Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@10:27:36 GMT

سازمان ملل خواستار تضمین اجرای برجام شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۹۰۸۳

سازمان ملل خواستار تضمین اجرای برجام شد

ساعت 24- دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی محرمانه که به رویت رویترز رسیده از کشورها خواسته ادامه اجرای توافق هسته‌ای برجام را تضمین کنند.

 «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی محرمانه که به رویت رویترز رسیده از کشورها خواسته ادامه اجرای توافق هسته‌ای برجام را تضمین کنند.

به نوشته رویترز گوترش در گزارش ۶ ماهه خود درباره اجرای تحریم‌ها علیه ایران از همه کشورها خواسته «تداوم اجرای توافق هسته‌ای که برای صلح و امنیت بین‌المللی از اهمیت بنیادی برخوردار است را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گوترش در این گزارش همچنین ادعاهایی که رژیم سعودی منبع آنها بوده را تکرار کرده و مدعی شده دو پرتاب‌کننده موشک‌های هدایت‌شونده ضدتانک که ائتلاف تحت رهبری سعودی آنها را در یمن پیدا کرده بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در ایران ساخته شده‌اند.

دبیر کل سازمان ملل علی‌رغم این به طور مشخص ایران را به نقض قطعنامه شماره ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد که برای تأیید برجام صادر شده متهم نکرده است.

دیپلمات‌ها در گفت‌وگو با رویترز عنوان کرده‌اند کشورهای عضو سازمان ملل متحد قرار است فردا، چهارشنبه درباره گزارش دو سالانه دبیر کل این سازمان درباره اجرای قطعنامه یادشده بحث و تبادل نظر کنند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: گوترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بیروت، امروز جمعی از شخصیت‌های دینی اردوگاه‌های فلسطینی درلبنان با تجمع در برابر دفتر منطقه‌ای این نهاد رسمی سازمان ملل در بیروت، خواستار تغییر عملکرد آنروا در اردوگاه‌های فلسطینی شدند.
آوارگان فلسطینی تاکید می‌کنند مدیریت جدید آنروا کارمندان فلسطینی طرفدار مقاومت را از این آژانس اخراج می‌کند و بدنبال اطلاعاتی درباره آوارگان فلسطینی است که می‌تواند تامین کننده خواست سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی باشد.
محمود الصدیق، رئیس هیئت علمای فلسطین در لبنان، خواستار بازنگری جدی درعملکرد آنروا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
شیخ علی یوسف - از علمای فلسطین
شیخ بسام کاید - از علمای فلسطین
شیخ محمود الصدیق - رئیس هیئت علمای فلسطین

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • سازمان ملل خواستار تحقیق بین المللی درباره گور‌های جمعی شد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته تجارت جنسی در طرح نور
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی حجابی و بدپوششی