واکنش بیت آیت الله سعادت پرور به برخی حواشی اخیر
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۸۹۰۵
به گزارش فارس به نقل از کانال رسمی آیت الله سعادت پرور، جمعی از طلاب و دانشجویان بدون آنکه نامی از فردی ببرند از دیدگاه های فردی که خود را شاگرد مرحوم آیت الله العظمی بهجت و مرحوم آیت الله سعادت پرور می داند سوال کردند. بیت آن مرحوم نیز در پاسخ نوشت: فرد مزبور مورد تایید نمی باشد و شیوه ایشان با سلوک عرفانی و روش اخلاقی حضرت آیت الله سعادت پرور(پهلوانی تهرانی) در موارد کثیره ای مغایر و مخالف می باشد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
متن کامل پرسش طلاب و دانشجویان و پاسخ بیت آیت الله سعادت پرور به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الهی اعْصِمْنا مِنَ الزَّلَلِ وَ سَدِّدْنا فِی الْقَوْلِ وَ الْعَمَل وَ اَجِرْنَا مِنْ سُوءِ الْفِتَن
محضر شریف بیت محترم فقیه عارف مرحوم آیت الله سعادت پرور(پهلوانی تهرانی) قدس سره
با عرض سلام و آرزوی توفیقات روز افزون از حضرت احدیت در جهت نشر آثار بیانی و بنانی آن عارف کامل و حراست از شیوه تربیتی مشایخ سلوکی ایشان "قدس الله اسرارهم" که اطمینان بخشترین طریقه برای تهذیب نفس و وصول به مقامات معنوی و دریافت مدال کمال عبودیت میباشد و پیرو توصیه ها وهشدارهای جدی عبد صالح الهی، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای "مد ظله" خطاب به جوانانکه: " درسهای اخلاقی را در بین خودتان رائج کنید؛ از اساتید اخلاق و موعظه گرها استفاده کنید؛ البته مواظب باشید در دام عنکبوتهای دنیادار و دکاندار گرفتار نشوید؛ این روزها از این چیزها هم زیاد است: دکاندارهایی که به اسم معنویت، ادعا میکنند که امام دیدیم و …! هیچ واقعیتی هم ندارد. حواستان باشد که اسیر آنها نشوید"چند سالی است که فردی در فضای مجازی و وبنرها و پوسترها، خود را شاگرد برجستهی دو فقیه عارف مرحوم آیت الله بهجت و آیت الله سعادت پرور(پهلوانی تهرانی) "قدس سرهما" معرفی میکند و به واسطهی چنین ادعا و انتسابی ،عدهای از جوانان پاک سرشت را به دور خود جمع نموده و به عنوان شاگرد سلوکی، تحت تربیت خویش قرار داده و با نقل مطالبی در جلسات علنی مبنی بر اینکه حضرات معصومین "علیهم السلام" را میبینم ویا پیغامی را از طریق واسطه ای از امام عصر "عجل الله تعالی فرجه" برایتان آورده ام و نظایر اینها ،کرامت محوری و خواب محوری را در بین آنها تقویت نموده است تا جایی که شاگردان فرد مزبور به محض دیدن ایشان در فرودگاه امام خمینی "قدس سره" که از سفر حج برگشته بود یکپارچه شعار سر دادهاند که : "آنچه که دیدی بگو، آنچه شنیدی بگو " و ایشان نیز نه تنها این حرکت را رد نکردند، بلکه در همانجا رسما پشت میکروفن قرار گرفتند و به آنها وعده دادند که در جلسه آینده خواهم گفت، و تیم رسانه ای ایشان در کانالهایی که مربوط به ترویج ایشان است چنین حرکتی را که بر خلاف سیره مستمره اولیای اهل معرفت خصوصا حضرت امام خمینی و حضرت علامه طباطبایی قدس سرهما میباشد منتشر نمودند.
ما علاقهمندان به طریق تربیت اخلاقی و سلوکی فقیه عارف،حضرت آیت الله سعادت پرور (پهلوانی تهرانی) قدس سره که همان طریقه توحیدی مشایخشان از جمله حضرت جمال العارفین مرحوم آیت الله میرزا حسینقلی همدانی "قدس الله اسرارهم" می باشد. ازآن بیت معززتقاضا داریم نظرمبارکتان را درباره فرد مزبور که با ادعای پیروی از مرحوم آیت الله سعادت پرور(پهلوانی تهرانی) "قدس سره" به تربیت اخلاقی و سلوکی عدهای اشتغال دارد مرقوم فرمایید تا سدی باشد در برابر لغزشها و به دام افتادن طلاب و دانشجویانی که عطش معنوی، جانشان را سوخته و به دنبال طریقهای برای راهیابی به چشمه حقیقت میباشند.
والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته
جمعی از طلاب ودانشجویان
بسمه تعالی
علیکم السلام و رحمه الله
به استحضار می رساند؛ فرد مزبور مورد تایید نمی باشد و شیوه ایشان با سلوک عرفانی و روش اخلاقی حضرت آیت الله سعادت پرور(پهلوانی تهرانی) "قدس سره" و مشایخ سلوکی معظم له که همواره به جای تکیه بر مغیبات و اظهار کرامات، اتکا بر کتاب و سنت بوده ، هماهنگی نداشته و در موارد کثیره ای مغایر و مخالف می باشد. َ عَصَمَنا َ اللَّه مِنَ الزَّلَلِ.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
بیت حضرت آیت الله سعادت پرور (قدس سره)
1397.09.20
منبع: الف
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نوسازی مرجعیت
آن موقع، من کلاس ۶ ابتدایی بودم، رحلت ایشان۱۳۴۰/۱/۱۰ بود و بنده در همان زمان توفیق آن را داشتم که به شهر قم رفتم و در چهلم آن بزرگوار با اخوان حاج آقا مرتضی وحاج آقا مجتبی تهرانی ( شهید کلهری) بر سر مزار ایشان شرکت کردیم.
هنوز ساختمان مسجد اعظم نیمه کاره بود، و در مرحله سفت کاری قرار داشت، و به نازک کاری نرسیده بود، حضرت آیت العظمی بروجردی رضوان الله تعالی علیه، باعث اعاده حیثیت شیعه اثنی عشری در جهان اسلام و همینطور در جهان آن روزگار شد و همینطور باعث درخشش در دنیای غرب، که ایشان را بهعنوان پاپ مسلمانان جهان می شناختند و ساده زیستی ایشان را با زندگی تجملی و اشرافی پاپ کاتولیک ها و... مقایسه میکردند، همانطور که مسجد اعظم قم سفت کاری شده برای نازک کاری تحویل حوزه علمیه قم گردید، همینطور نیز جایگاه مرجعیت تامه تحویل مرجع تقلید بعدی حضرت خمینی(س) شد.
از زمانیکه علمای برجسته و هوشیار و تجربه دیده و آگاه به زمانه، پس از رحلت آیت الله حاج سیدابو الحسن اصفهانی، رحمت الله علیه، بهفکر افتادند تا مرجعیت شیعه را در ایران و در رأس حوزهی علمیه قم نگاهدارند لذا پس از عمل جراحی حضرت آیت الله بروجردی به بیمارستان فیروز آبادی شهر ری تهران، به عیادت ایشان رفتند و از آن بزرگوار خواستند تا ایشان پس از رفع کسالت به قم تشریف ببرند، و مدیریت حوزه قم را بهدست بگیرند.
حضرات آیت الله آخوند همدانی، آیت الله کرمانشاهی، آیت الله نیشابوری ، آیت الله سید احمد خوانساری، آیت الله سید روح الله خمینی، آیت الله میرزا عبدالعلی تهرانی ( شهید کلهری ) که نماینده مرحوم آقا سید ابوالحسن اصفهانی بودند به عیادت آیت الله العظمی بروجردی رفتند و از ایشان خواستند تا به قم تشریف ببرند و محور حوزه علمیه قم و مرجع تقلید عموم مردم ایران و شیعیان جهان باشند.
از تمام اطرافیان و درخواست کنندگان از آیت الله بروجردی به اسکان در شهر مقدس قم برای اقامت و تقبل مسئولیت سنگین مرجعیت شیعه درقم، بهجز آیت الله روح الله خمینی، بقیه علماء به اطراف و اکناف کشور رفتند برای تبلیغ مرجعیت آیت الله بروجردی، فقط آیت الله خمینی متواضعانه در کنار ایشان در قم ماندند، و در برخی از موارد اتفاقات پر التهاب سیاسی مثل ماجرای سید علی اکبر برقعی درقم، جناب خمینی بهعنوان نماینده تام الاختیار آیت الله بروجردی وارد مساله شد و قضیه را فیصله دادند.
آیت الله خمینی در اکثر درسهای آیت الله بروجردی همچون طلبههای جوان دو زانو در برابر آیت الله بروجردی می نشستند و در حالیکه در همان زمان خودشان از مدرسین مقبول حوزه علمیه قم بودند اما در محضر آیت الله بروجردی مثل یک طلبه جوان به فرمایشات ایشان گوش میکردند در حالیکه هم سن و سالان آیت الله خمینی، در آخرین صف به دیوار شبستان تکیه می دادند، اما حاج آقا روح الله در میان طلاب جوان مودب و دو زانو نزدیک معظمله در دروس شرکت می کردند!
لذا پس از رحلت آیت الله بروجردی که دنیای سیاست و دین و مذاهب آنروز را تکان داد شایستهترین جانشین ایشان ، از دید نخبگان، و پختگان حوزه، حضرت آیت الله خمینی بود، گرچه شاه با سفارش مشاوران آمریکایی، انگلیسی و... برای کوتاه کردن دست مرجعیت از سیاست و قطع بازوی مرجعیت از دخالت در امور سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و... در کشور بود، لذا با توصیه مشاوران خود پیام تسلیت برای درگذشت آیت الله بروجردی را به شهر مقدس نجف و برای مرجع تقلید بعدی به زعم خودشان، یعنی حضرت آیت الله حکیم فرستاد، نه به قم، و نه به آیت الله خمینی، یا مرجع دیگری در ایران.
این درحالی بود که امیر عباس هویدا که آنزمان هنوز هیچ پست مهم دولتی نداشت و فقط بهعنوان یک روزنامهنگار وابسته به بابیت و استعمار سردبیر یک نشریه وابسته به شرکت ملی نفت ایران بود ( شرکت نفتی که زیر نظر آمریکائیها و انگلیسی ها و... بود) او در نشریه متعلق به شرکت ملی نفت، از آیت الله خمینی، بهعنوان یکی از مهم ترین جانشینان مرجعیت در ایران نام برد!
بههر صورت، اسکلت جایگاه مرجعیت تامه نه فقط در ایران، بلکه در جهان، که با استحکام توسط آیت العظمی بروجردی نوسازی و برپا شده بود، پس از رحلت آیت الله العظمی بروجردی به آیت الله آقا سید روح الله خمینی رسید و حقا و انصافا ایشان جانشین خلف آیت الله بروجردی بودند تا این جایگاه مهم را به آیت الله خامنه ای حفظهالله سپردند، تا انشاءالله تحویل حضرت صاحب الزمان (عج) بشود.
اللهم عجل لولیک فرج