Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@10:51:41 GMT

پوتین یک نیروی اطلاعاتی بوده است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۹۴۱۰

پوتین یک نیروی اطلاعاتی بوده است

خبرآنلاین: بر اساس گزارش شبکه خبری دویچه‌وله، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه کارت عضویت در سازمان امنیت جمهوری دموکراتیک آلمان (اشتازی) را نیز دارا بوده که این موضوع تاکنون پنهان مانده بود.

کارت عضویت اشتازی پوتین، رهبر ۶۶ ساله روسیه تاکنون در آرشیو‌های آلمان محفوظ بود و اخیرا در بازرسی تازه آرشیو‌ها یافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارت عضویت در ۳۱ دسامبر ۱۹۸۵ صادر شده و تا زمان سقوط آلمان شرقی در پایان ۱۹۸۹ سال به سال مرتب تمدید شده است.

ولادیمیر پوتین در آن دوره به عنوان افسر اطلاعاتی اتحاد جماهیر شوروی (کاگ‌پ) در شهر درسدن کار می‌کرد و کارت عضویت در اشتازی به او امکان می‌داد آزادانه در دوایر امنیتی آلمان شرقی رفت‌وآمد کند.

منابع اطلاعاتی به روزنامه آلمانی بیلد گفته‌اند که کارت پوتین به این معنا نیست که او الزاما همکار اشتازی بوده است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین در توضیح این موضوع به خبرگزاری تاس گفته است: در زمان اتحاد شوروی، سازمان‌های اطلاعاتی شوروی و آلمان شرقی با هم ارتباط نزدیک داشتند و عجیب نیست که برای اعضای یکدیگر کارت هم صادر کرده باشند.

در پنجم دسامبر ۱۹۸۹، زمانی که حدود ۵۰۰۰ تظاهرکننده به طور مسالمت‌آمیز دفتر اشتازی را در شهر درسدن در شرق آلمان تصرف کردند، پوتین هنوز در آن محل کار می‌کرد. هنگامی که تظاهرکنندگان به این اداره نزدیک شدند، کشمکش‌های نسبتا شدیدی با مأموران شوروی پیش آمد.

نام پوتین تاکنون در اسنادی که حاملان کارت عضویت اشتازی را معرفی می‌کنند، ذکر نشده بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: پوتین رئیس جمهور روسیه نیروی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار این شهرستان کتاب و کتابخوانی را یکی از مهمترین موضوعات مقام معظم رهبری دانست و افزود :  سرانه مطالعات پایین است  و این نیازمند یک حرکت جدیست و این را می طلبد که هر اداره ای یک پیشخوان کتاب  داشته باشد .

   محمد نوبخت نیا  استفاده از ظرفیت  فضای مجازی برای تبیین  اقدامات صورت گرفته را  فرصت دانست و تصریح کرد : شما با اطلاع رسانی دقیق و کامل باعث گفتن عملکرد دولت نیستید  بلکه فراتر از آن عملکرد و ارزش های نظام را بالا  می برید و در این امر مهم باید قدم های اساسی برداشته شود .

فرماندار شهرستان نقده ، نگهداری را مهمتر از خرید دانست و افزود : امانت داری باعث جذب و بهتر شدن فضای کتابخانه ها خواهد شد   و برای  دیدار با نویسندگان  مقرر گردید در سال جاری  جلسه ای صورت گیرد .

 

مسئول کتابخانه های شهرستان نقده با اشاره به وضعیت کتابخانه ها افزود : نسبت به سال گذشته دو گلوگاه امانت و عضویت داریم که باعث ۲۵ درصدی افزایش عضویت شده ایم و هم اکنون دو هزار و۲۰۰ عضویت داریم  و امانت نیز بالا رفته است .

 بیرامی  در خصوص جذب اعتبارات با کمک و پیگیری های فرماندار افزود :  از ۷۰۰میلیون تومان اعتبار تقلیل شده   با رایزنی های صورت گرفته توانستیم  ۳۰۰ میلیون جذب کنیم ، که تا به امروز ۵۰ میلیون تومان تحقق یافته است و از نیم درصد شهرداریها توانستیم  ۵۰ میلیون تومان از نقده و ۱۵ میلیون تومان از محمدیار برای اولین بار جذب کنیم که همه به کمک های فرمانداری محقق شده و این در حالیست که سالهای قبل درصد ناچیزی می توانستیم جذب کنیم .

وی در ادامه گفت : همچنین نزدیک ۷۰۰ میلیون تومان  با رایزنی ها جذب شده  امروز توانستیم  کتابخانه شهید علمی را تجهیز کنیم  که با کمی کسری بودجه  مواجهیم و مقرر شده توسط خانم معصومی مدیر کل کتابخانه های استان  تامین شود.

بیرامی با تشکر از دولت به دلیل  رفع مشکلات این کتابخانه و احیای مجدد آن که از سال ۹۳ رسما تعطیل شده بود در سال ۱۴۰۰ مجددا شروع و احیا شده که آغاز بکار کرده است .

دیگر خبرها

  • «شرودر» دوستی با پوتین را مفید دانست
  • عضویت ۴۰ هزار نفر در کتابخانه‌های لرستان
  • ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟
  • (عکس) سال‌های پایانی شوروی و صف مردم برای غذا دولتی
  • چرا سربازان در گذشته گلوله‌های خود را می‌جوشاندند؟
  • راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده
  • مشکلات اقتصادی چگونه باعث فروپاشی شوروی شد؟ (اینفوگرافی)
  • تحلیل آسیاتایمز از راهبرد آمریکا در جنگ اوکراین/کشاندن جنگ به خاک روسیه؟
  • گزینه‌های آمریکا برای اوکراین؛ جنگ و دیگر هیچ!
  • عکس| رسوا شدن ورزشکار حقه‌باز در المپیک