Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نیشابور درسال 31 هجری و درزمان خلافت عثمان فتح شد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، نیشابور درسال 31 هجری و درزمان خلافت عثمان فتح شد و در دوره اسلامی، یکی از چهار شهر بزرگ خراسان بوده است. وسعت و عظمت این شهر در حدی بوده است که آن را ام البلاد می‌خوانده اند.

در اوایل دوره اسلامی، وسعت و عظمت این شهر به حدی بود که شهرتی جهانی یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین سبب نیز برروی سکه هایی که در دوران خلفای اموی و عباسی ضرب می شد،‌ نام این شهر نیز دیده می شود.

نیشابور در زمان غزنویان و سلجوقیان از شهرهای مهم و معتبر خراسان محسوب می‌شد. این شهر که یکی از مراکز تمدن و هنر ایران و خراسان است و شاعران و اندیشمندان بسیاری را درخود پرورانده است، در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و اکتشافات باستان شناختی قابل توجهی در آن صورت گرفته است. نیشابور هم اکنون شهری بزرگ و آباد است و آثار دیدنی بسیاری دارد.

 

اماکن دیدنی شهر نیشابور:

آرامگاه نظام الملک بکروی، آرامگاه حکیم عمرخیام، آرامگاه شیخ عطارنیشابوری، آرامگاه فضل بن شاذان، آرامگاه کمال الملک، آتشکده نیشابور، چشمه گرماب طاقانکوه، چشمه خم ترکان، امامزاده محمدمحروق، بقعه قدمگاه، مسجد چوبی

بقعه قدمگاه

 

آرامگاه کمال الملک

 

آرامگاه حکیم عمر خیام


انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اماکن دیدنی جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا "خواجه محمد آصف" وزیر دفاع پاکستان گفت که امیدوار است پروژه خط لوله انتقال گاز پاکستان-ایران تکمیل شود و هیچ مانعی نباید این روند را متوقف کند.
خبرگزاری ای‌ان‌آی گزارش داد که آصف در گفت‌وگویی با شبکه جیو نیوز با اشاره به تحولات منطقه گفت که کشورهای منطقه باید به منظور صیانت از منافع خود در میان این آشفتگی و هیاهو و مداخله رو به افزایش قدرت‌های بزرگی مانند اتحادیه اروپا و آمریکا از طریق نیروهای نیابتی‌شان، از جمله در ارتباط با رژیم صهیونیستی، بازیگران و ذی‌نفعان منطقه باید با خط مشی مشترکی متحد شوند.

اظهارات وزیر دفاع پاکستان در پی سفر "سید ابراهیم رئیسی" رییس جمهور ایران به پاکستان، دیدار او با مقامات بلندپایه این کشور و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های متعدد مطرح می‌شود.

او سفر رئیسی به پاکستان را "سفری موفقیت‌آمیز" و "پیشرفتی بزرگ" تلقی کرد.
سفر رئیس جمهور ایران به اسلام‌آباد، به ویژه، با توجه به خط لوله انتقال گاز میان دو کشور که به دلیل تنش‌های ژئوپولتیکی و تحریم‌های بین‌المللی متوقف شده بود، سفری مهم محسوب می‌شد.

آصف در ادامه، درباره آنچه به گفته او " فقدان ارزش‌ها" و "رفتار ریاکارانه" کشورهای غربی نسبت به رژیم صهیونیستی است، ابراز تاسف کرد.

آمریکا در پی سفر رئیسی به پاکستان، درباره هرگونه توافق کاری با ایران هشدار داده و از کشورها خواست که مراقب خطر احتمالی تحریم‌ها باشند.

با این حال، وزیر دفاع پاکستان گفت که ایران و پاکستان روابط دوستانه دیرینه‌ای دارند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899716

دیگر خبرها

  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • باغ بدشگون به سینمای ایران رسید