Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@17:08:12 GMT

بررسی لایحه تامین امنیت زنان توسط ۱۸ قاضی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۸۹۳۱

مشاور امور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده با اشاره به لایحه تامین امنیت زنان گفت: یکی از اتهامات به این لایحه غرب گرایی بوده است اما باید در این زمینه توجه کنیم که اگر دانشی در غرب وجود دارد باید با استفاده از بومی سازی از آن استفاده کنیم اما لازم به ذکر است که این لایحه در ایران نوشته شده و توسط ۱۸ قاضی مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، اشرف گرامی‌زادگان در نشست هم اندیشی صلح و منع خشونت علیه زنان با اشاره به لایحه تامین امنیت زنان بیان کرد که چالش پیش روی ما در این موضوع به مسئله زنان مربوط می‌شود. برخی بدون مطالعه روی این لایحه نظراتی ارائه دادند که گویا ما سلبی عمل کرده ایم و قصدمان این نبوده که به پیوند خانواده بیشندیشیم در حالیکه واژه تامین امنیت نشان از این دارد که ما به تحکیم خانواده توجه داشته ایم.

به گفته وی یکی از اتهامات به این لایحه غرب گرایی بوده است اما باید در این زمینه توجه کنیم که اگر دانشی در غرب وجود دارد باید با استفاده از بومی سازی از آن استفاده کنیم اما لازم به ذکر است که این لایحه در ایران نوشته شده و توسط ۱۸ قاضی مورد بررسی قرار گرفته است.

گرامی زادگان با بیان اینکه رسانه ها و شبکه های اجتماعی تاثیر و نقش خوبی در طرح مطالبات زنان داشته اند توضیح داد: هدف معاونت امور زنان دستیابی به قانون با کمترین مشکل و ایراد بوده و امیدواریم که بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد

فرزانه شکوری مسئول امور بانوان نظام مسائل کشور در دیدار با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: بررسی کارشناسان نظام مسائل کشور نشان داده که بیشتر موضوعات و مسائل بانوان در سطح استان‌ها متفاوت از بانوان پایتخت بوده و باید به صورت مجزا برای جذب ایده‌های بومی برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل بانوان در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: مجمع نظام مشورتی آمده تا به حل مسائل و مشکلات بانوان کمک کند و اگر کسی احساس می‌کند که می‌تواند راهکاری ارائه دهد، ما در کمیسیون‌های تخصصی از آنها استقبال خواهیم کرد.

شکوری بر محور آموزش در حوزه بانوان تاکید کرد و یادآور شد: در این مدت که روی موضوعات و مسائل بانوان کار شد، متوجه شدیم که بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه م و حتی رفع مشکلات آنها کمک کند.

مسئول امور بانوان نظام مسائل کشور ادامه داد: در حوزه زنان سرپرست خانوار خیلی کار‌های میدانی و تحقیقی صورت گرفت و مشکلات این افراد در طول پنج سال شناسایی شد، تا جایی که متوجه شدیم مشکلات ریشه‌ای این افراد هرگز از سوی کمیته امداد و بهزیستی حل نخواهد شد و باید به دنبال حل مشکلات بنیادی در این حوزه بود.

شکوری در ادامه به لایحه حفظ کرامت نیز اشاره کرد و گفت: لایحه حفظ کرامت که ۱۰ سال به طول انجامید تا به صحن علنی مجلس برسد، با کمک مجمع مشورتی نظام مسائل کشور کلیات آن به تصویب رسید و جزییات آن در مجلس آتی بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: این لایحه دارای معایب و مزایایی است که باید در مرحله اجرا مورد بررسی قرار بگیرد، ما اعتقاد داریم که این لایحه حداقل حقوق جامعه زنان را حمایت و تقویت می‌کند و لازم است که مواردی دیگری نیز در آن لحاظ شود.

شکوری اضافه کرد: اعضای مجمع مشورتی زنان همگی جوان و نخبه هستند و شرایطی را فراهم کرده تا جوانان صاحب نظر کشور در کنار فضای انتقاد به ارایه راهکار بپردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • تامین امنیت کشور در حوزه غذا
  • شرط ناتو برای ارسال تسلیحات جدید به کی‌یف!
  • آیا تیک‌تاک به زودی از دسترس آمریکایی‌ها خارج می‌شود؟
  • هوش مصنوعی قوانین دادرسی فدرال آمریکا را ضربه فنی کرد
  • دوفوریت بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تصویب شد
  • بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • دسترسی به اطلاعات شهروندان آمریکایی قانونی می‌شود