Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@14:02:52 GMT

نحوه پخت برنج قهوه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۸۸۳۹

نحوه پخت برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای جز غلات سبوس دار به حساب میاد، چون در تهیه اون فقط پوسته‌ی بیرونی برنج رو جدا میکنن و به همین دلیل مواد مغذی اون خیلی بیشتر از برنج سفیده. از این برنج میتونیم مثل برنج سفید برای پخت انواع غذا‌ها استفاده کنیم و همچنین برای تهیه‌ی پلو‌های مخلوط مدیترانه‌ای هم خیلی گزینه‌ی خوبیه. در این مطلب طرز پخت این برنج رو براتون میذارم تا بتونین بهترین طعم برنج قهوه‌ای رو داشته باشین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مواد لازم برای پخت برنج قهوه‌ای

۱ پیمانه برنج قهوه‌ای
۲ الی ۲ و نیم پیمانه آب
۱ قاشق مرباخوری روغن زیتون بی بو یا روغن آفتابگردان
نمک به مقدار لازم


مراحل پخت برنج قهوه‌ای

ابتدا برنج قهوه‌ای رو داخل یه آبکش بریزین و با آب سرد آبکشی کنین.



حالا روغن رو داخل یه قابلمه روی حرارت متوسط بریزین و برنج رو اضافه کنین و چند دقیقه با روغن تفتش بدین تا بوی برنج بلند بشه. این تفت دادن به طعم نهایی بهتر برنج کمک میکنه.


بعد آب و نمک رو اضافه کرده و مخلوط رو هم بزنین.


اجازه بدین تا آب جوش بیاد حالا حرارت رو کم کنین و در قابلمه رو بدون دم کنی ببندین و اجازه بدین تا برنج برای حدود ۴۵ دقیقه بپزه.


بعد از گذشت این مدت برنج رو چک کنین اگه آبش کاملا کشیده شده بود و برنج هم نرم و پخته شده بود آماده است. حالا دوباره درشو بذارین حرارت رو خاموش کنین و بذارین برنج برای ۵ دقیقه داخل قابلمه بمونه این کار باعث میشه تا برنج حالت آبکی نداشته باشه.


حالا برنج قهوه‌ای پخته شما برای استفاده در انواع غذا‌ها حاضره …

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی

به گزارش قدس آنلاین به‌نظر می‌رسد مهران مدیری بعد از تلویزیون در شبکه نمایش خانگی پرکار می‌شود. او که چندین سریال و رئالیتی‌شو را برای شبکه نمایش خانگی ساخته حالا بعد از برنامه پرمخاطب «اسکار» به سراغ سریال جدید رفته است. شنیده شده سریال جدیدش که پدر قهوه نام دارد، قصه مردی را روایت می‌کند که مافیای قهوه در ایران است.

این سریال جدید در مراحل پایانی پیش‌تولید قرار دارد. به‌نظر می‌رسد یکی از پلتفرم‌ها سرمایه‌گذار اصلی سریال است و این سریال بعد از پایان در فیلم‌نت پخش می‌شود. مدیری مانند دیگر سریال‌هایش، در کار جدیدش بازی می‌کند و شنیده شده ژاله صامتی و سام درخشانی هم از دیگر بازیگران سریال هستند. نام پدر قهوه یکی دیگر از سریال‌های مدیری با عنوان «قهوه تلخ» را به یاد مخاطبان می‌اندازد؛ سریالی که در زمان پخش با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. به‌نظر این سریال هم طنز است.
مدیری در حال حاضر اسکار را در حال پخش دارد که از برنامه‌های جذاب پلتفرم‌ها به‌شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق و دستگیری یک متخلف در زاهدان
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق ودستگیری یک متخلف در زاهدان
  • آاس رم ۱ - ۳ بولونیا/ گلزنی آزمون برای فرار از شکست کافی نبود+ فیلم
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • بهترین روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن (فیلم)