Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد -ایرنا- استاندار لرستان گفت: بازار استان بازار رها شده ای نیست و در این راستا تدابیر خوبی اندیشیده شد و همچنان نیز باید اقدامات تاثیرگذاری انجام شود.

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در سالن جلسات استانداری بیان کرد: باید پذیرفت که استان بخشی از کشور است و در حالیکه قیمت نهاده های دامی بالا رفته است چگونه باید قیمت گوشت تغییر نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بالا رفتن قیمت دلار بر کالاهای وارداتی تاثیر گذاشته است ادامه داد: کشور به لحاظ اقتصادی دچار التهاب است و کسی نمی تواند این موضوع را رد یا انکار کند.
خادمی اظهار داشت: در این شرایط باید به گونه ای رفتار شود که ضربه های احتمالی و آسیب به جامعه جلوگیری شود.
استاندار لرستان افزود: استان در بحث تنظیم بازار 2 هزار و 310 بازرسی در این راستا انجام داده است.
وی اظهار داشت: با همکاری اصناف و فروشگاه های بزرگ از مشکلات بازار و عرضه اقلام اساسی در استان جلوگیری شد.
خادمی افزود: در سطح استان تلاش های زیادی جهت تنظیم بازار شده است و باید به رسانه ها آمار مربوطه اعلام شود.
وی اظهار داشت: بازار در سطح کشور به ثبات رسیده اگرچه قیمت ها افزایش یافته اما به ثبات رسیده است و پله های ناگهانی این روزها در قیمت ها کمتر رخ داده است.
استاندار لرستان گفت: فشار بر عرضه ارزان قیمت محصولات تولیدکنندگان در صورتیکه مواد اولیه را با قیمت بالا خریداری کرده اند امکان پذیر نیست.
وی افزود: برای عرضه به موقع اقلام اساسی هر شب در لرستان جلسه تنظیم بازار با تمام قوا برگزار شد.
وی اظهار داشت: به دلیل نبود شرایط معمول اقتصادی همه کنش های بازار را نمی توان کنترل کرد و در بازار گسترده ممکن است تخلف هایی صورت پذیرد که باید با آنها برخورد کرد.
استاندار لرستان تاکید کرد که با دستگاه های خاطی حتما برخورد خواهد شد ولی تاکنون در سطح استان تا حد زیادی تلاش شده است.
وی در خصوص خریداری و تهیه تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: در شرایط مشابه کیفیتی و قیمتی اولویت خرید با تولیدکنندگان سطح استان است.
وی افزود: متاسفانه ممکن است برخی کارپردازان شرایط را به نحوی تنظیم کنند که به دلایلی دستگاه های اجرایی مجبور به خرید از بیرون از استان شوند که باید از اینگونه اقدامات جلوگیری کرد.
وی تاکید کرد که دستگاه های اجرایی به هیچ وجه کالای بی کیفیت خریداری نکنند و از طرفی تقویت اقتصاد استان و تولیدکنندگان داخلی امری منطقی است.
استاندار لرستان با اشاره به گرانی قیمت گوشت و ضرورت نظارت بر این موضوع افزود: اختلاف معنا داری نسبت به سایر نقاط کشور در استان رخ نداده است.
وی اظهار داشت: اختلاف قیمت و سوء استفاده افراد سودجو باید تحت نظارت و برخورد جدی قرار گیرد و از طرفی تعداد تعاونی ها باید کمتر شود.
7274/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تنظيم بازار استاندار لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۰۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، از تداوم توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری در استان خبر داد و گفت: توزیع به‌موقع و تداوم توزیع این اقلام در روزهای آینده در کنترل قیمت این اقلام در بازار و خدمت‌رسانی مناسب به معیشت مردم نقش بسیار پررنگی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی ملکشاهی، امروز_پنجشنبه نهم فروردین در جریان بازدید معاون اقتصادی اداره‌کل اطلاعات استان کرمانشاه از انبار کالاهای اساسی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان که با اعلام این رضایت این مقام مسئول از موجودی کالاهای اساسی، زیرساخت‌های حفاظتی و حراستی، از شرایط نگهداری و همچنین میزان موجودی این اقلام همراه بود، اظهار کرد: بیش از ۴۵۰ تن برنج ۱۱۲۱ هندی و ۵۸۰ تن شکر سفید مصرف خانوار در قالب طرح‌های تنظیم بازار ایام پایانی سال گذشته و ضیافت ماه مبارک رمضان، در اسفند سال گذشته و فروردین سال‌جاری از سوی غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه و با تصمیم ستاد تنظیم بازار استان با نرخ مصوب توزیع شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه افزود: توزیع به‌موقع و تداوم توزیع این اقلام در روزهای آینده در کنترل قیمت این اقلام در بازار و خدمت‌رسانی مناسب به معیشت مردم نقش بسیار پررنگی دارد.

کد خبر 739939

دیگر خبرها

  • انجام ۲۵ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بیرجند
  • توزیع بیش از ۱۰۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • سوخت رسانی به مسافران نوروزی در سیستان و بلوچستان روند مطلوبی دارد
  • توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم وارداتی گوسفندی در بازار یزد
  • بازرسی ۱۱ هزار و ۹۱۹ واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد
  • میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود
  • ۱۵ تن برنج و شکر در جزیره خارگ توزیع می‌شود
  • نظارت بر بازار قم امسال افزایش می‌یابد
  • فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود
  • نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت