Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی حل مشکلات جهان اسلام را با بازگشت به هویت اسلامی ممکن دانست و گفت: وحدت، عزت، قدرت سه محور جامعه اسلامی است و این امر زمینه پیشرفت و ترقی جامعه اسلامی را فراهم می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی امروز سه‌شنبه ۲۰ آذر‌ماه در اختتامیه کنگره جهانی محبان اهل بیت (ع) با اشاره به آیه قرآنی «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» گفت: این مهم نتیجه معیت مؤمنان با یکدیگر است، این معیت ولایی و ایمانی در داخل جامعه اسلامی ایجاد و بیزاری از دشمنان اسلام را موجب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعتقاد به ولایت دشمنان خدا، مسلمانان را از دایره اسلام خارج می‌کند، افزود: امروز چه کسی به دشمنی آمریکا و صهیونیست‌ها با مسلمانان شک دارد. کسی که ولایت دشمنان خدا را بپذیرد، از هویت ایمانی مؤمنان خارج می‌شود.

آیت‌الله اراکی درباره ۳ محور جامعه اسلامی بیان داشت: وحدت، عزت، قدرت سه محور جامعه اسلامی است و این امر زمینه پیشرفت و ترقی جامعه اسلامی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: امروز جامعه اسلامی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که حل آن ممکن نیست مگر اینکه به هویت اسلامی بازگردیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت تصریح کرد: امروز در عربستان حاکمانی وجود دارند که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌سوی دنیا بر سرشان می‌کوبد و پول‌های آن‌ها را می‌برد و به تعبیر خود شیرشان را می‌دوشد.

وی با تأکید بر اینکه ایمان رکن و هویت جامعه اسلامی است، افزود: جامعه‌ای که بخواهد مؤمن باشد باید به اصول و خط مشی‌خود ایمان داشته باشد. ایمان اساس شکل‌گیری هویت اسلامی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آیت الله محسن اراکی مجمع تقریب مذاهب هویت اسلامی جهان اسلام مسلمانان وحدت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران گفت: موزه‌ها نهادی آموزشی و پژوهشی هستند که باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

میرسید احمد محیط طباطبایی در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل، گفت: در آخرین تعریف‌ها موزه یک نهاد غیرانتفاعی شمرده می‌شود که نقشی آموزشی، پژوهشی و معرفی کننده دارد و از همین طریق موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران افزود: در همین راستا مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک نمونه از موزه بزرگ و عظیم است که قدیمی‌ترین مرکز اسناد در ایران محسوب می‌شود و این مجموعه در تعریف جدید ایکوم معنای واقعی موزه است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، وی بیان کرد: در بیش از سه دهه گذشته هرساله یک موضوع محور فعالیت موزه‌ها قرار گرفته است که همه آنها با جامعه و مشکلات آن مرتبط بوده و امسال نیز آموزش و پژوهش محور اصلی فعالیت موزه‌ها است، آموزش و پژوهشی که در جامعه امروز لازم است و به تک تک دغدغه‌های روز می‌پردازد.

محیط طباطبایی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی سخنرانی می‌کرد با اشاره به موزه علوم این دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه‌ها مثل هر بخش دیگری از جامعه به موزه نیاز دارند و موزه علاوه بر بحث آموزش و پژوهش نقش ارتباط دهنده دانشگاه با بیرون از آن را ایفا می‌کند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) خاطرنشان کرد: موزه‌ها باید برای نسل آینده برقرار باشند، آنها به وجود آمده‌اند تا همه آنچه که مربوط به هویت و منشأ فرهنگی جامعه است به کودکان، نوجوانان و نسل‌های آینده منتقل شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم که موزه‌ها با نگاه موزه‌ای اداره شوند و برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل نیز برای دانشجویان، علاقمندان و فعالان حوزه موزه‌ها مؤثر باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب