Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما با وجود تلاش های نخست وزیر انگلیس برای مذاکره مجدد در مورد توافق خروج این کشور از اتحادیه اروپا، همه شواهد حکایت از آن دارد که دیگر اعضای اتحادیه در این مورد کوتاه نمی آیند. ترزا می، نخست وزیر انگلیس، که طرح وی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با مخالفت روز افزون در لندن مواجه است، روز سه شنبه از شرکای اروپایی اش - که هر گونه مذاکره مجدد در این باره را آن هم بعد از ماه ها مذاکره سخت و پیچیده رد می کنند - درخواست یاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این راستا، نخست راهی هلند شد تا با نخست وزیر این کشور مارک روته گفتگو کند و سپس به برلین رفت تا با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان دیدار کند.

وی بعد از آلمان می بایست در بروکسل با ژان-کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا و دونالد توسک رئیس شورای اروپا ملاقات می کرد. وی سه شنبه شب در اتریش با صدر اعظم این کشور سباستیان کورتز و روز چهارشنبه با نخست وزیر ایرلند لئو وارادکار گفتگو کند. با همه این احوال پاسخ اتحادیه اروپا به همه این تلاش ها روشن است: اتحادیه آماده است درباره متن توافق برگزیت روشنگری کند اما مذاکره مجدد را به هیچ وجه نمی پذیرد. آنگلا مرکل یک بار دیگر در ملاقات اخیر با ترزا می بر این مهم تاکید کرد. وزیر امور اروپایی آلمان، میکائل روت نیز هرگونه مذاکره مجدد درباره برگزیت را رد کرد و وحدت رویه بیست و هفت کشور عضو اتحادیه را در این باب یادآور شد. وی از لندن دعوت کرد که سهم خودش را در این زمینه به عهده بگیرد.
به گزارش رویترز، برگزیت موضوع اصلی اجلاس اتحادیه اروپا در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در بروکسل است. لندن به خوبی واقف است که بدون حمایت صدر اعظم آلمان آنگلا مرکل، بختی برای تغییر موضع اعضای اتحادیه اروپا وجود ندارد. از سوی دیگر نخست وزیر انگلیس در برابر هجوم و انتقاد نمایندگان مجلس در انگلیس، به دنبال آن است که تضمین لازم را برای اینکه بند نجات یک شرط دایمی نباشد، به دست آورد؛ بر اساس این بند انگلیس باید از ایجاد مرز فیزیکی میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند اجتناب کند. ژان-کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا عقیده دارد توافق به دست آمده بهترین توافق و حتی تنها توافق ممکن است. هیچ امکانی برای مذاکره مجدد وجود ندارد. بر این اساس، ترزا می که از شکستی تحقیر کننده در مجلس انگلیس در رای گیری درباره برگزیت بیمناک بود، رای گیری را به تعویق انداخت. دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد رای گیری که قرار بود سه شنبه این هفته انجام شود تا 21 ژانویه 2019 به تعویق افتاد. در لندن، نمایندگان محافظه کار که قصد دارند ترزا می را از قدرت کنار بگذارند، عقیده دارند می توانند زمینه را برای برگزاری جلسه رای عدم اعتماد به رئیس دولت فراهم کنند. برای این منظور درخواستی با امضای حداقل 48 نماینده لازم است. به گفته یک مسئول بخش سیاسی اسکای نیوز، این تعداد در حال تکمیل شدن است. در پی انتشار این اخبار، ارزش پوند انگلیس در برابر یورو و دلار کاهش یافت. استیو بیکر نماینده محافظه کار ضد اتحادیه اروپا عقیده دارد که زمان کنار رفتن ترزا می از قدرت فرا رسیده است. وی گفت: اگر نمی توان با این توافق به جلو حرکت کرد ... به نظر می رسد بهترین روش برای تغییر سیاست تغییر نخست وزیر است و واقعا بر این باورم که نخست وزیر وظیفه دارد در این شرایط از قدرت کنار برود.
بسیاری از نمایندگان مخالف در مجلس انگلیس، برای خروج از بن بست فعلی، برگزاری همه پرسی جدید درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را خواستار شدند. از جمله این نمایندگان می توان به رهبر لیبرال- دموکرات ها، ونس کیبل، همچنین یان بلکفورد، از حزب ملی اسکاتلند، و مارگارت بکت از حزب کارگر اشاره کرد. نخست وزیر محافظه کار سابق، جان میجر، نیز عقیده دارد بهترین راه این است که انگلیس به سرعت از تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا برگردد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نمايندگان آنگلا مرکل ايرلند شمالي انگليس صدر اعظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!

به گزارش جام جم آنلاین، افزون بر آمریکا که در روزهای اخیر افراد و تهادهای جدیدی را در فهرست تحریم گنجلنره، اتحادیه اروپا هم مشغول بررسی طرح‌های جدید تحریمی است.

رویترز گزارش داده است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه اخیر خود به دنبال توافق در خصوص این موضوع بودند که تا چه اندازه تحریم ایران را ادامه دهند. 

این البته اولین بار نیست که اتحادیه اروپا در صدد تحریم ایران برآمده و پیش از این نیز تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف از جمله مسائل حقوق بشری و اتهام بدون سند عرضه موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.

اما آنچه صاحبنظران در آمریکا و اروپا به‌خوبی آن را دریافته‌اند، اینست که تحریم دیگر ترسی را در ایران ایحاد نمی‌کند و حتی دلالان دلار که از هر فرصتی برای افزایش مصنوعی نرخ ارز استفاده می‌کنند هم اهمیتی به چنین خبرهایی نمی‌دهند.

دلیل این بی‌توجهی‌ها اینست که غرب پیش از این بارها از حربه تحریم علیه کشورمان بهره جسته و اقتصاد این در چهار دهه گذشته به تدریج خود را با واقعیت تحریم تطبیق داده و راه‌های دور زدن آن را فراگرفته است.

رسیدن ایران به رشد اقتصادی مثبت در سالهای اخیر گواه آن است که ایران از شوک تحریم‌های حداکثری بیرون آمده و حالا دیگر تحریمی نمانده که آمریکا و اروپا با تکیه بر آن بر ایران فشاری مضاعف ایجاد کنند.

صاحبنظران غربی پیش از این بارها به سیاستگذاران خود گفته بودند که کشش تحریم‌ها برای اثرگذاری بر رفتار کشورها محدود است و تحریم‌های بلندمدت بر هیچ کشوری اثر ماندگار نگذاشته است.

نگاهی به رفتار کشورهایی مانند کوبا یا کره شمالی نشان می‌دهد حتی این کشورها با ظرفیت داخلی بسیار محدودتر نسبت به ایران یا روسیه، سالهاست به تحریمهای غرب عادت کرده و سیاستهای خود را متناسب با این تحریم‌ها تنظیم کرده‌اند.

به این ترتیب به‌خوبی می‌شود دریافت که کشورهای غربی برای فشار بیشتر بر کشورمان ابزاری در اختیار ندارند و پس از قدرت‌نمایی دفاعی اخیر کشورمان، حالا این کشورها می‌دانند که به‌جز تبلیغات رسانه‌ای، تیری در تفنگ‌های خود برای شلیک به جمهوری اسلامی ندارند.

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • درخواست اتحادیه اروپا برای تحقیقات مستقل درباره گورهای جمعی خان‌یونس
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران