که امروز استکبار جهانی به توان نظامی ایرلن اسلامی اذعان دارد، افزود: در سازمان صنایع هوایی امروز به توان طراحی و ساخت جنگنده‌ رسیده‌ایم که جنگنده کوثر نمونه‌ای از آن است.
دریادار رستگاری با تاکید بر این‌که به توان طراحی و ساخت انواع پهبادها رسیده‌ایم، افزود: ایران جزو 10 کشور برتر جهان در حوزه طراحی و ساخت پهپادهاست و در این رابطه کشوری که دارای حق وتو است از ایران اسلامی درخواست یک تیپ پهپاد کرده که این موضوع توان صنعت دفاعی کشور را نشان می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه کشور در حوزه صنایع الکترونیکی نیز به توان تولید انواع رادارا، سولارها و سیستم‌های مخابراتی دست یافته است، افزود: امروز فضای کشور با استفاده از رادارهای برد بلند پایش و رصد می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که صنایع آپتیک الکترونیک ایران یکی از قوی‌ترین صنایع آپتیک جهان است، گفت: یکی دیگر از کشورهای صاحب صنعت نیز از ایران اسلامی درخواست دوربین‌های آپتیکی صنایع الترونیکی وزارت دفاع را به تعداد بسیار بالا کرده است.
معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه به توان کشور در حوزه طراحی و ساخت انواع دوربین‌های دید در روز و دید در شب و همچنین سامانه‌های هدایت‌ آتش اشاره کرد و گفت: کشور در حوزه طراحی و تولید ماهواره و ماهواره به خودکفایی رسیده است و بعد از دهه فجر سال‌جاری، شاهد پرتاپ حداقل دو ماهواره و ماهواره بر بالاتر از مدار لئو خواهیم بود.
در همایش تبیین دکترین مقاومت به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز، از خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان تجلیل شد.
3071/6120/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دفاعي نيروي دريايي وزرات دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تناسب و ضرورت دو اصل مهم در دفاع مشروع حق طبیعی یک کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه انجمن حقوق بین‌الملل سازمان بسیج حقوقدانان کشور درباره عملیات دفاعی ایران در پاسخ به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی در سوریه به شرح زیر است:

عملیات دفاعی "وعده صادق" نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه و به شهادت رساندن جمعی از مستشاران و فرماندهان نظامی و نیز انهدام کامل ساختمان دارای مصونیت و حفاظت دیپلماتیک سفارت، بر طبق ماده‌ی ۵۱ منشور ملل متحد و همچنین اعمال حق ذاتی دفاع مشروع بر اساس مقررات و ضوابط بین‌المللی، صورت گرفته است.

در متن ماده‌ی ۵۱ منشور آماده است که: هیچیک از مقررات منشور به حق ذاتی دفاع انفرادی یا جمعی در صورت وقوع حمله مسلحانه علیه یکی از اعضای ملل متحد خدشه وارد نمی‌کند تا زمانیکه شورای امنیت اقدامات لازم برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را به عمل آورد.

با عنایت به این ماده و ارجاع فوری موضوع تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورمان به شورای امنیت ملل متحد و همچنین عدم انجام تکالیف شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به علت کارشکنی‌های ایالات متحده در حمایت از رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مسؤولیت پذیر و پایبند به منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل با تصمیم قاطعانه مسؤولین کشوری و لشکری و با بهره‌گیری از حق طبیعی خود و همچنین وجود دو اصل مهم و حیاتی در دفاع مشروع یعنی "تناسب" و "ضرورت" به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد، اقدام به دفاع مشروع نمود.

لازم به ذکر است که این اقدام صرفاً پاسخی در برابر حملات گذشته رژیم آپارتاید اشغالگر به اماکن دیپلماتیک ایران بوده است و هیچیک از مناطق غیرنظامی هدف قرار داده نشده و صرفاً اهداف نظامی هدف قرار گرفته‌اند و حتی غیرنظامیان را به عنوان تلفات جانبی قربانی نکرده است لذا اصل "تفکیک" نیز رعایت گردیده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر پایبندی خود به قواعد بین‌المللی تاکید نموده و اعلام کرده است که به صورت قاطعانه با متجاوزین به حاکمیت و استقلال خود بر طبق اصول و قواعد حقوق بین‌الملل برخورد خواهد کرد.

در پایان انجمن حقوق بین‌الملل سازمان بسیج حقوقدانان کشور ضمن حمایت قاطع از اقدامات مشروع و بحق نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در صیانت و دفاع از منافع ملی، بر حفظ تمامیت ارضی و احترام به اصول و قواعد دیپلماتیک از سوی دولت‌ها و نیز پایبندی به اهداف و مقاصد مندرج در منشور ملل متحد تاکید می‌کنند.

کد خبر 6080971

دیگر خبرها

  • طهماسبی: دفاع بازدارنده و پیشگیرانه نه تنها حق بلکه یک وظیفه است
  • ارتش برای حفظ تمامیت ارضی کشور همواره پا به رکاب است
  • نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود
  • ارتش جایگاه مهمی در حفظ و حراست کشور دارد
  • تناسب و ضرورت دو اصل مهم در دفاع مشروع حق طبیعی یک کشور است
  • ارتش در کنار سپاه، دژ مستحکم صیانت از کشور و انقلاب است
  • جمهوری اسلامی برای منطقه نعمت است
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد صلابت و اقتدار در کشور است
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز ارتش