Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@13:50:25 GMT

سنای آمریکا دوباره قطعنامه می دهد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۹۰۰۱

به گزارش پارس نیوز، 

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت امشب (روز سه شنبه به وقت محلی) قطعنامه ای علیه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در این نهاد قانونگذاری آمریکایی ارائه می کند.

کورکر گفت: این قطعنامه که بن سلمان را در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود محکوم می داند، با توجه به اینکه حمایت کسانی همچون «میچ مک کانل» رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا را دارد، به احتمال زیاد به تصویب می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعنامه علیه بن سلمان اگر در سنا به تصویب برسد، به مجلس نمایندگان آمریکا فرستاده می شود و اگر در آنجا نیز رای بیاورد برای امضای دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به کاخ سفید می رود.

همچنین در اقدامی دیگر «جینا هاسپل» رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در نشستی محرمانه در روز چهارشنبه با اعضای برجسته مجلس نمایندگان و کمیته های امنیتی آن پیرامون ارزیابی این سازمان از قتل خاشقچی صحبت می کند.

اگرچه محتوای این قطعنامه هنوز علنی نشده اما در صورتی که به امضای رئیس جمهوری آمریکا برسد، الزام قانونی خواهد داشت که می تواند اقدامات تنبیهی علیه بن سلمان به دنبال داشته باشد.

کورکر گفت که این قطعنامه مشابه قطعنامه ای است که هفته گذشته لیندزی گراهام و تعدادی دیگر از نمایندگان جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا ارائه دادند.

به گزارش ایرنا، خاشقچی که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌ کرد، 10 مهر ماه برای کارهای اداری خود به کنسولگری عربستان در ترکیه مراجعه کرد و دقایقی پس از ورود از سوی یک هیات اعزامی 15 نفره از عربستان به ترکیه به قتل رسید.

حکومت آل سعود پس از 18 روز انکار، در پی فشار بین المللی با صدور بیانیه ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف و اعلام کرد که در ارتباط با پرونده قتل او، 18 نفر از جمله 15 مامور تیم ترور اعزامی از ریاض دستگیر شده اند.

همه مدارک و شواهد نشان می دهد که 15 مامور از نزدیکان محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند و بر این اساس، دولت ترکیه خواستار استرداد این افراد برای محاکمه در استانبول است؛ درخواستی که از سوی مقامات سعودی رد شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سنا کاخ سفید واشنگتن پست ترکیه صدور بیانیه ای دولت دولت صدور بیانیه ای عربستان قتل واشنگتن پست پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد