Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در سفر به شهرستان دشتی نخستین بازدید خود از طرح بوم‌گردی در روستای لاور ساحلی آغاز کرد و با تاکید بر توجه به پروژه‌های گردشگری بیان کرد: شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار هستند که برای رونق مناطق باید زیرساخت‌های صنعت گردشگری توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بازدید از کارگاه عبابافی در روستای کردوان علیا از مجری طرح بخاطر توجه به آموزش و ترویج، توسعه این صنعت سودآور در سطح شهرستان دشتی تقدیر و بر توسعه طرح‌های پرورش شتر پشمی به منظور تولید پشم و نخ مرغوب مورد نیاز صنعت عبا بافی تاکید کرد.

در این بازدید‌ها معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرماندار دشتی و تعدادی از مدیران کل و مسئولان شهرستانی استاندار بوشهر را همراهی می‌کنند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز از اجرای طرح بوم‌گردی در روستا‌های استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: با هدف توسعه صنعت گردشگری در ۱۰ شهرستان استان بوشهر طرح تبدیل روستا‌ها به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در ۲۴ روستا عملیاتی شده و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مهدی‌زاده هدف از راه‌اندازی اقامتگاه بوم گردی در روستا‌های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استفاده از روابط اجتماعی حاکم بر روستاها، شیوه‌های تولید، آداب و رسوم و صنایع دستی موجود و امکانات پذیرایی و اسکان از اهداف ایجاد این اقامتگاه‌ها است.

انتهای پیام/م

توسعه فعالیت صنایع دستی در روستاهای دشتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق شهروندی صدای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند