Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر دریادار امیر رستگاری در همایش تبیین دکترین مقاومت که به همت دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه هم قدرت دفاعی و هم قدرت تهاجمی برای کشور ما نیاز است، اظهار داشت: امنیت برای مردم کشور و آینده توسعه کشور نیاز ضروری است.

وی مأموریت صنایع راهبردی به همراه نیرو‌های مسلح را ۴ مورد دانست و گفت: ابعاد مأموریت صنایع راهبردی به همراه نیرو‌های مسلح، «سیاسی»، «ماموریتی و مسئولیتی»، «تولید علم و دانش» و «اقتصاد» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به جنبه سیاسی این مأموریت، ابراز داشت: جنبه سیاسی در دو بخش سیاست داخلی و سیاست بین المللی است که در بخش داخلی، موجب انسجام، قدرت و غرور ملی و دفاع از مردم کشور می‌شود.

وی دیپلماسی و عزت هر کشوری را وابسته به قدرت و توان دفاعی آن کشور خواند و افزود: دیپلماسی و گزینه‌های روی میز بسیاری از کشور‌ها نظامی است و ما نیز باید با تقویت توان دفاعی سعی در عزت بخشیدن به کشور خود باشیم.

امیر رستگاری خاطر نشان ساخت: تقویت توان دفاعی کشور، تنها عامل فاصله دهنده از تفکر قدرت و بازدارندگی نظامی است که موجب استقلال و حفظ تمامیت ارزی کشور می‌شود.

وی با اشاره به جنبه علمی این مأموریت، گفت: ریشه تمام پیشرفت‌های علمی از مراکز تحقیقاتی وزارت دفاع یا نیرو‌های مسلح، نشأت می‌گیرد.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی همچنین به جنبه اقتصادی این مأموریت اشاره کرد و ابراز داشت: تقویت صنایع دفاعی کشور، موجب ایجاد ثروت و اشتغال در کشور می‌شود.

وی قرن ۲۱ را قرن هوش مصنوعی، کوانتوم و نانو دانست و تصریح کرد: باید در این چند راستا فعالیت خود را بیش از پیش کنیم چراکه در آینده قدرت دست کشوری خواهد بود که به این سه مورد، مخصوصاً دانش کوانتوم دست یافته باشند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: امیر رستگاری معاون وزیر دفاع نیروهای مسلح قدرت دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها

منابع روسی به دستاورد‌های جدید ارتش این کشور علیه نیرو‌های اوکراینی در جبهه‌های جنگ اشاره کردند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام انبار مهمات وابسته به نیرو‌های اوکراینی در کراسنوارمیسکی خبر دادند.

منابع روسی به انفجار و انهدام کامل این انبار مهمات اشاره کردند.

از سوی دیگر نیرو‌های روسی یک تانک آبرامز ساخت آمریکا را نیز هدف قرار داده و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های مسلح اوکراین ۳۶۰ نیرو، چند دستگاه تانک آبرامز آمریکایی به همراه خودرو و نفربر‌های نظامی و نیز یک توپ ام ۱۰۹ ساخت آمریکا را از دست دادند.

همچنین وزارت دفاع روسیه از دستاورد‌های جدید در جبهه دونتسک و در هم شکستن نیرو‌های اوکراینی خبر داد.

گفتنی است که روسیه از زمان عملیات نظامی خود در اوکراین در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲، ادوات و تجهیزات ارسالی غرب برای نیرو‌های اوکراینی از جمله تانک‌های لئوپارد۲ آلمانی و نیز ادوات زرهی آمریکایی و انگلیسی و نیز تانک‌ها و تجهیزات ارسال شده از سوی ناتو به اوکراین را منهدم کرده است.

دیگر خبرها

  • دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • تجمع تضمین قهرمانی در تمرین استقلال (عکس)
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • فرمانده کل قوا از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند